Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Kan noen svare meg på om man vil få en negativ graviditetstest 4 uker (ca.) etter en abort når man fortsatt har rester i livmoren?

Eller vil testen forbli positiv sålenge man har rester?

Anonymkode: a7ef6...b39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det alltid er sånn. Men jeg fikk positiv test og hadde rester.  Mener å ha lest at du kan få positiv test opptil 6 uker uten å ha rester da. Men hvis du har fått positiv test bør du vel dra inn til kontroll?

Anonymkode: 4829f...b56

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det alltid er sånn. Men jeg fikk positiv test og hadde rester.  Mener å ha lest at du kan få positiv test opptil 6 uker uten å ha rester da. Men hvis du har fått positiv test bør du vel dra inn til kontroll?

Anonymkode: 4829f...b56

TS

Takk. Det er bare 2 uker siden aborten så jeg har ikke tatt testen enda, men mistenker at jeg har rester pga svake smerter fortsatt (ingen blødning da). Så jeg lurer egentlig bare på om man kan bruke en graviditetstest i ettertid som en "bekreftelse" på at alt er ute, eller om en kontroll er nødvendig uansett hvis man mistenker rester. 

Jeg hadde kontroll rett etter aborten og da vare det bare rester av morkaken igjen. 

Skrevet

Jeg hadde en MA med utskraping der de såg at alt var ute - hadde likevel positiv graviditetstest 4 uker etterpå. Fikk igjen mensen etter 4 uker og 4 dager :) Etter min SA testet jeg ikke, så der er jeg usikker. Fikk da igjen mensen etter 3 mnd, men vet ikke om det var rester igjen eller bare syklus som ble fucka.. :)

Skrevet

Jeg fikk positiv test 4 uker etter min MA. Jeg var ikke på kontroll eller hadde utskrapning men tok en blodprøve. Den viste at jeg  hadde HCG nivå på under 5 rett før mensen kom. Etter mensen kom, litt over 4 uker etter MA, så fikk jeg negativ test. 

Hvor langt var du på vei før aborten? Jeg hadde ca 64 000 HCG før min abort i uke 8. 

Tror det er ganske vanlig å ha positiv test lenge etter en abort. Du kan eventuelt høre med legen om du kan sjekke HCG fremover for å se at det ikke er rester igjen?😊 

Om smertene tar seg opp så hadde jeg dratt til gynekolog for å sjekke. Jeg hadde en oppsamling av koagulert blod 5-6 dager etter aborten og måtte fjerne en stor klump hos legevakten. Etter det gikk alt veldig fint 😊

AnonymBruker
Skrevet

Er vanlig å ha positiv test etter abort i mange uker etterpå. Hadde vel positiv test i 8-9 uker. 

Anonymkode: 75790...a11

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Netteflette skrev:

Jeg fikk positiv test 4 uker etter min MA. Jeg var ikke på kontroll eller hadde utskrapning men tok en blodprøve. Den viste at jeg  hadde HCG nivå på under 5 rett før mensen kom. Etter mensen kom, litt over 4 uker etter MA, så fikk jeg negativ test. 

Hvor langt var du på vei før aborten? Jeg hadde ca 64 000 HCG før min abort i uke 8. 

Tror det er ganske vanlig å ha positiv test lenge etter en abort. Du kan eventuelt høre med legen om du kan sjekke HCG fremover for å se at det ikke er rester igjen?😊 

Om smertene tar seg opp så hadde jeg dratt til gynekolog for å sjekke. Jeg hadde en oppsamling av koagulert blod 5-6 dager etter aborten og måtte fjerne en stor klump hos legevakten. Etter det gikk alt veldig fint 😊

TS

Okey, så så lenge det er rester vil det kunne påvises med HCG test? Eventuelt graviditetstest?

Eller kan HCG gå tilbake til normalen (uansett om det tar 4 eller 8 uker f.eks.) selv om man har rester?

Jeg var også 8 uker, og hadde også en oppsamling av koagulert blod 5 dager etter som gynekologen måtte fjerne. Er gradvis blitt mindre smerter siden da.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Okey, så så lenge det er rester vil det kunne påvises med HCG test? Eventuelt graviditetstest?

Eller kan HCG gå tilbake til normalen (uansett om det tar 4 eller 8 uker f.eks.) selv om man har rester?

Jeg var også 8 uker, og hadde også en oppsamling av koagulert blod 5 dager etter som gynekologen måtte fjerne. Er gradvis blitt mindre smerter siden da.

Jeg vet ikke om jeg hadde rester eller ikke etter jeg var på legevakten, men min HCG gikk hvertfall sakte ned. Jeg sjekket med graviditetstest etter mensen, og da var den negativ. Jeg er ingen fasit, men mener at jeg leste at man kan ha noe rester igjen men at neste mens ofte klarer å få ut resten. Spørs hvor mye/stort det er. Jeg var veldig redd for å ha rester, syns det var rart man ikke fikk tilbud om ny UL for å sjekke. Ble veldig rolig når jeg fikk neg test etter mens😊 

Bra at smertene har blitt mindre nå etter du fikk fjernet oppsamlingen, tenker det er et godt tegn. Hadde tatt en test etter mensen om jeg var deg. Om den er positiv da hadde jeg tatt en tur til legen. Også om smertene ikke gir seg.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Netteflette skrev:

Jeg vet ikke om jeg hadde rester eller ikke etter jeg var på legevakten, men min HCG gikk hvertfall sakte ned. Jeg sjekket med graviditetstest etter mensen, og da var den negativ. Jeg er ingen fasit, men mener at jeg leste at man kan ha noe rester igjen men at neste mens ofte klarer å få ut resten. Spørs hvor mye/stort det er. Jeg var veldig redd for å ha rester, syns det var rart man ikke fikk tilbud om ny UL for å sjekke. Ble veldig rolig når jeg fikk neg test etter mens😊 

Bra at smertene har blitt mindre nå etter du fikk fjernet oppsamlingen, tenker det er et godt tegn. Hadde tatt en test etter mensen om jeg var deg. Om den er positiv da hadde jeg tatt en tur til legen. Også om smertene ikke gir seg.

TS

Skal gjøre det. Tenker jeg tar en test både før og etter mens :)  Takk for svar. 

Jeg hadde 7mm med rester sist det ble sjekket. Det er vell egentlig ganske lite tror jeg.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...