Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.aftenposten.no/osloby/i/K3mXb6/flere-ran-paa-t-banen-mot-unge-i-oslo-soendag-kveld

Tror dere at disse ofrene som blir ranet er helt tilfeldige ofre? Hvordan tror dere et ran foregår? Bruker de vold og fysisk tar fra deg eiendelene eller prøver de å lure deg til å gi dem de ved å spørre f.eks om de kan låne telefonen for å ringe noen..? Merker at jeg blir litt redd for å skulle gå i sentrum på natten..

Er det kanskje noen her som har blitt utsatt for ran i Oslo selv som kan fortelle om hvordan det foregikk?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
53 minutter siden, Innebandy skrev:

Tror dere at disse ofrene som blir ranet er helt tilfeldige ofre?

Disse ranene på vestkanten er nok etter all sannsynlighet tilfeldige ja. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er resultatet av hensynsløs innvandring.

• Liker 15
Skrevet

Æsj! 

Jeg kjenner jeg blir dårlig av sånt. Jeg har ungdommer i hus, og jeg liker virkelig ikke høre om sånt. 

Kriminelle som går etter unge mennesker, er kvalmt. Rane til seg klær av kroppen på folk. Spy hvor kvalmt. 

• Liker 4
Skrevet

Dette er jo ikke noe nytt. Ca daglig i Oslo i flere år. Og 90 ut av 100 tilfeller er det en abdullah eller mohammed. Det er bare fakta folkens.

• Liker 6
Skrevet
11 timer siden, 334 skrev:

Dette er jo ikke noe nytt. Ca daglig i Oslo i flere år. Og 90 ut av 100 tilfeller er det en abdullah eller mohammed. Det er bare fakta folkens.

Media vil jo aldri innrømme det da 🙂 Når det står " en norsk statsborger..."

• Liker 3
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Hvorfor er det egentlig sånn at de skjuler og beskytter? Kan man ikke si man blir skremt og drittlei av å daglig høre om kniver og macheter, og voldtekter utført av innvandrere, uten å bli ropt rasist etter? Det er jo ikke ok å oppføre seg sånn i det hele tatt, enda verre er å ta dem i forsvar, og dekke over for dem så folk ikke får gjort seg opp noen mening selv. Veldig rart, synes jeg.

Skrevet

Hvorfor blir slike kriminelle behandlet med silkehansker nå i corona tiden? 

• Liker 1
Skrevet
På 13.4.2020 den 8.53, Liker skrev:

Dette er resultatet av hensynsløs innvandring.

Det vet vi allerede, men nå som det er færre som bruker kollektiv, er det lettere å begå denne typen kriminalitet. Tenk deg noen som er alene i hele vogna eller et par stk. Så kommer en gjeng tenåringer med minoritetbakgrunn og angriper en av passasjerene. Tror du den andre ville turt å blande seg inn? I verste fall blir man angrepet selv. Det er ikke akkurat hvite gutter som angriper på tbanen og toget, men de er ofrene for å si det politisk ukorrekt.

• Liker 4
Gjest Sirkelen
Skrevet
På 14.4.2020 den 13.53, Callisto83 skrev:

Hvorfor blir slike kriminelle behandlet med silkehansker nå i corona tiden? 

I denne koronatiden burde alle straffer vært sterkt økt, nettopp på grunn av svekket kapasitet hos politiet.

Ran burde få minst 15 års fengsel i denne perioden. Aller helst forvaring.

Gjest Sirkelen
Skrevet
På 14.4.2020 den 11.09, Liker skrev:

Media vil jo aldri innrømme det da 🙂 Når det står " en norsk statsborger..."

«En norsk statsborger» er i slike settinger nesten aldri norsk.

Skrevet

Ja, det er litt skummelt med tomme byer. Jeg vet at nedover i Europa nå med portforbud bruker de militære og politiet like mye for trygghet, og å avverge vinningskriminalitet som for å hindre smitte. Det er uttalt at dette er del av funksjonen. 

Jeg har ikke inntrykk av det er samme her, men at folk her er bekymret over utrygg følelser på folketomme  steder.

Jeg er enig i at straffene bør økes i en slik situasjon vi er i nå. 

• Liker 4
Skrevet
På 16.4.2020 den 0.01, Madame Butterfly skrev:

Ja, det er litt skummelt med tomme byer. Jeg vet at nedover i Europa nå med portforbud bruker de militære og politiet like mye for trygghet, og å avverge vinningskriminalitet som for å hindre smitte. Det er uttalt at dette er del av funksjonen. 

Jeg har ikke inntrykk av det er samme her, men at folk her er bekymret over utrygg følelser på folketomme  steder.

Jeg er enig i at straffene bør økes i en slik situasjon vi er i nå. 

Bør økes permanent. Norsk straffelov har blitt en internasjonal spøk

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Gjest Sirkelen
Skrevet
På 17.4.2020 den 15.30, 334 skrev:

Bør økes permanent. Norsk straffelov har blitt en internasjonal spøk

Du har helt rett. Det trengs en folkebevegelse for kriminalitetsbekjempelse og rettferdige straffer.

Vi trenger en helt annen fengselskapasitet for å holde disse farlige utskuddene vekk fra samfunnet.

Skrevet
På 25.4.2020 den 16.12, Sirkelen skrev:

Du har helt rett. Det trengs en folkebevegelse for kriminalitetsbekjempelse og rettferdige straffer.

Vi trenger en helt annen fengselskapasitet for å holde disse farlige utskuddene vekk fra samfunnet.

det starter med å slutte å være dumsnill og naiv, og få litt kontroll over grensene til europa. og helst bli kvitt EU helt. Det kommer ingenting annet enn korrupsjon og faenskap ut av EU. Flere land som vil følge etter Brexit. Motstanden er stor.. Bare å melde seg på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...