AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #1 Skrevet 13. april 2020 Vi har nå vært prøvere i over 4 år. Vi har begge skjekket at alt er fint. Sist jeg var hos legen fikk jeg femar letrozol som skulle hjelpe meg med eggløsning. Første syklus med femar skjedde ingenting, etter menstrasjon hadde jeg en cyste som sprakk som gjorde så vondt at jeg måtte på sykehus men fikk beskjed om at det ikke var noe farlig, bare veldig vondt. Jeg fikk medisiner og sprøyter som skulle hindre infeksjon da det var blødning inni meg fra cysten. Etter noen dager begynte jeg å blø, jeg vet ikke om det var mensen eller fra cysten da det bare var 2 uker siden siste mens. Tellende som om dette var mens fikk jeg igjen mensen etter 6 uker og har igjen brukt femar letrozol. Tidligere har jeg også hatt en syklus på ca 6 uker. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke blir gravid? Er det noen som har erfaringer med lang og ujevn syklus, cyste og femar letrozol. Veldig frustrende når alle leger og gynekologer sier at alt er helt perfekt når det tydelig ikke er det? Anonymkode: 307f0...49a
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #2 Skrevet 13. april 2020 Min gynekolog sier jeg også får eggløsning cyster etter Femar, de er ufarlige og sprekker vanligvis av seg selv. Jeg opererte akutt blindtarmbetennelse i høst,og da oppdaget de en stor cyste på eggstokken under operasjon som de fjernet. (Ikke oppdaget under invendig ultralyd hos genekolog) Hatt en ny runde med Femar nå,og fikk enorme smerter under eggløsning, lå rett ut i 2 dager. Jeg har veldig lange sykluser og ingen eggløsning av meg selv,derfor jeg prøver Femar/Letrozol på å bli gravid med nr 2 nå. Har du en syklus på over 35 dager har du mest sannsynlig ingen eggløsnig sier min gynekolog som er overlege på sykehuset, og i så fall så sjeldent eggløsning at det er vanskelig å bli gravid. På Femar/Letrozol får jeg normal syklus lengde, og blodprøve viser eggløsning. Jeg håper på graviditet de neste 2 mnd,hvis ikke gir jeg nok opp hvis jeg får like sterke smerter igjen. Måtte være hjemme fra jobb 2 dager,så ille var det. Helt sikkert nye eggløsnings cyster som sprekker. Jeg bruker provera for å lage menstruasjon i starten, så Femar for eggløsning og får da et par måneder med normal syklus lengde. Anonymkode: c5ad2...869
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå