AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #1 Skrevet 12. april 2020 Er det noen som vet hvorfor dette bare gjelder i forbindelse med fritidsboliger og ikke ved å dra på overnattingsbesøk i andre kommuner ellers? Er kapasiteten til helsevesenet i andre kommuner liksom bedre for alle andre enn hyttefolk? Forstår meg ikke på disse reglene i det hele tatt. Anonymkode: 65fdb...949
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #2 Skrevet 12. april 2020 Unødige fritidsreiser frarådes. Hvor mange fler har vel ikke tilgang på hytte enn som reiser på overnattingsbesøk til andre i disse dager? Skal ikke studenter få kommer hjem? Eller kjærester overnatte hos hverandre? Anonymkode: 93b7e...882 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #3 Skrevet 12. april 2020 jeg overnatter hos kjæresten i en annen kommune. Tenker at dersom jeg skulle bli syk er det ikke lengre enn at jeg klarer å komme meg til min legevakt. ( forhåpentligvis) Anonymkode: 0af7b...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #4 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Unødige fritidsreiser frarådes. Hvor mange fler har vel ikke tilgang på hytte enn som reiser på overnattingsbesøk til andre i disse dager? Skal ikke studenter få kommer hjem? Eller kjærester overnatte hos hverandre? Anonymkode: 93b7e...882 Jo, men jeg tenker på unødvendige overnattingsbesøk hos venner osv. Det burde jo bli begrensninger i forhold til det også, da det er mange som gjør det overalt og tror ikke de er færre enn de som har hytta. Mange vil jo gjerne komme seg bort innimellom. Anonymkode: 65fdb...949
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #5 Skrevet 13. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som vet hvorfor dette bare gjelder i forbindelse med fritidsboliger og ikke ved å dra på overnattingsbesøk i andre kommuner ellers? Er kapasiteten til helsevesenet i andre kommuner liksom bedre for alle andre enn hyttefolk? Forstår meg ikke på disse reglene i det hele tatt. Anonymkode: 65fdb...949 Hytteforbudet er nok tiltenkt de kommunene og småstedene som har mange tilreisende hyttefolk, slik som Hemsedal, Hafjell, Trysil, Geilo osv. Der kommer det mange tusen til f.eks. påske. Å reise fra Oslo til Skien på overnattingsbesøk er noe helt annet, da det nok ikke er tusenvis som gjør det samme den samme helgen(?)Selv har jeg reist til en liten bygd på Vestlandet nå i påsken, hvor det ikke er tradisjon for mange hyttefolk eller andre tilreisende ved påske. Nabokommunen har forøvrig hatt godt av hytteforbudet, da det er en typisk hyttekommune, med tusenvis av tilreisende fra Bergen og Oslo. Anonymkode: 31195...be9
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #6 Skrevet 13. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, men jeg tenker på unødvendige overnattingsbesøk hos venner osv. Det burde jo bli begrensninger i forhold til det også, da det er mange som gjør det overalt og tror ikke de er færre enn de som har hytta. Mange vil jo gjerne komme seg bort innimellom. Anonymkode: 65fdb...949 Jeg tror ikke det er så mange at innbyggertallet blir tidoblet slik det gjerne blir i hyttekommuner. Anonymkode: 0da48...988 1
Gjest Albbas Skrevet 13. april 2020 #7 Skrevet 13. april 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Jo, men jeg tenker på unødvendige overnattingsbesøk hos venner osv. Det burde jo bli begrensninger i forhold til det også, da det er mange som gjør det overalt og tror ikke de er færre enn de som har hytta. Mange vil jo gjerne komme seg bort innimellom. Anonymkode: 65fdb...949 Hvilke kommuner mener du sliter med at MANGE folk kommer tilreisende utenfra for å overnatte hos kjæreste og venner nå for tiden...?
Bondo Skrevet 13. april 2020 #8 Skrevet 13. april 2020 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg overnatter hos kjæresten i en annen kommune. Tenker at dersom jeg skulle bli syk er det ikke lengre enn at jeg klarer å komme meg til min legevakt. ( forhåpentligvis) Anonymkode: 0af7b...c2b Og det gjelder annen akutt sykdom? Blindtarmbetennelse, hjerteinfarkt, hjerneblødning.... Endret 13. april 2020 av Bondo
Anbefalte innlegg