Gå til innhold

Sykepleiere mer verdt under korona krisen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser sykepleiere er så viktige i korona situasjonen vi har havnet i. Og selvfølgelig er de det. Men vi som "bare" er hjelpepleiere og helsefagarbeider står også på i denne tiden, jobber døgnet rundt. Passer på de svakeste i samfunnet, gjør så godt vi kan for å skjerme dem fra smitte, og samtidig være en støtte for dem i en tid hvor de ikke får treffe sine nærmeste. 

Er selv helsefagarbeider, og trives veldig godt med det. 

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, bare litt frustrert over at når helsevesenet hylles er det ofte sykepleiere som blir nevnt. 

Anonymkode: 2ca8b...74d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

helt enig. HF er like viktig, syns det er leit dere ikke blir nevnt mer, er kun spl som nevnes. Det er ikke riktig. 

Anonymkode: 85780...230

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde man snakket om alle, også leger, ambulansefolk osv. Om det er sånne som meg du har hørt snakke er det bare fordi vi ikke kan alle titlene siden vi ikke jobber med det til daglig. Jeg synes i alle fall alle er like viktige.

Anonymkode: 4f346...a72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også enig. I tillegg er det dere som ofte må ta «drittoppgavene» fordi sykepleier skal gjøre «sykepleieroppgaver». Mye lettere å dele ut medisiner enn å tørke spy, skifte på senger og tømme søppel... 

Utrolig merkelig at det er sånn, og litt provoserende. 

Anonymkode: 833d3...92c

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leser sykepleiere er så viktige i korona situasjonen vi har havnet i. Og selvfølgelig er de det. Men vi som "bare" er hjelpepleiere og helsefagarbeider står også på i denne tiden, jobber døgnet rundt. Passer på de svakeste i samfunnet, gjør så godt vi kan for å skjerme dem fra smitte, og samtidig være en støtte for dem i en tid hvor de ikke får treffe sine nærmeste. 

Er selv helsefagarbeider, og trives veldig godt med det. 

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, bare litt frustrert over at når helsevesenet hylles er det ofte sykepleiere som blir nevnt. 

Anonymkode: 2ca8b...74d

Tror folk flest mener alle som jobber i helsesektoren, fortjener stor ros. Når jeg sier sykepleiere, tenker iallefall jeg på helsefagarbeidere generelt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er nok oppmerksomhet rundt sykepleiere nå. De trekkes konstant frem, og ikke bare i forbindelse med korona. Det er liksom ikke måte på hvor fantastiske de er, mens ingen andre som gjør jobben sin får tilsvarende skryt.

Anonymkode: 82ada...8a9

• Opprett ny...