Gå til innhold

Hvor lenge tror dere man får ha hjemmekontor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge vil hjemmekontor opplegget vare tror dere? Vil arbeidsplassene til slutt lage avstand mellom personalet som sitter i feks åpen kontorlandskap eller vil man fortsette hjemme så lenge det lar seg gjøre? 

Anonymkode: 0cced...54d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok noe av det siste man slutter med. Så frem til sommeren kanskje?

Anonymkode: ca755...241

• Liker 4
Skrevet

Til det finnes omfattende testing. 

Testing er veien ut av nåværende fase. 

Da kan bare de som er smittet isoleres. Nå isolerer vi alle for å isolere de få. 

AnonymBruker
Skrevet

Den videre utviklingen vil sannsynligvis avgjøre det.

Akkurat nå er det gunstig at så mange som mulig av dem som har mulighetene til å gjøre det meste av jobben sin fra hjemmekontor fortsetter med det. Det har mye å gjøre med mindre smittepress på bl.a. offentlig kommunikasjon å gjøre.

Mange samfunnskritiske funksjoner vil stå bedre rustet til sine daglige oppgaver dersom de som jobber back-office ikke valser inn og ut med potensiell ny smitte hver dag.

Anonymkode: de87b...e59

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Håper det blir til ut juni. 

Jeg jobber helt greit på hjemmekontor selv med barn, snur om på arbeidstiden og leverer greit arbeid. Bedre for samfunnet å ha meg frisk og produktiv hjemme. 

Anonymkode: 4fc85...fd1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

På jobben min har vi fått vite at vi har hjemmekontor til 15. mai, og så skal det vurderes etter det.  

Anonymkode: 9cb71...355

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det åpenbare og logiske er jo at alle som kan beholder hjemmekontor fram til pandemien er under kontroll. Noe den absolutt ikke kan sies å være på nåværende tidspunkt. Vi bør nok forvente en økning i smittespredning nå som barnehager og skoler åpner igjen, og da er det jo greit at folk ikke smitter drøssevis med folk på bussen og på jobb i tillegg. 

Anonymkode: b7b0d...cea

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det har nå blitt synliggjort at en veldig stor del av arbeidsstyrken kan ha hjemmekontor. Håper flere bedrifter tenker på å tilby det som en mer fast ordning, så blir det mindre press på kollektivtrafikken også når denne pandemien er over. Man kan jo begynne å lure på hvor mange menneskeliv kollektivtrafikken koster i hver influensasesong. Jeg er ikke for å stenge ned samfunnet i så stor grad som det har vært gjort nå, men i de tilfellene man kan gjøre jobben sin like godt hjemmefra hadde det absolutt vært en fordel om flere gjorde det oftere.

Anonymkode: 64636...b42

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad jeg kan utføre min jobb hjemmefra. Det håper jeg vi får fortsette med over en ganske lang periode nå. Da blir det jo mindre press på buss, tog og trikk for de som ikke kan jobbe hjemmefra. 

Anonymkode: b2370...7be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker hjemmekontor.

Anonymkode: 4c050...4c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper det blir coronaferie lenge!

Anonymkode: 5516b...a15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På min jobb får vi nå lov å komme på kontoret fra 27. april hvis vi må (uten noen beskrivelse av hva det betyr per nå), men vi oppfordres til å fortsette å ha hjemmekontor til 1. august. Tipper mange vil ha en eller to kontordager i uka, men ellers jobbe hjemmefra.

Anonymkode: df8e7...6a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Satser på å være tilbake på kontoret før fullt igjen til høsten, men forhåpentligvis får folk smaken på hjemmekontor slik at det blir sosialt akseptert å benytte seg av det oftere.

Vi har alltid hatt mulighet til hjemmekontor, men sjefen vil at vi møter opp daglig på kontoret. Det hadde vært godt med 1-2 dager i uken med hjemmekontor i overskuelig fremtid. Lunsjen kan jo utnyttes så mye bedre hjemme: f.eks. lage middag, vaske klær eller trene. Spise kan man gjøre ved pulten. 

Anonymkode: b4f89...c87

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobben min har sagt at det minst vil vare ut sommeren, muligens ut året. Fornøyd med det, jeg. Elsker hjemmekontor.

Anonymkode: c18b9...e89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater gjemmekontor, håper nesten på å bli permittert for å slippe dette frem mot sommeren. Krysser fingrene for at Norge følger Danmark og sender folk tilbake på kontoret. 

Anonymkode: be92e...ab6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen blir bare åpen sju timer daglig, og i tillegg har jeg 45 minutter reise hver vei til jobb... spørs om jeg MÅ ha mye hjemmekontor framover uansett. 

Anonymkode: 81593...cec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker hjemmekontor og får gjort minst like mye som ellers. Må også ta tog + bane for å komme til jobben. Kommer til å bli irritert hvis de skal ha meg inn igjen just because. 

Anonymkode: cd24c...2e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du bare må belage deg på at hjemmekontor blir det til langt ut i 2021

Anonymkode: 30df3...d64

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror og håper at det varer en stund. Det er lave smittetall i Norge nå og det betyr at det er langt igjen til flokkimmunitet. Vaksine kommer vel tidligst neste år, om den kommer i det heletatt. Tatt i betraktning at vi skal "flatten the curve" av hensyn til helsevesenet tror jeg dette kommer til å ta tid. Jeg tror at en del arbeidsgivere nå også opplever at hjemmekontor faktisk fungerer og at de blir mer liberale ang. dette fremover, kanskje for alltid. Å leie/eie lokale til arbeidsstyrke koster tross alt penger, å jobbe hjemme er gratis. 

For min del elsker jeg hjemmekontor. Det tar ikke lange tiden fra jeg står opp til jeg er effektiv. Jeg får gjort mer og er mer konsentrert. Jeg tenker ofte at jeg ikke savner kollegaene mine og at jeg ikke trenger den sosiale biten på jobb for å klare å utføre arbeidsoppgaver. 

Anonymkode: f8076...a8e

• Liker 2
  • Opprett ny...