Gjest Kvinne487 Skrevet 12. april 2020 #81 Del Skrevet 12. april 2020 Og barnehagelærere bør få 800.000,- er jo vi som tar vare på det mest dyrebar når andre jobber! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isitfair Skrevet 12. april 2020 #82 Del Skrevet 12. april 2020 Akkurat nå, Kvinne487 skrev: Og barnehagelærere bør få 800.000,- er jo vi som tar vare på det mest dyrebar når andre jobber! Det er tragisk hvor lite en barnehagelærer ender opp med å tjene sammenlignet med en sykepleier. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #83 Del Skrevet 12. april 2020 1 minutt siden, Kvinne487 skrev: Og barnehagelærere bør få 800.000,- er jo vi som tar vare på det mest dyrebar når andre jobber! Men det er sjelden du kan drepe noen med et enkelt nålestikk. Anonymkode: 5f128...521 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #84 Del Skrevet 12. april 2020 1 minutt siden, Kvinne487 skrev: Og barnehagelærere bør få 800.000,- er jo vi som tar vare på det mest dyrebar når andre jobber! Jeg hadde gledelig byttet beite da, for litt kaffeslabberas med kvinne på 45+ hver dag. 🤣 Anonymkode: f2f6d...5e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 12. april 2020 #85 Del Skrevet 12. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det er sjelden du kan drepe noen med et enkelt nålestikk. Anonymkode: 5f128...521 Et øyeblikks uoppmerksomhet kan imidlertid få like konsekvenser. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #86 Del Skrevet 12. april 2020 40 minutter siden, Example said: Sier seg selv at ikke det går. Pengene må hentes fra et sted. u hjelp, kulturfjas etc kan kuttes til fordel for dette. Eller var disse tingene viktigere...? Anonymkode: a30c4...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isitfair Skrevet 12. april 2020 #87 Del Skrevet 12. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde gledelig byttet beite da, for litt kaffeslabberas med kvinne på 45+ hver dag. 🤣 Anonymkode: f2f6d...5e4 Du har ikke jobbet i barnehage, skjønner jeg. Har selv erfaring som barnehageassistent, og det er en tung og slitsom jobb. Er alltid helt utkjørt når jeg kommer hjem. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #88 Del Skrevet 12. april 2020 Sykepleier bør ikke få 700.000 i lønn! Ærlig talt. Hvorfor leser jeg om sykepleiere som klager og klager og klager? Problemet er ikke lønnen, men stadig underbemanning og stress. Anonymkode: 31566...620 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #89 Del Skrevet 12. april 2020 Akkurat nå, Isitfair skrev: Du har ikke jobbet i barnehage, skjønner jeg. Har selv erfaring som barnehageassistent, og det er en tung og slitsom jobb. Er alltid helt utkjørt når jeg kommer hjem. Jo, jeg har det. Så jeg snakker av erfaring. Finner en del av denne stereotypien! Heldigvis lønnes ikke assistenter i barnehager (som det er flest av må du huske) langt over nivå. Anonymkode: f2f6d...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #90 Del Skrevet 12. april 2020 55 minutter siden, AnonymBruker said: Det er bare fordi den norske kronen for øyeblikket er svak. Lønningene oppgitt der tilsvarer en normal norsk lønn. Husk at dollaren normalt skal ligge på 6-7 kroner. Ikke 10-12. Anonymkode: 81ab3...e25 verden senterer ikke rundt den norske krona haha. du må regne lønna i forhold til kjøpekraft i landet de er i. og den er langt høyere der enn her. selv da dollaren var 6-7 kr. jeg opplevde iallefall ikke ting som billigere her til lands når det gjaldt mat osv. Anonymkode: a30c4...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isitfair Skrevet 12. april 2020 #91 Del Skrevet 12. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, jeg har det. Så jeg snakker av erfaring. Finner en del av denne stereotypien! Heldigvis lønnes ikke assistenter i barnehager (som det er flest av må du huske) langt over nivå. Anonymkode: f2f6d...5e4 Nei, vi er ekstremt underbetalte. Tjener 25 kroner mer i timen på jobben min som bensinstasjon/kioskansatt, og det er jo åpenbart hvor det frister mest å ta vakter da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #92 Del Skrevet 12. april 2020 Hva med veterinærer f.eks som faktisk er kirurger for dyr! De tjener ofte bare 4-500.000 på klinikk, altså mindre enn sykepleiere. Synes absolutt at sykepleiere og andre yrker i helsesektoren bør tjene mer, men veterinærer bør tjene enda mer der igjen Anonymkode: d48a1...b43 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #93 Del Skrevet 12. april 2020 8 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Et øyeblikks uoppmerksomhet kan imidlertid få like konsekvenser. Men dere er jo mange folk hele tiden. Vi står ofte helt alene. Dere velger ofte å bruke ufaglærte, vi kan aldri bruke det. Anonymkode: 5f128...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #94 Del Skrevet 12. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Sykepleier bør ikke få 700.000 i lønn! Ærlig talt. Hvorfor leser jeg om sykepleiere som klager og klager og klager? Problemet er ikke lønnen, men stadig underbemanning og stress. Anonymkode: 31566...620 det er stress fordi det er underbemanning. det er underbemanning pga dårlig lønn. Anonymkode: a30c4...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #95 Del Skrevet 12. april 2020 Hva med renholderne som må vaske ned stuene etter korona pasientene? Anonymkode: 3c989...db2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #96 Del Skrevet 12. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva tjener du som barnehagelærer i måneden? Før skatt? Anonymkode: d85dc...6ca Vi har 480.000 i året med full ansinitet Anonymkode: 80e27...de1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #97 Del Skrevet 12. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takket være sykepleirne har vi klart å få kontroll på corona, og de har virkelig vist hva som bor i dem, og hvor viktige de er i samfunnet. De tjener helt elendig, og de bør fra og med høstens lønnsoppgjør få en minimumslønn på 700.000,- i grunnlønn. Det er ingen grunn til at de skal tjene noe mindre når man ser hvor betydningsfullt dette yrket er. De er minst like viktige som legene, som hadde vært helt hjelpesløse uten dem. Når en lege tjener 1 million ++ er det bare rett og rimelig at disse heltene får minst 700.000,- fra og med i år! Og nei, dette er ingen kødd! Anonymkode: 1fd13...32e Takket være sykepleierne har vi klart å få kontroll på corona? 😂 javel.. Anonymkode: c2a2b...b78 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #98 Del Skrevet 12. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men dere har ikke ansvar for et liv,så syns ikke dette er sammenlignbart. Og nei,jeg er ikke sykepleier selv. Anonymkode: e7836...0c8 selvfølgelig er det sammenlignbart, uten elektrikere og rørleggere hadde samfunnet kollapset. samfunnet kollapser ikke om noen dør av korona Anonymkode: 7561d...4c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 12. april 2020 #99 Del Skrevet 12. april 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dere er jo mange folk hele tiden. Vi står ofte helt alene. Dere velger ofte å bruke ufaglærte, vi kan aldri bruke det. Anonymkode: 5f128...521 Dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 12. april 2020 #100 Del Skrevet 12. april 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takket være sykepleirne har vi klart å få kontroll på corona, og de har virkelig vist hva som bor i dem, og hvor viktige de er i samfunnet. De tjener helt elendig, og de bør fra og med høstens lønnsoppgjør få en minimumslønn på 700.000,- i grunnlønn. Det er ingen grunn til at de skal tjene noe mindre når man ser hvor betydningsfullt dette yrket er. De er minst like viktige som legene, som hadde vært helt hjelpesløse uten dem. Når en lege tjener 1 million ++ er det bare rett og rimelig at disse heltene får minst 700.000,- fra og med i år! Og nei, dette er ingen kødd! Anonymkode: 1fd13...32e Jeg tror folk har et litt skjevt bilde på hva som er en vanlig lønn i Norge. Denne oversikten er fra 2017 men gir et ganske greit inntrykk av lønnsnivået til massene i Norge (finner ikke en fra 2019). Der mange gjør feil er at man utelukkende sammenligner med dem som er over en i lønnsstigen og at man også tror "alle" tjener så fantastisk mye. Gitt en sykepleier skal ha 700 000 i grunnlønn + tillegg ville de vært blant de 10% best betalte arbeidstakerne i Norge. Er det riktig? Jeg har all respekt for sykepleiere og jobben de gjør (har vært innlagt senest i år). De skal, som alle andre, kunne jobbe for å få bedre lønnsvilkår. Men mener jeg man skal ha lønn på mellomledernivå for en jobb som krever en mellomvanskelig bachelor og i stor grad ikke har noe jobbpress utenfor arbeidstid? Nei, det mener jeg ikke. Jeg tror mange sykepleiere ser seg blind på de best betalte ingeniørene og hva de får. Men av de ingeniørene jeg kjenner med 5-10 års fartstid har ingen mer enn 600-650 000,- i året og de er på jobb "døgnet rundt" (ingen overtidsbetaling). Det er nok absolutt attraktive ingeniører som tjener mer innenfor ulike nisjer og når de har erfaring eller eierskap i selskapet. Dog er det mange ingeniører som jobber for akkurat samme lønn som sykepleieren. På blant annet sykehus. Endret 12. april 2020 av Grandidosa83 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg