AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #401 Del Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nytter ikke å koste på en masse mennesker sykepleierutdannelse når hver femte av dem forlater yrket etter kort tid, pga manglende lønn/hele stillinger? Det er utrolig sløseri med penger. Anonymkode: 3b03e...1c2 Hvor har du det fra at de slutter pga lønn? Jeg kjenner minst tjue sykepleiere som har sluttet og INGEN gjorde det pga lønn. De gjorde det pga arbeidsvilkår. Anonymkode: d26ec...f26 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #402 Del Skrevet 13. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du det fra at de slutter pga lønn? Jeg kjenner minst tjue sykepleiere som har sluttet og INGEN gjorde det pga lønn. De gjorde det pga arbeidsvilkår. Anonymkode: d26ec...f26 Jeg skrev "lønn/hele stillinger". Begge deler er "arbeidsvilkår". Jeg kjenner mange sykepleiere som har sluttet både på grunn av lønna og andre arbeidsvilkår. Anonymkode: 3b03e...1c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 13. april 2020 #403 Del Skrevet 13. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nytter ikke å koste på en masse mennesker sykepleierutdannelse når hver femte av dem forlater yrket etter kort tid, pga manglende lønn/hele stillinger? Det er utrolig sløseri med penger. Anonymkode: 3b03e...1c2 Jo, det nytter. Selv om noen forlater yrket så er det veldig gunstig å ha mange mennesker med bakgrunn fra slike fag i samfunnet. Hele stillinger er nok langt viktigere det mer lønn, da lønnen er ganske god per i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 13. april 2020 #404 Del Skrevet 13. april 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: De er minst like viktige som legene, som hadde vært helt hjelpesløse uten dem. Det har ikke noe med hjelpeløs gjøre, det har noe hva jobben demmes er. Å ta vare på folk kan de fleste gjøre, å stille diagnoser og operere kan de færreste gjøre. Det er et system... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #405 Del Skrevet 13. april 2020 9 minutter siden, abc123detvardet skrev: Det har ikke noe med hjelpeløs gjøre, det har noe hva jobben demmes er. Å ta vare på folk kan de fleste gjøre, å stille diagnoser og operere kan de færreste gjøre. Det er et system... Tror du sykepleiere bare tar vare på folk? Da foreslår jeg at du møter opp på jobben min i morgen og administrerer høydosekur til en pasient på 3 år med ALL. Det er vel noe de fleste kan gjøre? Og så kan du overvåke og administrere CPAP til 1 åringen på rommet ved siden av. Lykke til 😊 Anonymkode: f5b92...8c2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 13. april 2020 #406 Del Skrevet 13. april 2020 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du sykepleiere bare tar vare på folk? Da foreslår jeg at du møter opp på jobben min i morgen og administrerer høydosekur til en pasient på 3 år med ALL. Det er vel noe de fleste kan gjøre? Og så kan du overvåke og administrere CPAP til 1 åringen på rommet ved siden av. Lykke til 😊 Anonymkode: f5b92...8c2 Ja, det er noe de fleste kan gjøre med litt erfaring. Bare bullshit at du administrerer høydosekur for en kreftpasient som sykepleier. Endret 13. april 2020 av abc123detvardet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 13. april 2020 #407 Del Skrevet 13. april 2020 Helsepersonell gjør en fantastisk jobb, ingen tvil om det. Men 700 000 i lønn er mye. Husk at det er staten som skal betale dette, kostnader i offentlig etat har øket veldig mye de siste årene og det er stort problem. Staten får ikke inn nok skattekroner og de leter etter hvordan de kan beskatte innbyggerne mer for å dekke inn dette, 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #408 Del Skrevet 13. april 2020 Norge er vel det landet i verden hvor sykepleierlønnen ligger nærmest høystatusyrkene. Anonymkode: 50972...8be 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #409 Del Skrevet 13. april 2020 21 timer siden, Example skrev: Sier seg selv at ikke det går. Pengene må hentes fra et sted. Hvorfor skal en sykepleier tjene 200 000 kroner mer enn lærer som har to år lenger utdanning? Fordi en sykepleier må jobbe kvelder,helligdager osv.... lærere jobber dagtid, har vinterferie,påskeferie,8 uker sommerferie,høstferie og juleferie. Er LITT FORSKJELL!!! Anonymkode: e7836...0c8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bienvilleparish Skrevet 13. april 2020 #410 Del Skrevet 13. april 2020 Eh, det er pga hele befolkningen sin innsats at vi har kontroll på det, ikke sykepleiere. PS, jeg fortjener faen mæ 700k i året jeg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #411 Del Skrevet 13. april 2020 Og hva med ambulansepersonell? Leger? Alle ansatte i sykehus og sykehjem? (assistenter, helsefagarb, bioinginør, pluss pluss?). Jeg er vernepleier og skal ivareta mennesker i en psykisk dårlig forfatning. Ca samme lønn som spl, litt lavere kanskje. Jeg og mine kollegaer utsettes potensielt sett for trusler og utagerende atferd daglig - bør ikke vi få lønnsøkning vi også?! Sykepleiere og leger er viktige, men ikke viktigere enn alle andre yrkesgrupper som finnes og som sørger for at samfunnet går rundt. Så nei til 700 000. Anonymkode: f141a...c5f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #412 Del Skrevet 13. april 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Fordi en sykepleier må jobbe kvelder,helligdager osv.... lærere jobber dagtid, har vinterferie,påskeferie,8 uker sommerferie,høstferie og juleferie. Er LITT FORSKJELL!!! Anonymkode: e7836...0c8 og planleggingsdager... Anonymkode: a30c4...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #413 Del Skrevet 14. april 2020 Ikke undervurder lærernes hverdag. Er man kontaktlærer for en vanskelig klasse, kan jobben din bli alt. Pluss på slitsomme foreldre som ringer i tide og utide, rettearbeid på sene søndager og ukedager, barn som trenger en mor- eller farsfigur og gjør læreren til dette... Min mor er lærer og anbefalte meg å styre helt unna. Anonymkode: 99d8e...317 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 14. april 2020 #414 Del Skrevet 14. april 2020 700k er laaangt i overkant. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 14. april 2020 #415 Del Skrevet 14. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi en sykepleier må jobbe kvelder,helligdager osv.... lærere jobber dagtid, har vinterferie,påskeferie,8 uker sommerferie,høstferie og juleferie. Er LITT FORSKJELL!!! Anonymkode: e7836...0c8 Lærere jobber mye kvelder og helger. Det er derfor vi har avspasering i disse feriene. Forskjellen er at vi til en viss grad styrer når vi jobber. Det betyr ikke at arbeidstrykket er noe mindre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #416 Del Skrevet 14. april 2020 Klart helsepersoneol fortjener god lønn. Men nå er det jo slik at det er staten som stort sett betaler vår lønn, det vil si dine skattepenger. Hvor mye er du villig til å bli beskattet for at vi skal ha høyere lønn? Eller er det viktigeremå styrke grunnbemanning? Større kapasitet på sykehus, som har gangpasienter hver eneste dag, året rundt? Hva vil du pengene skal gå til? Eneste som kan gjøre at vi kan få høyere lønn er jo privatisering av helse, men når vi ser hvordan det virker i andre land, er det ikke akkurat de ansatte som får bedre lønn, men ledelsen som blir rike. Anonymkode: cb8d6...9c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #417 Del Skrevet 14. april 2020 Statsansatte fortjener så lav lønn som mulig, som samtidig sørger for at man har tilstrekkelig antall med sykepleiere, leger, saksbehandlere, lærere osv. Det er ikke en vesentlig mangel på sykepleiere i dag, så derfor bør ikke staten gi mer lønn. Det ville i så fall vært å sløse unødvendig med skattebetalernes skattepenger. Anonymkode: 4d40a...f99 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #418 Del Skrevet 14. april 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Statsansatte fortjener så lav lønn som mulig, som samtidig sørger for at man har tilstrekkelig antall med sykepleiere, leger, saksbehandlere, lærere osv. Det er ikke en vesentlig mangel på sykepleiere i dag, så derfor bør ikke staten gi mer lønn. Det ville i så fall vært å sløse unødvendig med skattebetalernes skattepenger. Anonymkode: 4d40a...f99 Ingen arbeidsgivere vil betale mer enn de må for å få de beste ressursene. Lønnsnivå er alltid en avveining mellom tilbud (antall kandidiater på et overordnet nivå) og etterspørsel. Markedskrefter i praksis. Anonymkode: 64407...6a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #419 Del Skrevet 14. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Statsansatte fortjener så lav lønn som mulig, som samtidig sørger for at man har tilstrekkelig antall med sykepleiere, leger, saksbehandlere, lærere osv. Det er ikke en vesentlig mangel på sykepleiere i dag, så derfor bør ikke staten gi mer lønn. Det ville i så fall vært å sløse unødvendig med skattebetalernes skattepenger. Anonymkode: 4d40a...f99 Dette gir i retur ansatte som mangler motivasjon og yrkesstolthet. Når man føler at lønnsslippen ler en opp i trynet, så gidder man heller ikke å tilegne seg mer kunnskap enn man absolutt må. Man gjør heller ikke mer enn det som er helt nødvendig. Anonymkode: 0f1fa...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #420 Del Skrevet 14. april 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Dette gir i retur ansatte som mangler motivasjon og yrkesstolthet. Når man føler at lønnsslippen ler en opp i trynet, så gidder man heller ikke å tilegne seg mer kunnskap enn man absolutt må. Man gjør heller ikke mer enn det som er helt nødvendig. Anonymkode: 0f1fa...454 Mangler statsansatte motivasjon og yrkesstolthet? Nei, selvfølgelig ikke. Det er ingen grunn til å gi statsansatte vesentlig høyere lønn. Anonymkode: 4d40a...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg