AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #301 Del Skrevet 13. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet er ikke bare lønnen til sykepleiere. Men egentlig alle yrkesgrupper. Lønnen har stått på stedet hvil i maaaange år. Ja, det kommer én gang i året noen beskjedne lønnsjusteringer, men den er så tett på inflasjonen, at det skaper ikke kjøpekraft i det hele tatt. Tull, det har vært jevn økning i reallønn i evigheter. Nå må alle belage seg på en kraftig nedgang da, ikke bare alle som har mistet jobben. Anonymkode: 05e85...afa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 13. april 2020 #302 Del Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker ikke som om du forstår. Lønnen blir grei når man medregner alle røde dager (om man jobber mange), alle tillegg og man påtar seg ekstravakter i helger. Det skal ikke være nødvendig og gjøre dette for og ha en god grunnlønn. Hvorfor skal en sykepleier jobbe mer enn 100% for og få en god lønn? Enten er du et troll eller så er du uvitende. Uansett er det ingen poeng i å diskutere med en som ikke prøver og forstå den andres poeng. Håper du holder deg frisk. Anonymkode: d85dc...6ca Men hvor mye mener du er en rimelig grunnlønn da? Konkretiser litt mer. Mange som har høyere fastlønn jobber «gratis» på røde dager, i helger og på kveldstid. Jobbtelefon som kan ringe når som helst, arbeidsdagene slutter når jobben er ferdig uten at det blir overtidsbetaling, resultatansvar osv. Er du åpen for at sykepleieryrket blir mer som dette? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #303 Del Skrevet 13. april 2020 13 timer siden, DonKing skrev: leger er allerede kraftig overbetalt Hahha leger er ikke overbetalt. Om du noen gang havner på sykehus skal du være glad for at legene som hjelper deg ikke er underbetalt. De redder tross alt livet ditt. Mange burde faktisk få mer betalt. Utdannelsen er jævlig lang og hard også. Anonymkode: e91d8...f44 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 13. april 2020 #304 Del Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahha leger er ikke overbetalt. Om du noen gang havner på sykehus skal du være glad for at legene som hjelper deg ikke er underbetalt. De redder tross alt livet ditt. Mange burde faktisk få mer betalt. Utdannelsen er jævlig lang og hard også. Anonymkode: e91d8...f44 De har kjipe arbeidstider og. De eneste legene som tjener fett og i tillegg har det veldig greit på jobb er fastleger. Det er de som tjener for mye 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #305 Del Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hahha leger er ikke overbetalt. Om du noen gang havner på sykehus skal du være glad for at legene som hjelper deg ikke er underbetalt. De redder tross alt livet ditt. Mange burde faktisk få mer betalt. Utdannelsen er jævlig lang og hard også. Anonymkode: e91d8...f44 Hva med fastleger som jobber 08 - 16, samt har noen få beredskapsuker i året utover fra 16-20, og som tjener 1.500.000 kr i året. Altså rundt trippel sykepleierlønn. Er ikke det mye? Anonymkode: 6c399...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 13. april 2020 #306 Del Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med fastleger som jobber 08 - 16, samt har noen få beredskapsuker i året utover fra 16-20, og som tjener 1.500.000 kr i året. Altså rundt trippel sykepleierlønn. Er ikke det mye? Anonymkode: 6c399...616 Fastleger kan tjene godt. Men man må samtidig huske på at de er vanskelige å få tak i, har svært lang utdannelse og som regel er selvstendig næringsdrivende med den risikoen det innebærer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #307 Del Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev: Fastleger kan tjene godt. Men man må samtidig huske på at de er vanskelige å få tak i, har svært lang utdannelse og som regel er selvstendig næringsdrivende med den risikoen det innebærer. Å drive fastlegepraksis som selvstendig næringsdrivende er vel en av markedets minst risikofylte praksiser man kan drive med. Pengene strømmer inn såfort du får tildelt rollen som kommunelege, og derav mottar en pasientliste. Vil si at risikoen er nærmest fraværende her. Vei så det opp mot arbeidstider man-fre, så er lønnen nærmest betalingen for en 8-17 jobb. Enda ber dem om mer! Anonymkode: 6c399...616 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #308 Del Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, Grandidosa83 skrev: Men hvor mye mener du er en rimelig grunnlønn da? Konkretiser litt mer. Mange som har høyere fastlønn jobber «gratis» på røde dager, i helger og på kveldstid. Jobbtelefon som kan ringe når som helst, arbeidsdagene slutter når jobben er ferdig uten at det blir overtidsbetaling, resultatansvar osv. Er du åpen for at sykepleieryrket blir mer som dette? Jeg har over 2000 arbeidstimer på ett år eks. ferie, har fastlønn på 790.000. Her må man jobbe til jobben er gjort. Hadde jeg hatt tilsvarende årsverk som sykepleier hadde jeg nok tjent mye mer med alle tilleggene. Slik er det for alle i min bransje, faste lønninger og umenneskelig mye jobb. Alikevel er vi så "heldige" som tjener så bra. Nei, vi tjener til sammenligning dårlig siden vi arbeider veldig mye og "aldri" har fri. Må alltid være tilgjengelig på telefon (natt, dag ferie, julaften), ingen tillegg overhode. Blir nedringt hele tiden, nå i påsken har det ikke fått en eneste dag uten at det har dukket opp noe jobbrelatert som må håndteres. Uten så mye som en krone mer i lønn. Sykepleier sammenligner seg med alle mulig andre bransjer, som de mener er så mye mer lukrative fordi de tjener mer. Uten å sette seg inn i hva disse yrkene faktisk krever. Anonymkode: b1046...f24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 13. april 2020 #309 Del Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Å drive fastlegepraksis som selvstendig næringsdrivende er vel en av markedets minst risikofylte praksiser man kan drive med. Pengene strømmer inn såfort du får tildelt rollen som kommunelege, og derav mottar en pasientliste. Vil si at risikoen er nærmest fraværende her. Vei så det opp mot arbeidstider man-fre, så er lønnen nærmest betalingen for en 8-17 jobb. Enda ber dem om mer! Anonymkode: 6c399...616 Har til gode å se at dem her om mer, men det skjer helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alltidglad Skrevet 13. april 2020 #310 Del Skrevet 13. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, men hva skjer når du sammenligner deg med vernepleiere, nav-ansatte, barnehagelærere, sosionomer, spesialpedagoger, konsulenter innen offentlig administrasjon osv? Du har et helt urealistisk syn på lønn. Jeg er enig i at det er latterlig at skillet mellom ufaglærte mannsyrker er såpass nært høyskoleutdannede kvinneyrker, MEN det er en kamp vi bør ta over hele linja, SAMMEN, ikke bare for sykepleiere. Det er ingenting som tilsier at sykepleiere skal ha høyere lønn enn de andre gruppene jeg nevnte med tilsvarende utdannelse. Anonymkode: d26ec...f26 Har ikke skrevet at en sykepleier bør få høyere lønn enn andre grupper med tilsvarende utdanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #311 Del Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har over 2000 arbeidstimer på ett år eks. ferie, har fastlønn på 790.000. Her må man jobbe til jobben er gjort. Hadde jeg hatt tilsvarende årsverk som sykepleier hadde jeg nok tjent mye mer med alle tilleggene. Slik er det for alle i min bransje, faste lønninger og umenneskelig mye jobb. Alikevel er vi så "heldige" som tjener så bra. Nei, vi tjener til sammenligning dårlig siden vi arbeider veldig mye og "aldri" har fri. Må alltid være tilgjengelig på telefon (natt, dag ferie, julaften), ingen tillegg overhode. Blir nedringt hele tiden, nå i påsken har det ikke fått en eneste dag uten at det har dukket opp noe jobbrelatert som må håndteres. Uten så mye som en krone mer i lønn. Sykepleier sammenligner seg med alle mulig andre bransjer, som de mener er så mye mer lukrative fordi de tjener mer. Uten å sette seg inn i hva disse yrkene faktisk krever. Anonymkode: b1046...f24 Hva slags jobb er det? Anonymkode: a30c4...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #312 Del Skrevet 13. april 2020 Helt enig. Og spesialsykepleiere burde ligge på 800k grunnlønn! Anonymkode: 3325a...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #313 Del Skrevet 13. april 2020 3 timer siden, Maleficenta skrev: Fordi det er for tøft og lite forenelig med familieliv å jobbe fullt mtp at vi må jobbe på dager hvor andre har fri. Og når barnehager er stengt og de ikke har barnepass en helg og gjerne også har en mann som jobber turnus eller er alene? Akkurat den går jeg ikke på. Jeg jobber i jernbanen, og både lokomotivførere og konduktører jobber i all hovedsak i 100% stilling. Jeg tipper minst 95% har 100% stilling, og vi jobber annenhver helg mot tredjehver helg for sykepleierne. Problemet er nok heller at det er umulig å lage nok 100% stillinger til alle de som vil ha det så lenge man skal jobbe kun hver tredje helg. Det regnestykket går rett og slett ikke opp. Anonymkode: 6e828...25c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 13. april 2020 #314 Del Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat den går jeg ikke på. Jeg jobber i jernbanen, og både lokomotivførere og konduktører jobber i all hovedsak i 100% stilling. Jeg tipper minst 95% har 100% stilling, og vi jobber annenhver helg mot tredjehver helg for sykepleierne. Problemet er nok heller at det er umulig å lage nok 100% stillinger til alle de som vil ha det så lenge man skal jobbe kun hver tredje helg. Det regnestykket går rett og slett ikke opp. Anonymkode: 6e828...25c Nå fant jeg en jobb som er kjipere enn min gitt. Annenhver helg. Da hadde jeg krepert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #315 Del Skrevet 13. april 2020 Og dere som sier at sykepleierne tjener allerede nok og at 550k er bra nok. Kan ikke dere jobbe som spl i et par mnd. så ser vi om dere er fornøyd med lønna. Anonymkode: 3325a...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 13. april 2020 #316 Del Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat den går jeg ikke på. Jeg jobber i jernbanen, og både lokomotivførere og konduktører jobber i all hovedsak i 100% stilling. Jeg tipper minst 95% har 100% stilling, og vi jobber annenhver helg mot tredjehver helg for sykepleierne. Problemet er nok heller at det er umulig å lage nok 100% stillinger til alle de som vil ha det så lenge man skal jobbe kun hver tredje helg. Det regnestykket går rett og slett ikke opp. Anonymkode: 6e828...25c Kanskje man skulle utdannet seg til lokfører? Tror du det er en ulempe at man hater å sitte på tog? Blir det ofte flere dager sammenhengende fri? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 13. april 2020 #317 Del Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og dere som sier at sykepleierne tjener allerede nok og at 550k er bra nok. Kan ikke dere jobbe som spl i et par mnd. så ser vi om dere er fornøyd med lønna. Anonymkode: 3325a...834 Det blir vanskelig å jobbe som sykepleier et par mnd all den tid man ikke har autorisasjon. Jeg ville nok likevel vært fornøyd med lønnen, selv om jeg ikke nødvendigvis hadde vært fornøyd med arbeidsoppgavene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #318 Del Skrevet 13. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags jobb er det? Anonymkode: a30c4...608 Leder Anonymkode: b1046...f24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #319 Del Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Nå fant jeg en jobb som er kjipere enn min gitt. Annenhver helg. Da hadde jeg krepert Tja, passer ihvertfall meg (og mange andre tydeligvis) perfekt. Som kompensasjon for å jobbe annenhver helg får vi en ekstra fridag pr. 6 uker (effektiv arbeidsuke er da 33,6 timer) samt et fast tillegg på snaue 3500,- pr. måned. Når man jobber såpass mye helg får man mye fri utenfor. Gjerne 5-6 dager i strekk, i mitt eksempel f.eks fra fredag morgen til torsdag kveld en gang pr. turnusperiode. Å jobbe tredjehver helg hadde vært umulig for oss, da måtte det gått langt færre tog i helgene og da hadde nok klagene strømmet på fra alle andre som måtte på jobb i helgen og var avhengig av toget (eller T-banen osv.). Da måtte vi evt. hatt en haug deltidsstillinger med lave stillingsbrøker der de med lav ansennitet måtte ta en masse ekstravakter i helgene for å få endene til å møtes. Og det er det ingen som vil. Anonymkode: 6e828...25c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #320 Del Skrevet 13. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har over 2000 arbeidstimer på ett år eks. ferie, har fastlønn på 790.000. Her må man jobbe til jobben er gjort. Hadde jeg hatt tilsvarende årsverk som sykepleier hadde jeg nok tjent mye mer med alle tilleggene. Slik er det for alle i min bransje, faste lønninger og umenneskelig mye jobb. Alikevel er vi så "heldige" som tjener så bra. Nei, vi tjener til sammenligning dårlig siden vi arbeider veldig mye og "aldri" har fri. Må alltid være tilgjengelig på telefon (natt, dag ferie, julaften), ingen tillegg overhode. Blir nedringt hele tiden, nå i påsken har det ikke fått en eneste dag uten at det har dukket opp noe jobbrelatert som må håndteres. Uten så mye som en krone mer i lønn. Sykepleier sammenligner seg med alle mulig andre bransjer, som de mener er så mye mer lukrative fordi de tjener mer. Uten å sette seg inn i hva disse yrkene faktisk krever. Anonymkode: b1046...f24 Tar man utgangspunkt i at du har 2100 timer i året, er dette en timelønn på 376 i timen. Hadde ikke klaga. Har selv 220 med bachelor Anonymkode: 93f39...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg