Gå til innhold

Sykepleiere bør få 700.000 i årslønn!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men dette er det jo en veldig enkel løsning på. Privatisering. Privatisere hele offentlig sektor for min del. Så blir det like vilkår. Lønn etter etterspørsel. Lønn etter innsats. Privatisere hele helsevesenet. Helseforsikringer over hele linja. Så skal vi se om ikke sytepipa fra en del offentlige ansatte går en annen tone 🤪

Anonymkode: 211eb...090

Man kan ha et system der hver borger kan velge mellom privat og offentlig praksis med en "bong". så ser vi fort hvilken sine lønninger som er best. 

Anonymkode: a30c4...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Sykepleiere i full stilling tjener imidlertid i snitt over medianlønnen.

Knapt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tarmegenbolle skrev:

Flere tusen kroner i mnd.

Ikke glorifiser. 

Ca 3500 i mnd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Ikke glorifiser. 

Ca 3500 i mnd 

Jepp, altså hele 42 000 i året. Det er på ingen måte en dårlig lønn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Lønnen er da god selv om mange slutter. Du kan kjøpe både bil, bolig, mat, feriereise og ha litt til overs på en sykepleierlønn.

Nei, lønnen er ikke god. 

Og klarer du virkelig ikke og legge sammen 2+2? Det er sykepleiermangel, noe må gjøres for og få sykepleiere til og bli i yrket. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Jeeeeeeea skrev:

Nei, lønnen er ikke god. 

Og klarer du virkelig ikke og legge sammen 2+2? Det er sykepleiermangel, noe må gjøres for og få sykepleiere til og bli i yrket. 

Når man som oftest bikker en halv million i årsinntekt så tjener man godt. Når man tjener godt er lønnen god.

Ja, men å øke lønningene er heldigvis ikke veldig aktuelt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Lønnen er da god selv om mange slutter. Du kan kjøpe både bil, bolig, mat, feriereise og ha litt til overs på en sykepleierlønn.

Du kan ikke oppriktig mene at det er en god lønn. Les innlegget om igjen og prøv og forstå alvoret. 

Anonymkode: d85dc...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke oppriktig mene at det er en god lønn. Les innlegget om igjen og prøv og forstå alvoret. 

Selvsagt kan jeg mene det er en god lønn, da det faktisk er en god lønn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette er det jo en veldig enkel løsning på. Privatisering. Privatisere hele offentlig sektor for min del. Så blir det like vilkår. Lønn etter etterspørsel. Lønn etter innsats. Privatisere hele helsevesenet. Helseforsikringer over hele linja. Så skal vi se om ikke sytepipa fra en del offentlige ansatte går en annen tone 🤪

Kanskje bedre for lønna men drit for pasienter som ikke har særlig med penger. Blir USA tilstander der kun de med penger får skikkelig helsehjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God idé! La oss privatisere hele statsforvaltningen! Det skal bli bra 😀

Anonymkode: 69c90...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man som oftest bikker en halv million i årsinntekt så tjener man godt. Når man tjener godt er lønnen god.

Ja, men å øke lønningene er heldigvis ikke veldig aktuelt. 

Man bikker kanskje en halv million med flere vakter på røde dager og overtid. Men det skal ikke være nødvendig for og jobbe så mye ekstra for og få en god lønn! I fjor jobbet jeg nesten hele påsken (skjærtorsdag, langfredag, 1.påskedag og 2.påskedag), 1. mai, 17. mai, 1. og 2. pinsedag, nyttårsaften og 1. nyttårsdag. I tillegg til flere ekstravakter på vanlige dager/helger. Årslønnen min var likevel bare på rundt 450 000 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, altså hele 42 000 i året. Det er på ingen måte en dårlig lønn.

Helt uenig. For hverken median eller gjennomsnitt hjelper nyutdannete som har 430 i året. 

I mitt yrke har jeg bachelorgrad. I min stilling, vil jeg med full ansiennitet tjene max 480 000 kroner. 

Det lønner seg ikke å jobbe i helse/oppvekst, og har få fordeler utenom lønn også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bikker kanskje en halv million med flere vakter på røde dager og overtid. Men det skal ikke være nødvendig for og jobbe så mye ekstra for og få en god lønn! I fjor jobbet jeg nesten hele påsken (skjærtorsdag, langfredag, 1.påskedag og 2.påskedag), 1. mai, 17. mai, 1. og 2. pinsedag, nyttårsaften og 1. nyttårsdag. I tillegg til flere ekstravakter på vanlige dager/helger. Årslønnen min var likevel bare på rundt 450 000 kr. 

450000 er heller ikke en lav lønn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Helt uenig. For hverken median eller gjennomsnitt hjelper nyutdannete som har 430 i året. 

I mitt yrke har jeg bachelorgrad. I min stilling, vil jeg med full ansiennitet tjene max 480 000 kroner. 

Det lønner seg ikke å jobbe i helse/oppvekst, og har få fordeler utenom lønn også

Jo, det gjør jo akkurat det, da de vil nå der på lønnsstigen etterhvert. Og med turnustillegg så har de langt mer enn 430000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

450000 er heller ikke en lav lønn.

Hjelpes. Har du lest hvor mye ekstra/ubekvemt jeg da har jobbet? Dette er dager hvor de fleste andre har fri. Poenget mitt er at grunnlønnen må opp, det skal ikke være slik at man må jobbe så mange røde dager og ekstravakter for og få en grei lønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg skjønner ikke hva sykepleiere alltid klager over. Venninnen min på 27 år jobber som sykepleier og tjener 550 000 kr i året. Hvordan er det en dårlig lønn? De trenger ikke gode karakterer for å komme inn på studiet, trenger kun en bachelor og er garantert jobb etter studiene. Hvorfor er sykepleiere så sykt sytete hele tiden? Er mange andre yrkesgrupper som har mer behov og utfordringer en disse sytekoppene.....

Anonymkode: 03b02...e5d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det gjør jo akkurat det, da de vil nå der på lønnsstigen etterhvert. Og med turnustillegg så har de langt mer enn 430000.

Men å kommentere min lønn, med tilsvarende ansvar og utdannelse, hoppet du glatt over.

Og det er jo til og med mindre enn sykepleiere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes. Har du lest hvor mye ekstra/ubekvemt jeg da har jobbet? Dette er dager hvor de fleste andre har fri. Poenget mitt er at grunnlønnen må opp, det skal ikke være slik at man må jobbe så mange røde dager og ekstravakter for og få en grei lønn. 

Ja. 

At andre har fri dagene en jobber gjør ikke lønnen dårligere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Men å kommentere min lønn, med tilsvarende ansvar og utdannelse, hoppet du glatt over.

Og det er jo til og med mindre enn sykepleiere 

Din lønn et jo irrelevant hvis du ikke er sykepleier. Og det har du ikke sagt noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...