Gå til innhold

Sykepleiere bør få 700.000 i årslønn!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Takket være sykepleirne har vi klart å få kontroll på corona, og de har virkelig vist hva som bor i dem, og hvor viktige de er i samfunnet. De tjener helt elendig, og de bør fra og med høstens lønnsoppgjør få en minimumslønn på 700.000,- i grunnlønn. Det er ingen grunn til at de skal tjene noe mindre når man ser hvor betydningsfullt dette yrket er. De er minst like viktige som legene, som hadde vært helt hjelpesløse uten dem. Når en lege tjener 1 million ++ er det bare rett og rimelig at disse heltene får minst 700.000,- fra og med i år!

Og nei, dette er ingen kødd!

Anonymkode: 1fd13...32e

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tja, et nært familiemedlem har 540.000kr i begynnerlønn som lege (i kommune). Det er de færreste leger som har 1mill ++ i lønn. Da er det spesialister og de har en ekstrem lang utdannelse. 

Anonymkode: 51caa...9f5

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle er viktige. En yrkesgruppe er ikke mer eller mindre viktig enn en annen.

Dessuten trenger sykepleiere faste fulltidsstillinger. Ikke høyere lønn.

Anonymkode: 81ab3...e25

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha nei, det er for mye for en sykepleier. Det er ikke alle leger som heller tjener 1 mill ++. Da burde også farmasøyter ha fått veldig høy lønn også i og med at mange jobber klinisk

Anonymkode: c2b73...cb7

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Helt uenig! De har mer enn nok i lønn. 
vi som jobber i barnehager, lite bemanning med enorme oppgaver burde fått mye mye mer. Vi har også en bachelor grad

Anonymkode: 80e27...de1

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tviler på at de syke og gamle blir fornøyde når 30% av sykepleierne blir sparket for at kommunen skal kunne finansiere denne lønnsøkningen. Tror ikke de sykepleierne som ikke får beholde jobben synes det er en flott belønning for deres uvurderlige innsats under Koronaen. 

Eventuelt så kan vi leve i eventyrverdenen hvor kommunene har ubegrenset med ressurser og alle problemer er løst. 

Anonymkode: e37b9...f6a

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle er viktige. En yrkesgruppe er ikke mer eller mindre viktig enn en annen.

Dessuten trenger sykepleiere faste fulltidsstillinger. Ikke høyere lønn.

Anonymkode: 81ab3...e25

Det er ikke alle sykepleiere som ønsker seg fulltidsstilling med dagens arbeidsvilkår. Jeg er en av dem. Jobber 90% og det er mer enn nok! Høyere lønn hadde for min del vært et "lokkemiddel" for å få meg i 100% stilling. I tillegg til bedre arbeidsvilkår som at jeg som sykepleier ikke skal måtte gå ut med svarte søppelsekker etter hver vakt, re opp senger til nye pasienter, lage middag, ta oppvask og vaske gulv. Da ville jeg fått bedre tid til pasientene og sykepleiefaglige oppgaver. 

Anonymkode: d85dc...6ca

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å redusere den store flukten av sykepleiere fra yrket er dette riktig lønn, for å rekruttere er også dette en riktig lønn. På full annsinitet da vel og merke. Det er og få sykepleiere som tar videreutdanning som vi nå ser er mye viktigere enn folk tror, så lønn under utdanning er og viktig. 

Jeg har 500 000 i året nå, og jeg synes ikke det gjør opp for alle helligdager og helger, så jeg er sykepleier på veg ut av yrket, hadde lønn blitt 700 000 for vanlige sykepleiere og mer for spesial sykepleiere, hadde jeg blitt i yrket og tatt videreutdanning. 

Anonymkode: 670c8...975

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

vi som jobber i barnehager, lite bemanning med enorme oppgaver burde fått mye mye mer. Vi har også en bachelor grad

Hva tjener du som barnehagelærer i måneden? Før skatt? 

Anonymkode: d85dc...6ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha nei, det er for mye for en sykepleier. Det er ikke alle leger som heller tjener 1 mill ++. Da burde også farmasøyter ha fått veldig høy lønn også i og med at mange jobber klinisk

Anonymkode: c2b73...cb7

Det er vel ikke «mange» farmasøyter som jobber klinisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takket være sykepleirne har vi klart å få kontroll på corona, og de har virkelig vist hva som bor i dem, og hvor viktige de er i samfunnet. De tjener helt elendig, og de bør fra og med høstens lønnsoppgjør få en minimumslønn på 700.000,- i grunnlønn. Det er ingen grunn til at de skal tjene noe mindre når man ser hvor betydningsfullt dette yrket er. De er minst like viktige som legene, som hadde vært helt hjelpesløse uten dem. Når en lege tjener 1 million ++ er det bare rett og rimelig at disse heltene får minst 700.000,- fra og med i år!

Og nei, dette er ingen kødd!

Anonymkode: 1fd13...32e

overhodet ikke. skal de bli overbetalt bare pga det er korona nå ? hva med oss rørleggere eller elektrikere ? hele samfunnet går under om vi ikke er tilstedet. vi gjør da en like viktig jobb om ikke viktigere jobb. et samfunn uten strøm, kloakk, rent vann eller varme hadde blitt kaos

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir alltid sykepleiere rost opp i skyene, mens leger aldri får klapp på skuldra?

Anonymkode: 05e85...afa

leger er allerede kraftig overbetalt

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan ikke alle som skriker etter høyere lønn skifte til en jobb eller en bransje som har høyere lønn?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, DonKing skrev:

overhodet ikke. skal de bli overbetalt bare pga det er korona nå ? hva med oss rørleggere eller elektrikere ? hele samfunnet går under om vi ikke er tilstedet. vi gjør da en like viktig jobb om ikke viktigere jobb. et samfunn uten strøm, kloakk, rent vann eller varme hadde blitt kaos

Men dere har ikke ansvar for et liv,så syns ikke dette er sammenlignbart. Og nei,jeg er ikke sykepleier selv.

Anonymkode: e7836...0c8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, mens sykepleierne drikker kaffe og chillern på vaktrommet og selvfølgelig tørker ræva med cash. Livet er urettferdig gitt. 

Anonymkode: d7da4...6f1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, DonKing skrev:

Rørleggere og elektrikere tjener penger som gress, og har heller ikke studielån.

Anonymkode: 69c90...ac5

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...