Linei Skrevet 12. april 2020 #1 Skrevet 12. april 2020 Jeg er fullstendig nybegynner pĂ„ strikking. Likevel har jeg startet med en raglangenser. Noe som har gĂ„tt bra frem til raglanfellingen og halskant....  Litt info: Jeg har strikket nedenfra og opp. Har strikket ermer inn pĂ„ for- og bakstykket og gjennomfĂžrt raglanfellinger 13 ganger. SĂ„ skjĂžnner jeg ingenting av det jeg skal gjĂžre videre..  Oppskriften sier «Sett de midterste 14 maskene pĂ„ forstykket pĂ„ en hjelpepinne til hals. Klipp av trĂ„den, og begynn pĂ„ ny ved halsen». Jeg har telt meg frem til hva som er de 14 midterste maskene, men er det de 14 maskene som jeg allerede har pĂ„ rundpinnen som skal over pĂ„ hjelpepinnen eller masker lenger ned pÄ pĂ„ strikketĂžyet? NĂ„r disse maskene er satt pĂ„ hjelpepinnen, hva gjĂžr jeg sĂ„? Strikker jeg vanlig videre pĂ„ rundpinnen frem til hvor jeg har satt hjelpepinnen? NĂ„r det stĂ„r «Klipp av trĂ„den, og begynn pĂ„ ny ved halsen». Hvor skal jeg klippe av trĂ„den? Og hva betyr det at jeg skal begynne pĂ„ ny ved halsen?  Deretter stĂ„r det «Strikk frem og tilbake, og fell videre 3,2,1,1,1 masker i begynnelsen av hver pinne, samtidig som raglanfellingene fortsetter som fĂžr der det er mulig ytterligere 5 ganger, og det er felt i alt 18 ganger over bakstykkets masker. OBS! Pass pĂ„ at raglanfellingen kommer pĂ„ rettsiden. La de resterende maskene vĂŠre pĂ„ pinnen til hals». Her skjĂžnner jeg faktisk ingen ting. Skal de maskene som er pĂ„ hjelpepinnen benyttes eller skal disse nĂ„ bare «ventes med» til halskanten?  Som dere skjĂžnner, sĂ„ trenger jeg mye bistand for Ă„ nĂ„ komme videre med strikkingen minđ
Diamant20 Skrevet 12. april 2020 #2 Skrevet 12. april 2020 Maskene du sette pÄ en hjelpepinne eller trÄd er for at du skal fÄ HalsutskjÊring. TrÄden klipper du av der den henger. SÄ begynner du med trÄden pÄ ny der du skal fortsette Ä strikke, at du skal begynne med halsen vil bare si at trÄden skal starte ved de maskene du har satt av. De skal brukes til halskanten senere.  Maskene du har satt av skal bare vÊre pÄ hjelpepinnen/trÄden til du strikke skal strikke halskanten.  Bare si i fra hvis du trenger mer hjelp!
Linei Skrevet 12. april 2020 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2020 15 minutter siden, Diamant20 skrev: Maskene du sette pĂ„ en hjelpepinne eller trĂ„d er for at du skal fĂ„ HalsutskjĂŠring. TrĂ„den klipper du av der den henger. SĂ„ begynner du med trĂ„den pĂ„ ny der du skal fortsette Ă„ strikke, at du skal begynne med halsen vil bare si at trĂ„den skal starte ved de maskene du har satt av. De skal brukes til halskanten senere.  Maskene du har satt av skal bare vĂŠre pĂ„ hjelpepinnen/trĂ„den til du strikke skal strikke halskanten.  Bare si i fra hvis du trenger mer hjelp! Tusen takk! Trenger litt mer hjelpđ Jeg har strikket rundt, slik at jeg nĂ„ stĂ„r ved ene ermet med rundpinnen. Skal jeg fĂžrst strikke bort til hvor hjelpepinnen er plassert og sĂ„ klippe trĂ„den der, for sĂ„ Ă„ begynne pĂ„ ny ved halsen? Eller skal jeg klippe trĂ„den ved ermet og begynne pĂ„ ny ved halsen? Hvorfor skal egentlig trĂ„den klippes? SkjĂžnner ikke helt hvordan jeg klipper trĂ„den ett sted og begynner igjen et annet stedđ
Diamant20 Skrevet 13. april 2020 #4 Skrevet 13. april 2020 11 timer siden, Linei skrev: Tusen takk! Trenger litt mer hjelpđ Jeg har strikket rundt, slik at jeg nĂ„ stĂ„r ved ene ermet med rundpinnen. Skal jeg fĂžrst strikke bort til hvor hjelpepinnen er plassert og sĂ„ klippe trĂ„den der, for sĂ„ Ă„ begynne pĂ„ ny ved halsen? Eller skal jeg klippe trĂ„den ved ermet og begynne pĂ„ ny ved halsen? Hvorfor skal egentlig trĂ„den klippes? SkjĂžnner ikke helt hvordan jeg klipper trĂ„den ett sted og begynner igjen et annet stedđ NĂ„r du klipper trĂ„den, og skal starte pĂ„ nytt gjĂžr du sĂ„nn som man gjĂžr det nĂ„r man skal bytte nĂžste. Jeg tror jeg ville strikket bort til hjelpepinnen for sĂ„ Ă„ bytte trĂ„d. Var dette forstĂ„elig?
Linei Skrevet 13. april 2020 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2020 12 timer siden, Diamant20 skrev: NĂ„r du klipper trĂ„den, og skal starte pĂ„ nytt gjĂžr du sĂ„nn som man gjĂžr det nĂ„r man skal bytte nĂžste. Jeg tror jeg ville strikket bort til hjelpepinnen for sĂ„ Ă„ bytte trĂ„d. Var dette forstĂ„elig? Da fikk jeg det til og genseren er ferdigđ Tusen takk for hjelpenđ
Diamant20 Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 14 timer siden, Linei skrev: Da fikk jeg det til og genseren er ferdigđ Tusen takk for hjelpenđ Bare hyggelig!Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ