Gå til innhold

Hvor lang tid tror dere Norwegian bruker på å refundere billetter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Norwegian kansellerte flighten min for 1 mnd siden, jeg fylte ut et refusjons-skjema for å få igjen pengene men har ikke hørt et kvekk. Forstår at de sikkert har mye å gjøre nå, men hvor lang tid kan jeg forvente at de bruker på å refundere billettene mine?

Noen som har fått igjen penger fra Norwegian i det siste, og hvor lang tid tok det? 

Anonymkode: 8f49c...2d2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere lurer jeg på også! Er i nøyaktig samme situasjon og har heller ikke hørt noe som helst.....

Anonymkode: b7423...fd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere lurer jeg på også! Er i nøyaktig samme situasjon og har heller ikke hørt noe som helst.....

Fikk du først masse mail om å få igjen i cash Points? Jeg tar ikke sjansen på det, vet jo ikke når det er mulig å reise utenlands igjen, og kjedelig om de går konkurs. 

Håper de har mer kapasitet nå når påsken er over, 

Anonymkode: 8f49c...2d2

AnonymBruker
Skrevet

Ja, sendte først inn et skjema om refusjon. Fikk så en e-post om cash points + et nytt skjema om refusjon. Så da sendte jeg inn skjema om refusjon enda en gang. Og nå venter jeg..... Tør heller ikke satse på cashpoints nå.....😊

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke holdt pusten.

Dere kan egentlig se langt etter de pengene. De går med i det enorme konkursdragsuget.

Anonymkode: 9d082...119

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De holder på å gå konkurs, så det kan nok være vanskelig å få penger tilbake...

Anonymkode: da012...9f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er i samme situasjon! har gått en måned og fortsatt ikke fått noe ://

Anonymkode: 06dd8...d2c

Skrevet

17.mars ba jeg om penger tilbake. 

Ikke hørt et kvekk. Fikk ikke mail om cashpoints

AnonymBruker
Skrevet

Det tar nok sin tid nå som så godt som alle billetter skal refunderes. 

Anonymkode: 49f02...bba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos Widerøe fikk jeg tilbakemelding om 45-60 dagers behandlingstid. Det går nok ikke fortere hos Norwegian. 

Anonymkode: 10740...960

Gjest Albbas
Skrevet

Jeg kansellerte reisen allerede i mars. Likevel fikk jeg nå skjema om at jeg kan søke om refusjon eller cash points?! Jeg søkte om refusjon, men har allerede sak gående hos forsikringsselskapet, så jeg er spent på om jeg får noe som helst fra noen av de. Får jeg noe fra Norwegian gir jeg selvfølgelig forsikringsselskapet beskjed, men foreløpig er det jo umulig å komme i kontakt med både norwegian og forsikringsselskap... Forsikringsselskapet sier de har 60 dagers behandlingstid. 

Skrevet

Risikoen er jo at man får en voucher på opprinnelig beløp, noe som er helt vanllig når man blir "denied boarding".  Må brukes innen ett år...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en reise i Mars som jeg avbestilte dagen før. Og jeg avbestilte en reise i Juni da jeg frykter de går konkurs, og pengene kan bli tapt. 

Pengene kom inn på konto 2-3 dager etter at jeg kansellerte gjennom reisebyrå. 

Har full fleks billetter da, så hadde rett på penger igjen uavhengig av Korona. 

Anonymkode: 9e766...11f

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en reise i Mars som jeg avbestilte dagen før. Og jeg avbestilte en reise i Juni da jeg frykter de går konkurs, og pengene kan bli tapt. 

Har full fleks billetter da, så hadde rett på penger igjen uavhengig av Korona. 

Men da er det jo ikke spesielt relevant. Det er jo åpenbart ikke refunderbare billetter det snakkes om her. 

Jeg har fått igjen cashpoints på én flyreise, men på en annen har jeg ikke hørt noe i det hele tatt. Siden jeg reiser en del innenlands er cashpoints helt ok, men jeg hadde sikkert ønsket penger som refusjon hvis det ikke hadde vært tilfelle. 

Anonymkode: 73429...e74

AnonymBruker
Skrevet

Fikk mail om at reisen i mai/juni var kansellert forrige uke. Søkte om refusjon med en gang, og forventer at det tar lang lang tid før eg evnt må ta det videre hos forsikringsselskapet. 

Er det forresten noen som vet om en får tilbake hele billettsummen (inkludert skatter og avgifter) ved refusjon grunnet kansellering? Ikke funnet svar om det inkluderer alt. 

Anonymkode: 67b31...9e2

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men fikk du pengene direkte fra Norwegian eller fra reisebyrået?

Anonymkode: 27052...4bc

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk mail om at reisen i mai/juni var kansellert forrige uke. Søkte om refusjon med en gang, og forventer at det tar lang lang tid før eg evnt må ta det videre hos forsikringsselskapet. 

Er det forresten noen som vet om en får tilbake hele billettsummen (inkludert skatter og avgifter) ved refusjon grunnet kansellering? Ikke funnet svar om det inkluderer alt. 

Anonymkode: 67b31...9e2

Ja det inkluderer skatter og avgifter. Om de ikke går konkurs da. Da er også skatter og avgifter tapt.

Anonymkode: 9d082...119

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da er det jo ikke spesielt relevant. Det er jo åpenbart ikke refunderbare billetter det snakkes om her. 

Jeg har fått igjen cashpoints på én flyreise, men på en annen har jeg ikke hørt noe i det hele tatt. Siden jeg reiser en del innenlands er cashpoints helt ok, men jeg hadde sikkert ønsket penger som refusjon hvis det ikke hadde vært tilfelle. 

Anonymkode: 73429...e74

Det forteller jo 1) at de er på jobb 2) at det nødvendigvis ikke er lang kø og de har kapasitet til å ta unna raskt 3) at det er penger å betale ut. Og at de når så mange ikke får penger tydeligvis trenerer, skylder på trykket, og med det forsinker løsninger, mulig i håp om at mange gir opp. 

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men fikk du pengene direkte fra Norwegian eller fra reisebyrået?

Anonymkode: 27052...4bc

Fra Norwegian. Men reisebyrået som tok saken med Norwegian. 

AnonymBruker
Skrevet

Samme her...

Ventet fem uker nå.

Har nesten, nesten, gitt opp! 

Anonymkode: 02813...cf4

Skrevet

Jeg avbestilte selv rundt 15 mars, hadde flex billetter. Fikk pengene etter en uke ca. Sto st det skulle ta 5-7 dager. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...