Gå til innhold

hva er fritidsreise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

skjønner at det er  reise som ikke er jobb og som er for moro skyld som eksempler, men hva betyr fritidsreise og hva går under fritidsreise?

Anonymkode: 36cb3...dda

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

skjønner at det er  reise som ikke er jobb og som er for moro skyld som eksempler, men hva betyr fritidsreise og hva går under fritidsreise?

Alle reiser som ikke er strengt nødvendige. 

• Liker 1
Gjest Lawyam
Skrevet

Andre reiser enn jobbreiser, eller ting du MÅ

Reiser du tar på fritiden. Ferier, besøksturer, helgeturer, hytteturer....

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Lawyam skrev:

Andre reiser enn jobbreiser, eller ting du MÅ

Reiser du tar på fritiden. Ferier, besøksturer, helgeturer, hytteturer....

Det jeg har uthevet er fasiten på fritidsreiser.

Regjeringen fraråder unødvendige fritidsreiser, men har ikke spesifisert hva som er unødvendig. 

Jeg har av ulike grunner satt den grensen ved liv og helse, og reiser ikke utenfor egen kommune av andre grunner enn dette.

Andre har satt nødvendighetsgrensen ved lyst ("Jeg har lyst til å ta en tur til Sverige, selv om jeg må i karantene når jeg kommer hjem"). Det er ikke ulovlig,  men frarådet. 

Anonymkode: 6a2eb...a5d

Gjest Lawyam
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regjeringen fraråder unødvendige fritidsreiser, men har ikke spesifisert hva som er unødvendig. 

Jeg har av ulike grunner satt den grensen ved liv og helse, og reiser ikke utenfor egen kommune av andre grunner enn dette.

Andre har satt nødvendighetsgrensen ved lyst ("Jeg har lyst til å ta en tur til Sverige, selv om jeg må i karantene når jeg kommer hjem"). Det er ikke ulovlig,  men frarådet. 

Enig, med deg.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fritidsreiser er ikke forbudt så da er det bare å reise.

Det er så mange som er lammet av frykt for å bli «oppdaget» på fritidsreise at nesten ingen reiser, selv om det er lov, så det skader overhodet ikke at du reiser, det blir ingen overbelastning av helsevesenet dit du ev. reiser pga. deg.

Anonymkode: 4e62a...069

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ønsker å gi deg selv ekstra strenge regler så står du selvsagt fritt til det, men det er jo unødvendig for oss andre som ønsker noe annet.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ønsker å gi deg selv ekstra strenge regler så står du selvsagt fritt til det, men det er jo unødvendig for oss andre som ønsker noe annet.

Min definisjon på "nødvendig" er liv og helse.  Jeg forstår også de som tar "skade på eiendom" innenfor samme definisjon.

Hva mener du er en "nødvendig fritidsreise"?  Du må nødvendigvis ha en formening om det, siden du mener at min definisjon er feil.

Og jeg minner om regjeringens ordlyd er at unødvendige fritidsreiser frarådes. 

Gjest Lawyam
Skrevet

Det er ikke forbudt med fritidsreiser, nei. Det frarådes, og det betyr ikke at man legger ekstra strenge regler på seg selv, det betyr at man har skjønt hvorfor anbefalingene kom og velger å lytte fremfor å opptre egoistisk.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min definisjon på "nødvendig" er liv og helse.  Jeg forstår også de som tar "skade på eiendom" innenfor samme definisjon.

Hva mener du er en "nødvendig fritidsreise"?  Du må nødvendigvis ha en formening om det, siden du mener at min definisjon er feil.

Og jeg minner om regjeringens ordlyd er at unødvendige fritidsreiser frarådes. 

Frarådes er stikkordet her. Det frarådes sikkert å drikke seg full på julebord også, men folk gjør det likevel, og det har de også rett til.

Men det er jo bra at du og så mange andre tolker dette som et forbud, da kan enkelte av oss andre nyte nesten tomme flyplasser osv. en stund framover.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Lawyam skrev:

Det er ikke forbudt med fritidsreiser, nei. Det frarådes, og det betyr ikke at man legger ekstra strenge regler på seg selv, det betyr at man har skjønt hvorfor anbefalingene kom og velger å lytte fremfor å opptre egoistisk.

Nei, når så få reiser så skader det ikke at de som velger å reise gjør det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frarådes er stikkordet her. Det frarådes sikkert å drikke seg full på julebord også, men folk gjør det likevel, og det har de også rett til.

Men det er jo bra at du og så mange andre tolker dette som et forbud, da kan enkelte av oss andre nyte nesten tomme flyplasser osv. en stund framover.

Jeg tolker det ikke som et forbud. Jeg tolker det som en anbefaling, og som jeg gjør med alle anbefalinger jeg får, vurderer jeg dem opp i mot kost/nytte, og tar mitt valg ut i fra det. 

Men du besvarte ikke spørsmålet mitt:"hva mener du er en nødvendig fritidsreise?".

Mangel på svar og tendensen til å vri ting tilbake til meg, tyder på at du ikke vil innrømme at du ikke har en definisjon på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du virkelig så dum, eller later du som?

Eller er du bare ekstremt egoistisk?

Må noe være forbudt ved lov for at du skal unnlate å gjøre det?

Anonymkode: 392cb...538

• Liker 2
Gjest Lawyam
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, når så få reiser så skader det ikke at de som velger å reise gjør det.

Ikke nødvendigvis, men det medfører jo en risiko både for en selv og andre. Mener du at ting kke angår deg og ikke ser lengre enn din egen navle så kan ting få konsekvenser. De konsekvenser som myndighetene ønsket å unngå uten å måtte ty til forbud. Hvis det ikke hjelper å fraråde så vil det til slutt bli forbud.

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du virkelig så dum, eller later du som?

Eller er du bare ekstremt egoistisk?

Må noe være forbudt ved lov for at du skal unnlate å gjøre det?

Anonymkode: 392cb...538

Egoist? Det skader ingen om jeg tar en reise.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Lawyam skrev:

Ikke nødvendigvis, men det medfører jo en risiko både for en selv og andre. Mener du at ting kke angår deg og ikke ser lengre enn din egen navle så kan ting få konsekvenser. De konsekvenser som myndighetene ønsket å unngå uten å måtte ty til forbud. Hvis det ikke hjelper å fraråde så vil det til slutt bli forbud.

Hva slags konsekvenser?

• Liker 4
Gjest Lawyam
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags konsekvenser?

Nei, så dum er du virkelig ikke????

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Lawyam skrev:

Nei, så dum er du virkelig ikke????

Igjen: hva slags konsekvenser? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fritidsreiser er ikke forbudt så da er det bare å reise.

Det er så mange som er lammet av frykt for å bli «oppdaget» på fritidsreise at nesten ingen reiser, selv om det er lov, så det skader overhodet ikke at du reiser, det blir ingen overbelastning av helsevesenet dit du ev. reiser pga. deg.

Jeg gleder meg litt til denne perioden, ferie uten masse andre folk overalt :)

Anonymkode: 51600...a06

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Lawyam skrev:

Å besøke sine egne barn i utlandet er da ikke egoistisk. Her blir det slik at jeg må være uten samboer i ferien. Han drar til hjemlandet for å besøke sine barn, mens jeg får ikke lov å dra siden det ikke er mine barn. Skulle være vår første ferie sammen. Trist som faen. 

Anonymkode: 5de30...825

• Liker 1
  • Opprett ny...