Gå til innhold

Når barnehagefamilier blir testet, er det virkelig trygt å dra i bhg da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mor og er i risikogruppen. Leste i dag at bhgfamilier med symptomer blir testet før barnehagestart. Hvis det blir sånn, er det noe som fortsatt kan gjøre det utrygt for meg som er i risikogruppen? 

Jeg vet nemlig ikke om dette er lurt for vårt vedkommende. Jeg må i såfall fortsatt ta bussen frem og tilbake x 2 for å hente barnet hver dag (har ikke bil), noe jeg ikke er komfortabel med i det hele tatt sånn som situasjonen er nå. Og hva med de som ikke blir testet? De kan fortsatt være smittebærere. 

For ikke å snakke om at hvis noen testes og det ikke slår ut på corona, så kan de fortsatt få viruset en uke etterpå og bli smittebærere uten at noen merker det. 

Jeg trenger virkelig ikke å få corona i hus. Det er det siste jeg vil. 

Det virker ikke så trygt som jeg skulle ønske det var. 

Anonymkode: 4d042...a14

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes heller ikke det virker helt trygt. Jeg synes at i disse tider burde barn med symptomer uansett bli hjemme til alle luftveisplager er borte. Vil jo bli kaos hvis ungene skal få lov til å gå rundt å hoste og snørre. Vi vet jo også at testene ikke er 100% nøyaktige.

Anonymkode: 16cdc...820

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du med trygt mener at du ikke kan bli smitta, så nei da er det ikke trygt. Pandemien vil gå til mange nok har hatt det.

Anonymkode: e04df...596

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også i risikogruppen. Skal gjøre alt jeg kan for å unngå å bli smittet. Om jeg hadde barn så ville jeg neppe sendt de i barnehagen nå. Synes du tenker riktig.

Anonymkode: e744e...c27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mor og er i risikogruppen. Leste i dag at bhgfamilier med symptomer blir testet før barnehagestart. Hvis det blir sånn, er det noe som fortsatt kan gjøre det utrygt for meg som er i risikogruppen? 

Jeg vet nemlig ikke om dette er lurt for vårt vedkommende. Jeg må i såfall fortsatt ta bussen frem og tilbake x 2 for å hente barnet hver dag (har ikke bil), noe jeg ikke er komfortabel med i det hele tatt sånn som situasjonen er nå. Og hva med de som ikke blir testet? De kan fortsatt være smittebærere. 

For ikke å snakke om at hvis noen testes og det ikke slår ut på corona, så kan de fortsatt få viruset en uke etterpå og bli smittebærere uten at noen merker det. 

Sto det ikke i avisen at barn som bor sammen med noen i risikogruppen ikke får begynne i barnehage ennå, men må fortsette å være hjemme? At det er KUN de som ikke er risikogruppen selv og som ikke bor med noen som får begynne nå etter påske?

Anonymkode: 3a6f8...43a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Sto det ikke i avisen at barn som bor sammen med noen i risikogruppen ikke får begynne i barnehage ennå, men må fortsette å være hjemme? At det er KUN de som ikke er risikogruppen selv og som ikke bor med noen som får begynne nå etter påske?

Jeg vet ikke. Noen som har kilder på dette? 

Det er sååå mye som skrives at jeg ikke klarer å holde tritt med alt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er også i risikogruppen. Skal gjøre alt jeg kan for å unngå å bli smittet. Om jeg hadde barn så ville jeg neppe sendt de i barnehagen nå. Synes du tenker riktig.

Anonymkode: e744e...c27

Litt kjipt at jeg resonnerer riktig, men fint at hodet fortsatt funker 😛

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du MÅ ikke levere barnet ditt i barnehagen.  Det er et tilbud til de som må på jobb.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er korrekt. Dette betyr blant annet at barn som bor sammen med en overvektig ( hvordan nå dette skal defineres) , har diabetes eller høyt blodtrykk, skal holdes hjemme,

Anonymkode: a9133...48f

AnonymBruker
Skrevet

De med foreldre/søsken i risikogruppen skal vel ikke i barnehagen uansett?

Anonymkode: bb720...884

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på barneskole og har en mann i risikogruppe. Blir også litt engstelig av at så mange barn er smittet uten symptomer. Testing på de med symptomer hjelper ikke allverden da.

Ville nok holdt hjemme fra bhg hvis du har mulighet, TS.

Jeg gruer meg til å begynne på jobb igjen.

Anonymkode: c66aa...084

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg jobber på barneskole og har en mann i risikogruppe. Blir også litt engstelig av at så mange barn er smittet uten symptomer. Testing på de med symptomer hjelper ikke allverden da.

Ville nok holdt hjemme fra bhg hvis du har mulighet, TS.

Jeg gruer meg til å begynne på jobb igjen.

Anonymkode: c66aa...084

Føler med deg. Synes ikke det er riktig at noen i samfunnet skal nærmest tvinges ut i jobb når det ikke er trygt. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Noen som har kilder på dette? 

Det er sååå mye som skrives at jeg ikke klarer å holde tritt med alt. 

Eneste kilden jeg fant så sent (klokken er jo snart 2 på natten) var at barn som er i risikogruppen eller bor sammen med noen i risikogruppen er unntatt fra skoleplikten. Her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg. Synes ikke det er riktig at noen i samfunnet skal nærmest tvinges ut i jobb når det ikke er trygt. 

Ts

Du mener, som taxisjåfører og butikkansatte? De har ikke fått være hjemme i det hele tatt.

Anonymkode: 67f4f...783

• Liker 7
Gjest Lawyam
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke forstå at det sksl gi trygghet i det hele tatt, jeg da. En test viser jo bare om du er smitta i det øyeblikket testen ble tatt (om testresultatet er riktig).De som er testa positivt vil jo ikke komme inn i barnehagen før de et blitt friske igjen, mens de som hat negativt testresultat jo fint kan smittes når som helst etter at testen er tatt. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Tror aldri det vil bli trygt nok for enkelte, dessverre. Helseangsten står sterkt i samfunnet nå. Man må enten gjennom sykdommen, som i 99% av tilfellene går helt greit med mindre man er over 80 år, eller så må man ta vaksinen som kanskje kommer om 18 mnd, eller om 10 år, eller aldri. Ingen arbeidsgiver kommer til å vente så lenge på at skremte arbeidere skal føle seg trygge, det er i alle fall helt sikkert.

Anonymkode: ec399...e79

• Liker 4
Skrevet

Tror aldri det vil bli trygt nok for enkelte, dessverre. Helseangsten står sterkt i samfunnet nå. Man må enten gjennom sykdommen, som i 99% av tilfellene går helt greit med mindre man er over 80 år, eller så må man ta vaksinen som kanskje kommer om 18 mnd, eller om 10 år, eller aldri. Ingen arbeidsgiver kommer til å vente så lenge på at skremte arbeidere skal føle seg trygge, det er i alle fall helt sikkert.

Så langt har det vært oss pyser og engstelige som har hatt rett. Hele veien. 

Det er dere tøffinger som mener det ikke er så farlig som har spredd smitten og gjort det til en pandemi. 

Det var sånn de første ukene i Kina. Det var slik hos WHO, i Norge og mange andre land. 

De som var tøffest i starten er de som er hardest rammet nå. 

Joda, jeg tror jeg foretrekker å fortsatt være en hysterisk pyse. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, stan skrev:

Så langt har det vært oss pyser og engstelige som har hatt rett. Hele veien. 

Det er dere tøffinger som mener det ikke er så farlig som har spredd smitten og gjort det til en pandemi. 

Det var sånn de første ukene i Kina. Det var slik hos WHO, i Norge og mange andre land. 

De som var tøffest i starten er de som er hardest rammet nå. 

Joda, jeg tror jeg foretrekker å fortsatt være en hysterisk pyse. 

Prøver du å si at Norge er hardt rammet? Jahaja.

Forøvrig er det fascinerende at alle som ikke er redde for sykdommen blir beskyldt for å "spre smitte". De aller fleste følger da retningslinjene myndighetene har satt, man er ikke automatisk kriminell bare fordi man ikke er redd for å bli syk. Nå har altså myndighetene bestemt at samfunnet skal åpnes gradvis opp, altså skal smitte gradvis spres. Vi som ikke er redde kommer til å fortsette å delta i dugnaden om sakte smittespredning, mens de redde kommer til å fortsette å isolere seg langt utover myndighetenes råd og med det forsøke å forlenge pandemien mer enn ønsket. Men det er klart det er de uredde som er "kriminelle".

• Liker 3
  • Opprett ny...