Gå til innhold

Honnørkort - hva kan det brukes til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har etter lang tid på AAP blitt ufør, mer enn 50%. Til min store overraskelse sto det noe om honnørkort i vedtaket. Jeg trodde honnør var noe som gjaldt pensjonister, jeg. :rodme: Jeg har lest litt om det og slik jeg forstår det, har jeg rett til rabatt på tog og annen kollektivtransport, men funker honnørkortet på andre ting også? Får jeg rabatt på kino, museer, konserter og andre sånne ting hvor det står honnør, eller er det bare pensjonister som får honnørrabatt på disse andre tingene? 

Fins det andre fordeler med honnørkortet? 

Jeg spør ikke for å berike meg på noe eller utnytte systemet, men siden dette er noe som kom helt overraskende på meg, og det tydeligvis utløser noen rettigheter jeg ikke har visst om, så er det godt å vite. 

Anonymkode: eb1ba...52a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er veldig mange som har honnørrabatt :) vet de har det på kinoen her. På teateret her er det også honnørrabatt. Badelandene har også ofte honnørrabatt. Er mange aktiviteter som har denne rabatten så sjekk nettsidene :)

Anonymkode: d176c...2c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en del steder som har honnørrabatt, men på det meste annet enn kollektivtransport så er det veldig lite. Badeland her tar f.eks. 140 for voksen og 125 for honnør, kinoen tar 90 for voksen og 80 for honnør. Noen steder gir kun rabatt pga alder, men da står det gjerne alder eller "senior" i stedet (f.eks. Tusenfryd som har 60+). Om det står "honnør" skal det gjelde alle med honnørkort.

Anonymkode: 04a72...2ad

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er en del steder som har honnørrabatt, men på det meste annet enn kollektivtransport så er det veldig lite. Badeland her tar f.eks. 140 for voksen og 125 for honnør, kinoen tar 90 for voksen og 80 for honnør. Noen steder gir kun rabatt pga alder, men da står det gjerne alder eller "senior" i stedet (f.eks. Tusenfryd som har 60+). Om det står "honnør" skal det gjelde alle med honnørkort.

Anonymkode: 04a72...2ad

Det kommer svært Ann på hvilket badeland. Her jeg bor er det 40 kr forskjell på voksen og honnør og de har egne honnørdager til enda mer redusert pris. Da skiller det nesten 100 kr på honnør og voksen.

Anonymkode: d176c...2c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg fått noen svar på det jeg spurte etter - mange takk! :) 

Hva man mener om honnørordningen, om den burde vært annerledes og om den i det hele tatt burde eksistert er en annen diskusjon og bidrar bare til å spore av tråden. 

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Buss tog osv. Vær obs på at noen tilbud er bedre uten honnør 

Anonymkode: 18018...032

• Liker 1
Skrevet

Det kan brukes til alt hvor det tilbys honnørrabatt - men som anonym over her skriver, pass på å sjekke tilbud da noen av disse kan være bedre enn honnørrabatten på fullpris.

Skrevet

Det er opp til bedriften hvordan de definerer "honnør", og om de i det hele tatt har rabatt.

Vet det har vært diskusjoner her tidligere der folk er sinte fordi de ikke får honnørrabatt, men det er kun på offentlig transport du er garantert å få det.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd og tips til en fersk ufør. Da forstår jeg at jeg må undersøke litt fra tilfelle til tilfelle om honnør gjelder, og ikke minst om honnør lønner seg. 

Det blir litt som da jeg var student. Man må for det første huske at man har et kort som kanskje kan gi rabatt, og så må man sjekke fra gang til gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker det nesten daglig (vel, ikke i "disse dager", men ellers) når jeg reiser med buss. Det gir også god rabatt på hurtigruten ved kortere distansereiser. Det er rabatt på langturer med lugar, men da kun for rimeligste lugartype, og man kan ikke bestille lang tid i forveien. Noen flyruter hos Widerøe har rabatt, (full oversikt over hvilke distanser det gjelder finnes på nettsiden deres). Heldigvis er distansen fra mitt bosted til nærmeste familie på lista. Jeg pleide alltid å reise med siste fly på kvelden, som var billigste alternativ,nå kan jeg velge når som helst på dagen for samme pris, og det er mulig å endre billetten osv. 

Anonymkode: 992a7...191

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...