ForumBrukeren Skrevet 12. april 2020 #1 Skrevet 12. april 2020 (endret) Rejeringen har sagt at de vil begynne å åpne opp ting igjen etter påske. Og nissene i FHI har hele veien ivret etter å åpne mest mulig og ha minst mulig smittevern tiltak blant befolkningen. Og om denne lettingen på tiltak så sier rejeringen at de da vil teste mer for å holde kontroll på smitten. Er det noen som helst som trur på dette? De har testet stadig færre fordi de går tom for tester og ikke får tak i nye. Og de som er så heldig at de får en test og tester positivt, eller som har symptomer blir bare bedt om å holde seg hjemme mens andre i husstanden altså kan bevege seg fritt rundt å smitte andre. Mens i mange andre land så blir en bekreftet smittet testet på nytt regelmessig og det kreves 2 negative tester med litt mellomrom før man blir friskmeldt og får slippe ut i samfunnet igjen. Her er altså antall prøver, og som dere ser har de gått markant nedover etter hvert. Mens andre land som Tyskland, England, USA, osv. kraftig ramper opp sin testkapasitet så bygger Norge den ned. Som jeg har sagt flere ganger før: Dette kommer ikke til å gå bra. Det vil virkelig smelle nå snart. Om med vår elendige sykehus beredskap, og hvor det ikke er lov å prøve medisiner som remdesivir eller Hydroksyklorokin utenom kontrollerte prøveprosjekter som skal dra ut i mange måneder i tid så vil vi få virkelig høye dødstall nå snart. Og etter den sinnsyke påskehandlingen folk har gjort nå så begynner nok innleggelsene og dødsfallene å stige kraftig nå bare innen et par uker. Endret 12. april 2020 av ForumBrukeren
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #2 Skrevet 12. april 2020 Ja, jeg tror at smittetallene vil eksplodere etter påske. Mange folk er idioter, og vil ikke forstå alvoret i denne pandemien. Anonymkode: baa93...c1a 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #3 Skrevet 12. april 2020 De tester mindre enn de gjorde. FHI må veldig gjerne redegjøre for hvorfor. Anonymkode: 6c89a...ba2 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #4 Skrevet 12. april 2020 Vet ikke helt hva jeg skal tro om FHI. De ville i utgangspunktet ikke stenge ned noe som helst, de ville ha det slik som Sverige. Og de ivrer hele tiden etter å åpne mer for å kommer nærmest mulig måten Sverige gjør det på. Derfor er alt som kommer fra den kanten fremover høyst tvilsomt. Anonymkode: 411c1...6d9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #5 Skrevet 12. april 2020 Klarer ikke å holde meg.... Det skrives regjeringen (sorry).. Anonymkode: 5d172...3ec 2
Krantz95 Skrevet 12. april 2020 #6 Skrevet 12. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke helt hva jeg skal tro om FHI. De ville i utgangspunktet ikke stenge ned noe som helst, de ville ha det slik som Sverige. Og de ivrer hele tiden etter å åpne mer for å kommer nærmest mulig måten Sverige gjør det på. Derfor er alt som kommer fra den kanten fremover høyst tvilsomt. Anonymkode: 411c1...6d9 Det er FHI som har skjønt det. Åpnes det mer opp kommer vi oss raskere gjennom pandemien. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #7 Skrevet 12. april 2020 3 minutter siden, Krantz95 skrev: Det er FHI som har skjønt det. Åpnes det mer opp kommer vi oss raskere gjennom pandemien. Du har skrevet så mye greier her om dette i hver eneste tråd. Det eneste du vil er frislipp, jeg er ikke enig med deg så deg tar jeg ikke seriøst. Anonymkode: 411c1...6d9 1
Imperfectionibus Skrevet 12. april 2020 #8 Skrevet 12. april 2020 FHI som trodde på Max 100 smittede i Norge? Joda har virkelig tiltro til de... 2
Krantz95 Skrevet 12. april 2020 #9 Skrevet 12. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har skrevet så mye greier her om dette i hver eneste tråd. Det eneste du vil er frislipp, jeg er ikke enig med deg så deg tar jeg ikke seriøst. Anonymkode: 411c1...6d9 Jeg vil at smitten skal spre seg i en passe fart. Ikke så sakte som nå, men en del raskere slik at vi får brukt mer av den ledige sykehuskapasiteten. På den måten kommer vi raskere gjennom pandemien. Når det er sagt bør man aldri ta noe som skrives på KG seriøst.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #10 Skrevet 12. april 2020 Akkurat nå, Krantz95 skrev: Når det er sagt bør man aldri ta noe som skrives på KG seriøst. Nei, sant nok Anonymkode: 411c1...6d9 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #11 Skrevet 13. april 2020 Jeg svarer på overskriften. Helsemyndighetene har sagt at de vil få en kapasitet på opptil 100 000 tester i uken i overgangen april/mai, og jeg tror at det fører til storstilt testing fremover. Anonymkode: 35df8...571
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #12 Skrevet 13. april 2020 Det tror jeg ikke før jeg får se det. Og siden mange fester og er uforsiktige nå i påsken, så vil vi nok se en økning av smitte innen et par uker og nye nestengninger. Dessverre. Men Norge kommer til å være strengt og stengt. Lenge. Anonymkode: 14002...008 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #13 Skrevet 13. april 2020 Jeg tror det blir en ny topp om noen uker, da folk har slappet veldig av helt siden regjeringen presterte å gå ut og si at de "har kontroll". Det var vel det dummeste de kunne ha sagt. Folk har gått som sild i tønne rundt Sognsvann, det har vært mange store fester og shopping på kjøpesentrene. Selv har jeg bhg- og skolebarn og jeg er ganske så sint for at barna nå skal gå foran i smittetoget. Start for skole og bhg kommer nok til å skje like før den nyesmittetoppen, og da blir det skrøpelige norske helsevesenet fort sprengt. Man har ikke mer enn 220 fullgode intensivsenger i Norge. De som nå har blitt opprettet skal betjenes av spesialsykepleiere innen operasjon og anestesi, de jobber til vanlig mwd helt andre ting enn imtensivpasienter..... Og respiratorene på disse provisoriske "intensivstuene" er ikke respiratorer men ventilatorer, som ikke har halvparten av funksjonene til en respirator. Jeg vil ikke havne på en tredjerangs og provisorisk intensivstue hvor folka som jobber er spesialister på kirurgi, og ikke på indremedisinske intensivpasienter.... Det er flaut og skammelig hvordan Norge har bygget ned helsevesenet de siste 30 årene😡😡 Anonymkode: 3734d...438 1
Anbefalte innlegg