Gå til innhold

Tror venninna hans egentlig har hatt lyst på han hele veien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare noe som i blant har vært i tankene mine siden jeg møtte kjæresten og etter at jeg møtte henne. Har jo mætt flere venninner av han og generelt venninner av kjærester. Har blitt venninne med alt som er uten problemer helt til denne jenta.

Jeg tror på kjæresten min når han sier at han aldri har hatt lyst på henne. Hun er helt motsatt av hva han liker på alle måter. Det jeg har reagert på er henne og alt jeg har fått høre om årenes vennskap. 

Kjæresten (nå samboer) har slitt med diverse og gjort mye rart. Hun har alltid hengt på han for å redde han ut av diverse situasjoner. Han har vært sint i fylla og ødeøagt gjenstander rundt seg, blant annet hennes gjenstander også så har alt vært greit og unnskyldt. Hun har alltid invitert han på diverse, aldri motsatt, selv om han er en sosial fyr. Første halve året vårt sammen så fortsatte hun å invitere han på alt mulig. Etter hvert så spurte jeg om han hadde tenkt seg alene på alt dette, men for han var det en selvfølge at jeg var med. Jeg vet ikke om det var en selvfølge for henne. 

Møtte henne en sommer og da overså hun meg totalt og satt kun klistret på han og pratet med han. Samboer dro tak i meg og ville ha meg med på alt av prat og syns dette var kjempe koselig. Jeg prøvde å bli kjent med henne slik jeg alltid har blitt kjent med folk. Jeg fikk ikke noe annet enn korte svar i retur og hun kikket på han hele tiden. Så begynte hun å legge ut om at han var verdens beste fyr, så bra, var ikke måte på hvor bra han var. Det vet jeg jo, jeg bekreftet at jeg føler meg heldig osv. Hun ga ingen innsats for å bli kjent med meg på noen som helst måte. Så da lot jeg det ligge. 

Jeg tenker som så at hun vil vel bare være hans venn, hun må ikke bli min venn også bare fordi vi er sammen. 

Så i høst ble jeg gravid og han har jo ringt rundt og nyheten. Etter det ble det stille fra henne en stund og nå fikk vi se at hun hadde fått seg kjæreste. Det jeg reagerer litt på er utseende, fysikken, hobbyer og alt er jo prikk likt kjæresten min. Det ser ut som om det er hennes type fyr på alle måter så hun fant seg en tro kopi. Kjempe hyggelig at hun har funnet seg noen før hun har vist ikke vært i noe seriøse forhold siden hun ble venner med kjæresten min for 7-8 år siden. 

Jeg er sikkert drit rar som har lagt merke til slikt. Jeg legger også merke til at ting han deler på fb liker hun, men det han er tagget i av meg liker hun ikke. Alle de andre vennene uansett kjønn liker diverse fra oss begge. 

Anonymkode: 09ed9...0e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke rart du reagerer slik for hun er/var jo betatt av/forelsket i din samboer. Hun er også sjalu på deg som har kapret han. Vær glad det er deg han vil ha og ikke henne. Hun innser kanskje at slaget er tapt nå som du er blitt gravid (gratulerer 💕) og funnet seg en kopi. Håper hennes nye type setter henne på plass om hun fortsetter å "plage" din samboer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også lagt merke til dette, hun er jo åpenbart sjalu og forelsket i han! Det tror jeg ALLE legger merke til. 
Syntes egentlig synd på hun, som velger å oppføre seg på denne måten, det er utrolig umodent og barnslig. Hva sier samboeren din til oppførselen, og det du skriver her? For han må jo ha lagt merke til dette selv, tenker jeg..

Tenker jo også det, at hun er dødsforelsket i han - og nekter å bli venn med deg. Hvorfor er han venn med hun, igjen? 🙄 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Rosatoast skrev:

Jeg hadde også lagt merke til dette, hun er jo åpenbart sjalu og forelsket i han! Det tror jeg ALLE legger merke til. 
Syntes egentlig synd på hun, som velger å oppføre seg på denne måten, det er utrolig umodent og barnslig. Hva sier samboeren din til oppførselen, og det du skriver her? For han må jo ha lagt merke til dette selv, tenker jeg..

Tenker jo også det, at hun er dødsforelsket i han - og nekter å bli venn med deg. Hvorfor er han venn med hun, igjen? 🙄 

Han har roet ned vennskapet etter hvordan hun har vært mot meg. Han mottar en og annen gang telefonsamtaler fra henne. 

Min samboer blir bare kvass og redd for at jeg tror at han liker henne. Jeg skjønner jo det at om han hadde likt henne så hadde det blitt de for lenge siden. Det betyr lite for han om hun er interessert i han eller ikke. 

Hun var der for han en tid han hadde det vanskelig, for veldig mange år siden. Hun har (ut fra hva jeg har hørt) lenge prøvd å få hans bekreftelse på det meste. Han er veldig rett fra levra type og har ikke gitt henne det på noen måte. En gang hadde hun kommentert til han at hun selv syns hun hadde så små pupper. Alle jenter forstår jo denne fiskingen. Da hadde han forlatt rommet vistnok, for han ser henne kun som en venn. 

Ved en anledning hadde han vært med en av venninnene hennes, så jeg tror nok hun forstår at han ikke er interessert i henne. Det er de store tingene som gjør at han ikke er interessert i henne.

Han ønsker seg familie, typisk husmoremne og ei som er trygg på seg selv. Utseendemessig liker han at jentene er pent, men ikke utfordrende kledd. Han hater at jenter røyker, han liker jenter med kjøtt på kroppen, litt å ta i. Mens hun har vist slitt veldig psykisk, spiseforstyrrelse, vil aldri ha barn, veldig lettkledd, røyker og tynn. Med alt det og jeg regner med at hun kjenner han såpass og vet dette. Så skjønner jeg ikke hvorfor hun fremdeles henger seg på.. Det må jo være veldig vondt for henne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 14.4.2020 den 10.03, 911 skrev:

Ikke rart du reagerer slik for hun er/var jo betatt av/forelsket i din samboer. Hun er også sjalu på deg som har kapret han. Vær glad det er deg han vil ha og ikke henne. Hun innser kanskje at slaget er tapt nå som du er blitt gravid (gratulerer 💕) og funnet seg en kopi. Håper hennes nye type setter henne på plass om hun fortsetter å "plage" din samboer.

Selv så hadde jeg aldri hengt på noen som tydeligvis kun vil ha meg som venn, ikke på denne måten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor bryr deg om hun tidligere har vært forelsket i samboeren din? Så lenge ikke han er forelsket i henne nå, har det jo ingenting å si. Og samboeren din er jo veldig tydelig på at det er han ikke, så jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du gidder å kaste bort tid og krefter på å bekymre deg. 

Anonymkode: f236a...f72

• Liker 5
Gjest Dævendøtte
Skrevet
På 12.4.2020 den 20.27, AnonymBruker skrev:

Det jeg reagerer litt på er utseende, fysikken, hobbyer og alt er jo prikk likt kjæresten min. Det ser ut som om det er hennes type fyr på alle måter så hun fant seg en tro kopi.

Er jo tydelig at hun liker den type gutter da. Skal hun bli sammen med noen hun ikke liker i stedet for? 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor bryr deg om hun tidligere har vært forelsket i samboeren din? Så lenge ikke han er forelsket i henne nå, har det jo ingenting å si. Og samboeren din er jo veldig tydelig på at det er han ikke, så jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du gidder å kaste bort tid og krefter på å bekymre deg. 

Anonymkode: f236a...f72

Det har jo vart så å si hele vårt forhold også. Jeg sier ikke at jeg bryr meg, jeg sier at jeg har lagt merke til det. Det har streifet tankene mine og jeg er sikkert dritrar som har lagt merke til det. Ikke kaster jeg bort tid. Ikke kaster jeg bort krefter. Hvorfor legger du så mye i det at du tror jeg mangler søvn av dette?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Er jo tydelig at hun liker den type gutter da. Skal hun bli sammen med noen hun ikke liker i stedet for? 

Det har jeg ikke sagt. Rart at hun gjennom alle de årene hang på han uten å finne en annen før han fant seg en annen? 

For meg er ordet "rart," men sånn ellers har det bare streifet tankene mine som noe jeg har lurt på. Jeg har ikke brukt tid eller energi på noe. Jeg har for første gang gjennom flere år luftet denne tanken her og nå. Det er det hele. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke sagt. Rart at hun gjennom alle de årene hang på han uten å finne en annen før han fant seg en annen? 

For meg er ordet "rart," men sånn ellers har det bare streifet tankene mine som noe jeg har lurt på. Jeg har ikke brukt tid eller energi på noe. Jeg har for første gang gjennom flere år luftet denne tanken her og nå. Det er det hele. 

Hun håpet vel i det lengste da, at din kjæreste skulle forelske seg i henne. Og siden hun var forelsket i han og han var single, så tittet hun ikke på andre. Og når han ble sammen med deg, så forstod hun at løpet var kjørt. Da er det også enklere å finne seg noen andre :) 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har roet ned vennskapet etter hvordan hun har vært mot meg. Han mottar en og annen gang telefonsamtaler fra henne. 

Min samboer blir bare kvass og redd for at jeg tror at han liker henne. Jeg skjønner jo det at om han hadde likt henne så hadde det blitt de for lenge siden. Det betyr lite for han om hun er interessert i han eller ikke. 

Hun var der for han en tid han hadde det vanskelig, for veldig mange år siden. Hun har (ut fra hva jeg har hørt) lenge prøvd å få hans bekreftelse på det meste. Han er veldig rett fra levra type og har ikke gitt henne det på noen måte. En gang hadde hun kommentert til han at hun selv syns hun hadde så små pupper. Alle jenter forstår jo denne fiskingen. Da hadde han forlatt rommet vistnok, for han ser henne kun som en venn. 

Ved en anledning hadde han vært med en av venninnene hennes, så jeg tror nok hun forstår at han ikke er interessert i henne. Det er de store tingene som gjør at han ikke er interessert i henne.

Han ønsker seg familie, typisk husmoremne og ei som er trygg på seg selv. Utseendemessig liker han at jentene er pent, men ikke utfordrende kledd. Han hater at jenter røyker, han liker jenter med kjøtt på kroppen, litt å ta i. Mens hun har vist slitt veldig psykisk, spiseforstyrrelse, vil aldri ha barn, veldig lettkledd, røyker og tynn. Med alt det og jeg regner med at hun kjenner han såpass og vet dette. Så skjønner jeg ikke hvorfor hun fremdeles henger seg på.. Det må jo være veldig vondt for henne. 

Har aldri sagt at han liker hun, da misforstår du. Jeg stilte bare spørsmålstegn bak hvorfor han gidder å være venn med hun i det hele tatt, hun høres veldig merkelig ut. Og slik du beskriver disse situasjonene som har hendt? Hadde det vært noen av mine kompiser så ville de enten baksnakket den jenta etterpå, ei heller vært venn med hu. Hun høres jo helt tåpelig ut? 

Så enten må de to ha hatt en romanse tidligere, siden han gidder det våset. Eller så er han like rar, tenker jeg ... 

Men alt i alt, det var ikke noe av det du påpeker, jeg kommenterte 😅

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Dævendøtte skrev:

Hun håpet vel i det lengste da, at din kjæreste skulle forelske seg i henne. Og siden hun var forelsket i han og han var single, så tittet hun ikke på andre. Og når han ble sammen med deg, så forstod hun at løpet var kjørt. Da er det også enklere å finne seg noen andre :) 

Kanskje godt for hennes del. Det må jo ha vært slitsomt og vondt for henne på mange måter å stå på vent sånn. Han har snakket pent om henne så håpet på et fint vennskap jeg da, men skjønner jo at det kan bli vanskelig. 

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Rosatoast skrev:

Har aldri sagt at han liker hun, da misforstår du. Jeg stilte bare spørsmålstegn bak hvorfor han gidder å være venn med hun i det hele tatt, hun høres veldig merkelig ut. Og slik du beskriver disse situasjonene som har hendt? Hadde det vært noen av mine kompiser så ville de enten baksnakket den jenta etterpå, ei heller vært venn med hu. Hun høres jo helt tåpelig ut? 

Så enten må de to ha hatt en romanse tidligere, siden han gidder det våset. Eller så er han like rar, tenker jeg ... 

Men alt i alt, det var ikke noe av det du påpeker, jeg kommenterte 😅

Mange av situasjonene rundt vennskapet deres har blitt fortalt til meg av et par stykker i familien hans. Så har jeg spurt han etterpå og fått flere detaljer. Så for meg at dette kunne blitt et fint vennskap for meg også, men så ble alt så rart. 

Han er en hjelpsom og omsorgsfull fyr. Han har lett for å ta på seg hobbypsykolog og hjelper veldig mange med veldig mye. Alle ringer han når de får problemer med biler, TV eller mobiler. Så da har det blitt slik for enkelte venninner og at de har ringt han ved problemer. Så om han har sett på henne som tåpelig så har han vel heller prøvd å hjelpe henne opp på andre måter. 

De har møttes færre og færre ganger i året, så kan godt hende han var lei opplegget hennes. Det er bare ikke så lett å bli kvitt ei han ikke vil noe vondt, men syns er litt slitsom. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje godt for hennes del. Det må jo ha vært slitsomt og vondt for henne på mange måter å stå på vent sånn. Han har snakket pent om henne så håpet på et fint vennskap jeg da, men skjønner jo at det kan bli vanskelig. 

Det virker jo ikke akkurat som kjæresten din har satt pris på henne da, siden hun aldri har blitt inkludert i noe han har gjort, kun gått en vei... Så ja, det er nok godt for hennes del, aldri kult å være betatt av noen som egentlig ikke bryr seg. 

Hvorfor har han aldri invitert henne på noe hvis han har snakket så pent om henne? Synes ikke dette virker som et forhold som er sunt for henne:

"Kjæresten (nå samboer) har slitt med diverse og gjort mye rart. Hun har alltid hengt på han for å redde han ut av diverse situasjoner. Han har vært sint i fylla og ødeøagt gjenstander rundt seg, blant annet hennes gjenstander også så har alt vært greit og unnskyldt. Hun har alltid invitert han på diverse, aldri motsatt, selv om han er en sosial fyr."

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Dævendøtte skrev:

Det virker jo ikke akkurat som kjæresten din har satt pris på henne da, siden hun aldri har blitt inkludert i noe han har gjort, kun gått en vei... Så ja, det er nok godt for hennes del, aldri kult å være betatt av noen som egentlig ikke bryr seg. 

Hvorfor har han aldri invitert henne på noe hvis han har snakket så pent om henne? Synes ikke dette virker som et forhold som er sunt for henne:

"Kjæresten (nå samboer) har slitt med diverse og gjort mye rart. Hun har alltid hengt på han for å redde han ut av diverse situasjoner. Han har vært sint i fylla og ødeøagt gjenstander rundt seg, blant annet hennes gjenstander også så har alt vært greit og unnskyldt. Hun har alltid invitert han på diverse, aldri motsatt, selv om han er en sosial fyr."

Ja, det har jo kun gått en vei. Noe jeg syns har vært veldig rart. Da jeg møtte henne den første sommeren og så var det fordi hun ringte han og spurte om å treffes. Sånne vennskap har jeg aldri hatt selv, der det kun går en vei. 

AnonymBruker
Skrevet

Spurte han den sommeren om å invitere med henne på hjemmefest og har spurt et par ganger etterpå om vi skal invitere henne. Han gjør aldri det da, unnskylder med at hun har sin gjeng hun liker å være med. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har jo kun gått en vei. Noe jeg syns har vært veldig rart. Da jeg møtte henne den første sommeren og så var det fordi hun ringte han og spurte om å treffes. Sånne vennskap har jeg aldri hatt selv, der det kun går en vei. 

Sånn er det fordi en av dem er forelsket og den andre ikke ;) Da blir man gjerne en tøffel som dilter etter litt for mye. Og samtidig klamrer seg til det minste halmstrå, bare for å få vært sammen med den man er betatt av. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun har vært rar med en annen ting også. Selv om jeg er fra nabobyen så har vi hatt felles venninner. Så jeg tok opp det som tema da vi møttes første gang at jeg pleier å være ganske mye med xxx og har hørt at det er en av dine venninner. Hun svarte meg kort at hun nesten ikke kjenner jenta. Men i følge sosiale medier og min venninne så gjør hun jo det. 

Da jeg traff igjen venninne mi etter å ha møtt denne jenta første gang så var det første spørsmålet hennes og. Om jeg hadde nevnt henne og slikt. Jeg svarte som venninna til kjæresten sa, hun sa til meg at hun nesten ikke kjenner deg. Venninna mi ble kjempe rar for de treffes jo stadig vekk og har felles vennegjeng. 

Er ikke det veldig rart? Eller er det fordi hun generelt var avvisende mot meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...