Gjest gjest Skrevet 12. september 2002 #1 Del Skrevet 12. september 2002 Er det noen der ute so har oppskrift på lakris, engelsk og evt salmiakk lakris? (søt, salt etc) Vil oxo gjerne ha oppskrift på seigmenn hvis noen har... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 12. september 2002 #2 Del Skrevet 12. september 2002 Har du sett i Panduro katalogen ? (hobbykatalog) Der står det masse om laging av godteri, lakris, vingummi og sjokolade. Evt. kjøp et blad som heter Hobby-magasinet. Pleier å være en del snadder der og. Hvis jeg finner bladene og katalogene våre, skal jeg sende oppskrift på lakris : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 12. september 2002 #3 Del Skrevet 12. september 2002 Lakris er min største last. Venter i spenning på en god oppskrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 14. september 2002 #4 Del Skrevet 14. september 2002 Her er oppskriften på engelsk lakris grunnmasse : Sett kjelen i et vannbad og bland 1 3/4 dl lakrisekstrakt og 2 dl gummi arabicum. Tilsett 1 dl vann, 10 ml sort næringsmiddelfarge og 40 g invertsukker. Rør rundt i massen i ca. 10 min, drypp så i 10 dråper anisolje. Hell massen på et lett smurt bakepapir og la tørke i ca 1 time. Snu lakrisen og la tørke igjen. Klipp lakrisen i biter, eller stans ut figurer med metallformer. Denne oppskriften har vi ikke prøvd ennå, så kan ikke garantere at den blir bra. Men det er verdt å prøve. Oppskriften er sakset fra den nyeste Pandurokatalogen under kapittel om godterier. Ingredienser kan bestilles derfra. Se evt. www.panduro.no eller www.panduro.se Se evt. også www.det-sode-liv.dk for videre inspirasjon Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 14. september 2002 #5 Del Skrevet 14. september 2002 Panduro selger startpakker for Lakris-laging! Tror det kan være verdt å prøve dem! Selv har jeg ikke prøvd det, men jeg har derimot laget hjemmelagde drops med Panduros startpakke. Det ble særdeles vellykket, så jeg tviler ikke på at lakrisen du lager på samme måten er skikkelig snadder også! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 15. september 2002 #6 Del Skrevet 15. september 2002 Her er oppskrift på seigemenn: 1 dl vann 1/2 kg sukker 15 pl. gelatin Saft av 1 appelsin og 1 sitron Legg gelatinen i bløt. Kok vann og sukker i 5 min. Ta kjelen av platen og ha først i saft av appelsin og sitron, og deretter gelatin. Rør godt. Hell i form - langpanne egner seg bra - og sett kaldt. Hvelv på sukret matpapir og del i terninger. Oppbevares kjølig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå