Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sesselja
Skrevet

Hva er det viktigste du har lært om penger/økonomi til nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

at jeg må tjene 100 kr før jeg bruker 50 kr.

Slik har jeg gjort hele mitt liv. Derfor jeg aldri er blakk,tar opp unødige lån og har råd til å spare.

Gjest Lille Lotte i.i.
Skrevet

At pengene ikke kommer av seg selv. Det ligger arbeid bak hver krone, og det alltid er kjekt å ha noen tusen ekstra på bok, i tilfelle... :)

Skrevet

Det viktigste jeg har lært, er at min mann tar feil når han sier jeg ikke tjener penger når jeg handler på salg....utrolig hvor dumme mannfolk kan bli.

Klart jeg tjener på det.....Han godtar riktignok at jeg sparer på det...men det er jo jeg helt uenig i....jeg tjener. :ler:

Jeg har ikke en gang giddet å fotelle ham hva det betyr når man kjøpet to ting som begge er satt ned med 50% ...han vil aldri forstå at 50% x 2 = 100% avslag....og billigere kan det vel ikke bli?

Skrevet

Har lært at det er lurt med sparekonto til uforutsette utgifter og at kredittlån er fy fy. At det i lengden ikke lønner seg å kjøre byen rundt for å kjøpe rimelige ting som feks mat på tilbud. De to eksemplene er heldigvis ikke noe jeg har erfart selv, men lært av andre. Ellers pleier vi å fikse storby-ferier selv, fremfor å bruke reisebyrå, i motsetning til sydenturer som kan lønne seg som charter-tur.

Skrevet

Det viktigste jeg har lært er vel at det lønner seg å ta opp lån til bolig fremfor å leie (om man kan betjene lånet selvsagt).

Gjest Gjest
Skrevet
Det viktigste jeg har lært, er at min mann tar feil når han sier jeg ikke tjener penger når jeg handler på salg....utrolig hvor dumme mannfolk kan bli.

Klart jeg tjener på det.....Han godtar riktignok at jeg sparer på det...men det er jo jeg helt uenig i....jeg tjener. :ler:

Jeg har ikke en gang giddet å fotelle ham hva det betyr når man kjøpet to ting som begge er satt ned med 50% ...han vil aldri forstå at 50% x 2 = 100% avslag....og billigere kan det vel ikke bli?

:hoho: Høres ut som om vi har samme mann!! :hoho:

(men det har vi jo ikke, for han hadde vel ikke giddet å betale sjekker til seg selv? :klø: )

Skrevet
(men det har vi jo ikke' date=' for han hadde vel ikke giddet å betale sjekker til seg selv? :klø: )[/quote'] :ler:

Så lenge de er uten dekning, så spiller det jo ingen rolle hvem han betaler dem til. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...