Gå til innhold

Noen i familien har dratt til Sverige.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo 

Vi er en stor familie som bor i samme hus, og nå har to av dem tatt med seg barnet sitt for å handle i Sverige. Jeg visste ikke noe før de kom hjem med posene. 

De har tydeligvis ikke tenkt på konsekvensene av dette. 

Må vi også i karantene?? Jeg og mannen min bor her og vi har barn og ting å gjøre, passer dårlig med karantene nå, men må vi så må vi. 

Anonymkode: 888a1...34f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge man kan handle og gå ut under karantene så driter folk i det, det sier seg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Apocalypte skrev:

Så lenge man kan handle og gå ut under karantene så driter folk i det, det sier seg selv. 

Men må vi i karantene da? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere oppholder dere i samme rom som dem og tar i de samme tingene så ville jeg holdt meg i karantene ja.

Anonymkode: f7c51...150

• Liker 1
Skrevet

Nei, dere skal ikke i karantene. Kun de som har vært i utlandet. Tar 30 sek. å google det. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere oppholder dere i samme rom som dem og tar i de samme tingene så ville jeg holdt meg i karantene ja.

Anonymkode: f7c51...150

Ikke så mye, men samme inngang. 

Akkurat nå, Hjärtat skrev:

Nei, dere skal ikke i karantene. Kun de som har vært i utlandet. Tar 30 sek. å google det. 

Åja visste ikke 😅 takk likevel for at du gadd å svare. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Alle må i karantene, brudd på dette blir 20.000 kroner pr person.

Anonymkode: 8bccf...2b1

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så lenge dere har vært i utenfor Norges grense eller vært i nær kontakt med de smittende.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ok, nå har jeg fått motstridende svar her. Personen over som sier man kan Google det sier at man ikke skal i karantene, og du skriver så bestemt at man skal det. Jeg vil gjerne ha kilder på det.. :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man får bot hvis man drar til Sverige igjen hvis det har gått under 14 dager siden sist.  Det er jo lett å unngå bot. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"De som bor sammen med en person i karantene, men ikke selv er definert som nærkontakt, skal ikke være i karantene, men bør som alle andre i befolkningen følge med på egne symptomer"

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/avstand-karantene-og-isolering/

Hvem er nærkontakt? Vi oppholder oss vanligvis i to forskjellige etasjer og har ingen fysisk kontakt med hverandre, selvom vi er familie (ligger ikke i vår natur å være fysiske) 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, nå har jeg fått motstridende svar her. Personen over som sier man kan Google det sier at man ikke skal i karantene, og du skriver så bestemt at man skal det. Jeg vil gjerne ha kilder på det.. :)

Hvorfor ikke bare Google det selv da? Så ser du... 

Anonymkode: 5a550...d0f

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare Google det selv da? Så ser du... 

Anonymkode: 5a550...d0f

Jeg gjorde det, se svaret over 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å spre feil informasjon. Det er bare de som har vært i Sverige som må i karantene. Hvis de bryter karantene får de 20.000 i bot. Det gjelder ikke TS og de som ikke har vært i Sverige.

Anonymkode: 75d63...524

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hold dere unna dem så lenge det er mulig. Ble de stoppet på grensen og fikk beskjed om å gå i karantene? Så uansvarlige og egoistiske folk 

Anonymkode: 1b566...a19

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer du virkelig ikke å finne en troverdig kilde når du googler? 🙄  Da kan du godt sitte i karantene, og bruke tiden til å finne ut hvordan du leter etter troverdig og oppdatert informasjon.  Du kan få et tips av meg, det er ikke på KG ;)  

Anonymkode: c171b...87e

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer du virkelig ikke å finne en troverdig kilde når du googler? 🙄  Da kan du godt sitte i karantene, og bruke tiden til å finne ut hvordan du leter etter troverdig og oppdatert informasjon.  Du kan få et tips av meg, det er ikke på KG ;)  

Anonymkode: c171b...87e

Kanskje du skal se gjennom tråden så ser du at jeg har googla 🙄 gå ut og ta deg litt luft. Makan å frekk. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hold dere unna dem så lenge det er mulig. Ble de stoppet på grensen og fikk beskjed om å gå i karantene? Så uansvarlige og egoistiske folk 

Anonymkode: 1b566...a19

Vet ikke, synes det er ganske så uansvarlig. Den ene personen har underliggende sykdom også🙄

• Liker 1
Skrevet

Nei dere må ikke i karantene, men jeg håper dere unngår nærkontakt med de og er forsiktige med tanke på felles områder/overflater.

Synes det er litt håpløst uansvarlig med de som drar til Sverige i disse dager bare for å shoppe. Smitten er mye større i Sverige og kommer bare til å øke.

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

....for å handle i Sverige. Jeg visste ikke noe før de kom hjem med posene. 

kanskje de handlet i Norge, men byttet poser? de hadde posene hjemme fra en tidligere tur? hvorfor ikke, uten underholdning har det blitt litt kjedelig nå, ikke sant, så mange driver med slike barnslige pandemi-vitser! 😅 

poser er ikke juridisk sterk nok bevis material, du kan slappe helt av...

• Opprett ny...