Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest SMS.......
Skrevet

Nå har jeg tatt min kjæreste i å ha sms venninde igjenn. :evil:

Jeg vet at det ikke har vært noe annet en teksmeldinger dem i mellom men jeg føler meg så :(

Han viste tydelig lettelse da jeg fant det ut. Han viser også tydelig og ekte anger. Vi snakker om en person som ikke har for vane og vise følelsene sine til noen.

Han innrømmer at han ikke vet hvorfor han gjør det, men sier at det er godt og få bekreftelse fra andre. Jeg har foreslått samlivs terapi, noe han sier at han er villig til å bli med på for å redde forholdet. Er det noen som har noe erfaring med det?

Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg vil gjøre ennå!!!

Elsker idioten har altid gjort det, men føler at ved å gi han en sjanse nummer to så blir jeg en dørmatte som sier det er greit og være utro. Er en sterk person i utgangspunktet bein i nesa god intekt og et flott netverk rundt meg. Av og til stinker kjærligheten..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en grunn til at han gjør det. Spenning kanskje? Han sier jo at det er godt å få bekreftelse fra andre, får han ikke nok av deg? Hvordan er forholdet deres ellers?

Sender dere spennende sms til hverandre? Hvis ikke, så kan du jo overaske han skikkelig med å sende han en sms som du vet vil få blodet hans til å bruse. En liten sms kan gjøre ganske stor nytte har jeg erfart... F.eks reis til nærmeste kjøpesenter/butikk og kjøp deg noe sexy og nytt undertøy. Mens du er på handleturen kan du jo sende han en sms: "Hei, jeg er på handletur. Kjøper meg noe nytt undertøy. Har du noen spesielle ønsker?" Kjøp noe undertøy som du vet han liker, og la han vente i spenning til dere møtes hjemme. Dette har slått veldig godt an i mine forhold :sjarmor:

Dette var bare et lite eksempel på hva du kan gjøre, du har mange muligheter! Du kan jo bli hans nye sms-venninne :wink:

Skrevet

Jeg og min kjære har et litt merkelig forhold i så måte.

Han elsker å flørte, og jeg blir ikke sjalu.

Vi har kun to regler:

Han forteller meg alt, og når jeg sier stopp, så er det STOPP!

Nå har vi vært sammen i snart seks år, og jeg har bare måttet si stopp tre ganger. Hver gang har han tatt det til seg, og aldri gjort noe liknende igjen.

Jeg ser nemlig på hans flørting som smigrende - er nok litt sær her.

Han er kjekk, og sjarmerende, og vi har opplevd gang på gang at jenter og kvinner legger seg langflate etter ham. Mange av dem er penere enn meg, yngre enn meg, etc.

Men han velger meg! Synes det er litt gøy, jeg, å se hva han 'kunne' fått, og så sitte der og vite 'haha, du får ham ikke, han kommer hjem med meg i kveld!'. Eller bare vite det - han forteller meg som sagt alt.

Grunnen til at dette fungerer slik det gjør er at det er bygget på gjensidig tillit og respekt.

Jeg stoler på at han forteller meg alt, og at han tar opp eventuelle problemer med meg.

Han stoler på at jeg setter grenser jeg er komfortabel med, og han respekterer dem.

En eventuell 'hemmelig' flørt bak min rygg ville vært utrolig sårende, og jeg hadde måttet ta affære.

Men mange sånne 'uskyldige' småflørter - via sms eller mail eller hva som helst - bunner ut i usikkerhet: "Er jeg fremdeles attraktiv for andre?"

Og jeg liker faktisk å vite at det ikke bare er jeg som synes min kjære er en stilig kar. :wink:

(Og selv om jeg ikke liker å flørte, og min kjære er litt småsjalu (han vet det er dobbeltmoral) så er det jo smigrende når noen kommer med en liten kommentar, da... :wink: )

Gjest gjestedame
Skrevet

Hva betyr det å ha en SMS venninne? Er det kun kontakt via SMS, men aldri fysisk kontakt? Er det en han kjenner, eller som han har truffet på nett?...

Jeg begynner visst å bli gammel... :wink:

Skrevet

Du sier han har gjort det igjen....da er dette altså ikke første gang?

Og hvis han også er avhengig av spenning og bekreftelse fra andre, så blir det nok heller ikke siste gang.

Kan du leve med det?

Ikke jeg, jeg hadde latt ham gå.

Greit å få en ny sjans første gangen en gjør en feil. Men man gjør ikke samme feilen to ganger, og igjen forventer at det skal gå bra.

Gjest Gitte
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan du kan kalle det å sende sms med ei venninne som du skriver, som utroskap... at du føler deg som ei dørmatte hvis du lar han få en ny sjanse, og at det sier at utroskap er greit...??

har jeg lest veldig overfladisk her, eller er det som jeg tror, at han kun har sendt sms med hun, og ikke vært utro før... hvis du tåler så lite, er det vel ikke håp...

Gjest jgest
Skrevet

En veninnde som er av nyere dato. Slik jeg forstår det er venner folk som man kan ta med seg hjem på besøk eller som ringer på hustelefonen. Ikke hemmlige tekstmeldinger som blir sendt i det skjulte. Ting som ikke tåler dagens lys er etter min mening ikke bra for et parforhold. :o

Gjest Gitte
Skrevet

ikke bra. men absolutt ikke utroskap

Gjest Daniella_
Skrevet

:Nikke:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Det er jo forskjellig fra forhold til forhold hva man definerer som utroskap da.. Veldig mange definerer også flørting som utroskap, og siden han skjulte det for henne så har han sannsynligvis flørtet med henne.. Jeg ville faktisk definert det som utroskap, men en lett grad av det derimot, ikke noe jeg tror jeg hadde gjort det slutt pga første gang det hadde skjedd, men andre gang, ja.. jeg vet ikke.. Det viser jo at han mangler respekt for henne da, når han driver og flørter med andre.. Selv om det "bare" er over sms..

Gjest Gitte
Skrevet

deg om det missa. men syns det hun legger frem, med at han sms'er med ei venninne, at de skal i samlivsterapi pga det (hun skriver ikke om noe annet), og at hun føler seg som ei dørmatte fordi hun tilgir "utroskap" hvis hun gir han en ny sjanse..

for meg minner det om krisemaksimering, men meg om det.

Skrevet
deg om det missa. men syns det hun legger frem, med at han sms'er med ei venninne, at de skal i samlivsterapi pga det (hun skriver ikke om noe annet), og at hun føler seg som ei dørmatte fordi hun tilgir "utroskap" hvis hun gir han en ny sjanse..

for meg minner det om krisemaksimering, men meg om det.

Sånn som jeg oppfattet det, så lå det litt mer i fortida enn et hun fortalte om her.

Det hadde visst vært flere venninner, men hun sier ikke noe om hvor ""gode venninner" disse var.

Å gå bak ryggen og tuske, det ville ikke jeg hatt noe av, og ihvertfall ikke flere ganger.

Du ville kanskje synes det var helt greit om mannen din fikk en flørtevenninne som han holdt skjult for deg?

Gjest enannenher
Skrevet

Huff, kjenner meg litt igjen i det trådstarter skriver. Min ex lot seg svært lett beta av andre kvinner, fordi han likte å få bekreftelse. Det var ikke nok for ham å få bekreftelse fra kun EN kvinne (meg), han måtte få det av andre slik at han følte seg som en ekte mann.

Såklart er det utroskap om man flørter med andre, om det er sms eller på nettet el.l., og holder det skjult for kjæresten.

Jeg tilga min ex et par ganger (dumme meg), men til slutt ble det utroskap i kjøtt og blod, og slutt mellom oss. Fint hvis dere vil prøve terapi, men jeg er redd det kommer til å bli slitsomt i lengden å ha en partner med bekreftelsestrang.

Gjest GreenSky
Skrevet

Du sier at han ikke har for vane å vise følelser for noen. Jeg vil tippe at han likevel har behov for å snakke om ting han tenker på med noen. Om han har vanskelig for å åpne seg, vil det muligens være lettere å gjøre dette med en person han ikke har møtt. Pluss at han søker bekreftelse, og får dermed begge deler gjennom en sms-venn.

Er det egentlig så ille, så lenge han ikke gjør noe fysisk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...