Gå til innhold

Hvor mange håndklær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye trenger en familie på fire, av store og små håndklær? Vaskekluter? 

Skal rydde i skap

Anonymkode: 47cd6...76a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler ikke det vi har er nok, vi er 6 og har ca 16 håndklær.. Men det kommer an på om skolene er åpne eller ei, og om alle dusjer på en dag eller 2 pluss pluss, om det er sommer og sol og vi bader hver dag går det fort mange håndklær..

Anonymkode: 9001b...075

AnonymBruker
Skrevet

Vi er to, men har; 

To sett (det vil si fire handklær) med gode badehandklær til oss. 

To sett med gode badehandklær til gjester. 

Fire sett med handhandklær. (2,5 bad)

To strandhandklær.

Ti kluter i ulike størrelser.

To ganger i uka tar vi alt av handklær som henger rundt om kring og vasker, tromler, og henger på plass igjen. Så "sett to" av store handklær er kun en reserve. 

Anonymkode: 59570...621

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tipper vi har minst 20-30  store , 30-40 "medium" og 20-30 små..    mamge familiemedlem er glad i håndkler til jul så har det samlet seg opp over årene..  

To voksne og et barn.

Vi har selvsagt altfor altfor mye 

Anonymkode: da490...fdb

• Liker 1
Skrevet

Vi har sikkert 30 store badehåndkler, 15 små i str. Man tørker hendene på og sikkert 50 vaskekluter. Alt blir brukt. Vi er 4 stk(to voksne, to barn). Liker å ha mange, veldig kjekt mtp. Dusjing, bading, boblebad(Vi har utendørs) osv. Orker ikke stresse med å vaske og brette fordi det er tomt..  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 4 badehåndkler, 1 strandhåndkle, 6 små håndtørk-håndkler, og 10-12 vaskekluter. Det er nok i massevis til meg :) 

Anonymkode: da4ae...4c9

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 2, og har ca 12 håndkler. Alt for mye til 2 stk, men halvparten er til gjester :)Tre til hver av oss er mer enn nok - et lite til treningssenter når vi dusjer der av og til, og to store å veksle på. 

Har også et par større håndkler til stranda, men regner ikke de som en del av de vanlige. 

Tror vi har ca 10 kjøkkenhåndkler, ca 10-15 mikrofiber (brukes mye til husvask) og to gulvvask-filler. Noen ekstra her og der. Syns det er ok antall, kunne sikkert hatt litt færre, men de brukes mye.

Anonymkode: a6f3d...06a

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye trenger en familie på fire, av store og små håndklær? Vaskekluter? 

Skal rydde i skap

Anonymkode: 47cd6...76a

Du trenger 2 badehåndklær per person. Mindre, selvsagt, i små dersom hele familien bruker en. I så fall trenger du små håndklær til en uke med sykdom (ca 6 stk). Kluter kan du trenge mindre eller mer av - her går det i hauger og dunger fordi vi ikke har bidet. Har du bidet eller toalett med spyling trenger du nok ikke så mange.

Trikset med håndklær er å ha få nok til at alle VET at de må tørke seg med det stinkende muggme håndkleet sitt resten av uka dersom de ikke tar ansvar og henger det opp. Da får du mindre vask og mer veloppdragne barn.

Anonymkode: ba63b...fa7

Skrevet

Hæ, hvorfor skal bidet eller spyledo ha noe å si hvor mange kluter man har? Man bruker da dopapir, ikke kluter? 

Vi 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Trotwood skrev:

Hæ, hvorfor skal bidet eller spyledo ha noe å si hvor mange kluter man har? Man bruker da dopapir, ikke kluter? 

Vi 

Man vasker seg da etter et toalettbesøk. Foretrekker riktignok våtservietter selv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man vasker seg da etter et toalettbesøk. Foretrekker riktignok våtservietter selv. 

Nei jeg tror faktisk folk flest tørker seg etter toalettbesøk og dropper vask.

Anonymkode: dfcbc...2bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

😬 Aldri hørt om. Det er jo derfor det finnes dopapir. Har man hatt uhell får man ta seg en dusj. 

Håper virkelig ikke du kaster våtservietter i do. 

Anonymkode: 1929e...1ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Trotwood skrev:

Vi 

Jeg håper da inderlig det er vanlig i siviliserte hjem å vaske seg, ikke bare tørke seg, etter å ha gått på do. Vi lever ikke på 1800-tallet. Så kan man selvsagt velge å gå i dusjen, men det blir noe slitsomt, spesielt når man har mensen. Og her på kg er vi flest kvinner, som alle vet at hyppig vask er viktig for intimhelsen når man har mensen (størknet blod er veldig lite heldig for slimhinner) Og engangs er ikke spesielt bærekraftig valg for vask flere ganger i døgnet.

Derfor er bidet vs ikke bidet eller spyledo vs gammaldags do viktig når en velger seg mengde kluter.

Anonymkode: ba63b...fa7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

😬 Aldri hørt om. Det er jo derfor det finnes dopapir. Har man hatt uhell får man ta seg en dusj. 

Vi vasket oss også etter avføring. Ellers kommer det jo rumpelukt😂 

Men vi bruker mest våtservietter da. 

Anonymkode: 92927...a34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi vasket oss også etter avføring. Ellers kommer det jo rumpelukt😂 

Men vi bruker mest våtservietter da. 

Anonymkode: 92927...a34

Eh nei det kommer ikke rumpelukt. Det sitter i hodet ditt 

Anonymkode: 00b46...4b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør de færreste du. 

Anonymkode: 00b46...4b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tips;  Prøv en våtserviett, eller hvit klut, etter at du har tørket deg godt med toalettpapir. Så får du bevis på hvor ren du egentlig er. (med tilhørende lukt gjennom dagen)

Jeg trodde det var helt vanlig å vaske seg etter toalettbesøk? Blir stadig sjokkert over ting jeg leser her inne. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tips;  Prøv en våtserviett, eller hvit klut, etter at du har tørket deg godt med toalettpapir. Så får du bevis på hvor ren du egentlig er. (med tilhørende lukt gjennom dagen)

Jeg trodde det var helt vanlig å vaske seg etter toalettbesøk? Blir stadig sjokkert over ting jeg leser her inne. 

🙈 Troll. Jeg har full oversikt over egen hygiene og en velfungerende tarm takk skal du ha. Og det er ikke vanlig at voksne mennesker vasker seg med klut etter dobesøk. 

Våtservietter er en skikkelig uting, også på småbarn, det er kun til i nødstilfeller på tur. Igjen håper jeg virkelig ikke du kaster dette i do: https://www.nrk.no/rogaland/okt-bruk-av-vatservietter-tetter-avlopspumpene-1.14961140

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde jeg var den eneste som vasker meg med klut etter dobesøk (tørker meg seff med dopapor først og så en ekstra vask med klut) 😅 Føler meg skikkelig ekkel hvis jeg ikke er hjemme og bare får brukt dopapir.

Anonymkode: fdf34...c5c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trodde jeg var den eneste som vasker meg med klut etter dobesøk (tørker meg seff med dopapor først og så en ekstra vask med klut) 😅 Føler meg skikkelig ekkel hvis jeg ikke er hjemme og bare får brukt dopapir.

Anonymkode: fdf34...c5c

Jeg har en liten pakke med intimservietter med meg. Da er det enkelt og raskt å være hygienisk, også på farten. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...