Gå til innhold

Korona - hvor mye kan/bør man si fra til folk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kompis som farter rundt på besøk i øst og vest i disse tider, som bor sammen med folk i risikogruppe, han besøker både unge og gamle, alltid med en unnskyldning og forklaring. Har benyttet seg av ulovlige tjenester to ganger (fra bedrifter som ikke har lov til å utføre tjenester nå). Kan besøke så mye som 4-5 forskjellige hver dag. Unnskyldningen er alltid at han er forsiktig, ofte foregår besøkene ute, han er nøye med antibac og hansker... jeg synes det går for vidt og har ymtet flere ganger om at dette kanskje blir i meste laget... og jeg blir irritert og kjenner at begeret holder på å flyte over. Jeg har nektet ham å komme til meg flere ganger, fordi jeg orker ikke utsette meg for en person som farter så mye rundt, da jeg selv er i risikogruppe. Jeg skjønner at jeg har rett til å beskytte meg selv, og det har jeg gjort, men er det min plikt å si fra om denne oppførselen generelt? Jeg vil ikke være koronapoliti, det blir jo sagt at man skal være overbærende i disse tider... men... Jeg kjenner vedkommende såpass godt at jeg VET at det blir krangel, uansett hvordan jeg sier fra om dette. Ville dere sagt fra?

Anonymkode: 0cf37...b2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg hadde gjort det og om vedkommende blir sur så får det være slik. Vi er i en veldig alvorlig situasjon og hvis ikke en venn eller bekjent av meg tar dette på alvor, så parkerer jeg det vennskapet på ubestemt tid. Blir det knute på tråden så får det være slik. Jeg sier ifra om hva jeg mener. Det gjelder livet.

Anonymkode: 135a4...db7

Skrevet

Du kan si i fra hvor mye du vil, det kommer ikke til å hjelpe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...