Gå til innhold

Ingen utdanning, ta en i voksen alder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 33, var ufør i mange år og har ikke noe etter ungdomsskolen. De siste årene har jeg jobbet i butikk, trives med det men jeg har så lyst til å bli baker. Har jeg fortsatt rett til videregående eller er jeg for gammel? Bli det voksen opplæring eller er det noe annet? Har jo et år på meg siden i år blir for sent. Og jeg må legge av litt penger. Er dette en dum ting å gå for? Får jeg jobber med min korte hullete CV? 

Tenker litt rundt dette, og jeg synes det er en hyggelig tanke om fremtiden, men er det litt vanskelig å få til? 

Anonymkode: d3369...6ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ca. 37 år igjen av arbeidslivet. Er det verdt å bruke 3 år (antar jeg det tar) på å få jobbe 34 år som baker? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Miewyn77 skrev:

Du har ca. 37 år igjen av arbeidslivet. Er det verdt å bruke 3 år (antar jeg det tar) på å få jobbe 34 år som baker? 

Jo men jeg har en jobb nå og så lurer jeg på om jeg risikerer mye siden jeg ikke vil være så attraktiv på jobb markedet. 

Skrevet

Alt man gjør er riskio. Om du velger å droppe det, risikerer du å sitte og angre på dine gamle dager. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Miewyn77 skrev:

Alt man gjør er riskio. Om du velger å droppe det, risikerer du å sitte og angre på dine gamle dager. 

Det er sant 😊

TS 

AnonymBruker
Skrevet

Min mor tok ny utdanning i voksen alder (inkludert videregående), og hadde veldig glede av det. Hun var mye eldre enn deg! Om du kan få det til økonomisk synes jeg det er en god ide:) kanskje du kan jobbe litt deltid i butikkjobben i helgene samtidig. 

Anonymkode: 44cc3...88a

• Liker 1
Skrevet

Du har vært ufør i mange år skriver du. Har du tenkt på den fysiske delen av bakeryrket? Er dette noe du vil klare? Det er ofte arbeidstider som begynner kl 04.00, masse gåing mulig på harde gulv, bøying og bæring. Ville tatt dette med i beregningen. Hvis du er innstilt på og tror du vil klare dette, kjør på!! 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mor tok ny utdanning i voksen alder (inkludert videregående), og hadde veldig glede av det. Hun var mye eldre enn deg! Om du kan få det til økonomisk synes jeg det er en god ide:) kanskje du kan jobbe litt deltid i butikkjobben i helgene samtidig. 

Anonymkode: 44cc3...88a

Så artig å høre at hun gjorde det 😃

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Kvalitet skrev:

Du har vært ufør i mange år skriver du. Har du tenkt på den fysiske delen av bakeryrket? Er dette noe du vil klare? Det er ofte arbeidstider som begynner kl 04.00, masse gåing mulig på harde gulv, bøying og bæring. Ville tatt dette med i beregningen. Hvis du er innstilt på og tror du vil klare dette, kjør på!! 😊

Ja jeg er snart tilbake der jeg bør være etter mye trening 😊. Fristende å jobbe før alt starter synes jeg, er veldig A menneske. 

AnonymBruker
Skrevet

Mange som tar utdanning i voksenalder. Det er absolutt mulig og om ikke kanskje jobbe som lærling som baker i bedrift og gå opp til fagbrev.

Anonymkode: 8a2bc...cd1

AnonymBruker
Skrevet
På 12.4.2020 den 15.45, AnonymBruker skrev:

Jeg er 33, var ufør i mange år og har ikke noe etter ungdomsskolen. De siste årene har jeg jobbet i butikk, trives med det men jeg har så lyst til å bli baker. Har jeg fortsatt rett til videregående eller er jeg for gammel? Bli det voksen opplæring eller er det noe annet? Har jo et år på meg siden i år blir for sent. Og jeg må legge av litt penger. Er dette en dum ting å gå for? Får jeg jobber med min korte hullete CV? 

Tenker litt rundt dette, og jeg synes det er en hyggelig tanke om fremtiden, men er det litt vanskelig å få til? 

Tok en bachelor da jeg var 40, beste jeg har gjort :) 

Anonymkode: 94866...33d

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tok en bachelor da jeg var 40, beste jeg har gjort :) 

Anonymkode: 94866...33d

Så inspirerende 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...