AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #1 Skrevet 12. april 2020 Ja, hva hvis et neste og potensielt enda mer dødelig virus kommer fra lam/sau? Hvor mange sau og lam er det ikke som må bøte med livet til slakt for å bli et "påskelam" på middagsfattet? Når skal vi lære og ta innover oss, eller skal bare nye og nye pandemier fortsette å skje fordi vi aldri lærer ved å behandle planeten og dyrene bedre? Dyrene blir ikke behandlet bra når det er så stort kjøttforbruk, fordi da blir mange slaktet i en masseslakt. VG burde og hatt en live dekning over alle dyr som mister livet sitt til slakt og jakt hvert år, men det er de ikke interessert i? I følge dem, er det mennesker som er øverst på pyramiden og styrer hele verden, men i sannheten- om dere kjenner til ØKOLOGI , er det ingen spesifikk art som styrer hele verden. Vi lever i en ECO verden,ikke en EGO verden. Vi kan ikke overleve uten dyrene. Hva hvis vi mennesker ble eneste på planeten, hvor mye av naturen ville ikke forsvunnet og blitt ødelagt? Jeg spør bare, når skal vi lære: eller skal det fortsette å alltid komme nye pandemier fordi vi fortsetter med kjøttforbruket vårt? Dette angår ikke bare kineserne, men hele verden globalt sett. Visse mennesker tror at vi bare kan beskytte oss og alt bli bra med vaksiner som skal lages, men en evt. vaksine til koronaviruset, vil ikke fungerer til et potensielt ny pandemi som kan være et enda mer dødelig virus : og hvem vil ta koronavaksinen? Husker ingen hva som skjedde med mange som tok svineinfluensa- vaksinen? Er det virkelig sånn at noen mennesker må være nødt til å være prøvekaniner for en vaksine for så å risikere å få ødelagt sitt eget liv? https://sykepleien.no/2014/06/fikk-me-av-vaksine-far-erstatning Vi er ikke for mange på planeten og vi er ikke overbefolket. Men vi er FOR MANGE til at vi kan fortsette med KJØTTFORBRUKET vi har i dag. Hadde matressurser blitt bedre fordelt og det skjedd en endring i matindustrien, som mer satsning på plantebasert mat og en kjøttbegrensing per person hvert år, ville det ikke vært noe "overbefolket", og dyrene ville da og vært behandlet bedre. Jeg forstår at mange av dere ikke vil gi slipp på deres egne idelogier og meninger om at "kjøtt er bra". Antakeligvis fordi det kan være knyttet til noe å ligne på spiseforstyrrelse å kutte ut en matvare, men er det egentlig spiseforstyrrelse å kutte ut kjøtt? Hva hvis, (spør retorisk), spiseforstyrrelser blant annet ender opp med å eksistere, nettopp på grunn av at mye kjøttspising? Jeg mener ikke at alle skal trenge bli fulle veganere, men å kutte eget kjøttforbruk har alle godt av. For meg er plantebasert mat, en luksus mat. Det finnes så mye å velge mellom som en hel regnbue - istedenfor det utvalget av kjøtt som er den samme kjedelige brunfargen, med samme smak så og si. Noe annet jeg ikke forstår meg på, er hvorfor mange av dere krydrer kjøttet dere med noe som er vegansk? Hvis dere er så glad i kjøttsmaken, trenger dere jo heller ikke krydre det med noe som er vegansk, bare for å få en vegansk smak? Her viser dere tydelig at vegansk smak er det dere egentlig innerst inne liker, men det vil ikke mange av dere innse fordi dere er redd for at de "dumme" veganerne skal "vinne" over dere... Siste pandemien som var svineinfluensa, var noe som kom fra grisen. Hva hvis det neste og et potensielt enda mer dødelig virus er noe som kommer fra sauen/lam? Skal vi aldri lære, men bare fortsette samme jævlige behandling av dyra og planeten vår? https://anlib.se/nyheter/inrikes/professor-vart-kottatande-orsakar-pandemier/?fbclid=IwAR0q-UJHdRzU3Zm0UTBg02kfSSQXfc3q-453FPKU9nOUP69yFDfUcKXT3vA Anonymkode: cc196...8bc 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #2 Skrevet 12. april 2020 Må du starte alle disse veganertrådene her i koronaforumet hele tiden? Igjen: viruset kom av nærkontakt med ville dyr, ikke fordi noen åt helt vanlig norskprodusert kjøtt. Spis norsk, er konklusjonen. Anonymkode: 908da...b0e 17
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #3 Skrevet 12. april 2020 Mange tenker kanskje at vi kan overleve virus som dette med vaksine som skal lages, men når stadig nye og nye virus kommer med jevne mellomrom, som svineinfluensaen, koronaviruset m.m. så er det og mange som av det, med dette hjemmekaranten/selvisolasjon, sliter og det kommer en del andre konsekvenser inni bildet. Som alle de barna som ikke har det godt hjemme, de som blir misbrukt og lever under uverdige forhold og har skole som eneste fristed, hjemløse/rusmisbrukere som ikke har noe hjem, og som nå opplever å ikke få noe tilbud fordi alt blir stengt, psykisk syke som og opplever begrensinger i tilbud fordi alt kuttes ut, og for å ikke snakke om innsatte i fengsel med kort dom som blir sluppet løs før de har sonet ferdig. Hva blir de sluppet fri av fra fengselet? Så nye kriminelle handlinger kan skje? Anonymkode: cc196...8bc
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #4 Skrevet 12. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mange tenker kanskje at vi kan overleve virus som dette med vaksine som skal lages, men når stadig nye og nye virus kommer med jevne mellomrom, som svineinfluensaen, koronaviruset m.m. så er det og mange som av det, med dette hjemmekaranten/selvisolasjon, sliter og det kommer en del andre konsekvenser inni bildet. Som alle de barna som ikke har det godt hjemme, de som blir misbrukt og lever under uverdige forhold og har skole som eneste fristed, hjemløse/rusmisbrukere som ikke har noe hjem, og som nå opplever å ikke få noe tilbud fordi alt blir stengt, psykisk syke som og opplever begrensinger i tilbud fordi alt kuttes ut, og for å ikke snakke om innsatte i fengsel med kort dom som blir sluppet løs før de har sonet ferdig. Hva blir de sluppet fri av fra fengselet? Så nye kriminelle handlinger kan skje? Anonymkode: cc196...8bc ...hæ Anonymkode: 908da...b0e 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #5 Skrevet 12. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Må du starte alle disse veganertrådene her i koronaforumet hele tiden? Igjen: viruset kom av nærkontakt med ville dyr, ikke fordi noen åt helt vanlig norskprodusert kjøtt. Spis norsk, er konklusjonen. Anonymkode: 908da...b0e Jeg har ikke startet noen tråder tidligere 😊 Men hvis vi bare skal spise norsk, da kan man ikke engang tilsette noe krydder på maten, som kanel, pepper og heller ikke tilsette noe sukker, fordi sukker er ikke norsk. Spiser du aldri sukker eller tilsetter noe med pepper? Isåfall, da spiser du ikke norsk. Så, hvorfor skriver du da "spis norsk". Du kan spise norsk du, men da bør du og se på deg selv og se på ditt matforbruk. Hvor kommer alt det du spiser fra? Husk på at fisken her i Norge blir sendt til kina for å bli tilbredt? Og det er ikke nok til alle, at vi alle kan spise norsk jakt-kjøtt og produksjons-kjøtt fra norske slakterier, her i Norge. I såfall da vil ikke dyrene bli behandlet bra. Se på dokumentaren griseindustriens hemmeligheter, og se hvordan det NORSKE kjøttet (dyrene) blir behandlet. https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2019/MDDP11000519/avspiller Anonymkode: cc196...8bc 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #6 Skrevet 12. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må du starte alle disse veganertrådene her i koronaforumet hele tiden? Igjen: viruset kom av nærkontakt med ville dyr, ikke fordi noen åt helt vanlig norskprodusert kjøtt. Spis norsk, er konklusjonen. Anonymkode: 908da...b0e Ja, er så lei at veganere hele tiden prøver å bevise folk som spiser kjøtt om å slutte å gjøre det fordi den gjør ditt og datt... irriterende Anonymkode: 58f68...d06 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #7 Skrevet 12. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke startet noen tråder tidligere 😊 Men hvis vi bare skal spise norsk, da kan man ikke engang tilsette noe krydder på maten, som kanel, pepper og heller ikke tilsette noe sukker, fordi sukker er ikke norsk. Spiser du aldri sukker eller tilsetter noe med pepper? Isåfall, da spiser du ikke norsk. Så, hvorfor skriver du da "spis norsk". Du kan spise norsk du, men da bør du og se på deg selv og se på ditt matforbruk. Hvor kommer alt det du spiser fra? Husk på at fisken her i Norge blir sendt til kina for å bli tilbredt? Og det er ikke nok til alle, at vi alle kan spise norsk jakt-kjøtt og produksjons-kjøtt fra norske slakterier, her i Norge. I såfall da vil ikke dyrene bli behandlet bra. Se på dokumentaren griseindustriens hemmeligheter, og se hvordan det NORSKE kjøttet (dyrene) blir behandlet. https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2019/MDDP11000519/avspiller Anonymkode: cc196...8bc Pussig det da. Da har du en enegget tvillnghjerne der ute et sted. Mulig du bare har fryktelig dårlig hukommelse?? Anonymkode: 4a65e...268 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #8 Skrevet 12. april 2020 Da får vi håpe de som dreper de blir rammet og får som fortjent da Anonymkode: 72b4a...b21
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #9 Skrevet 12. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pussig det da. Da har du en enegget tvillnghjerne der ute et sted. Mulig du bare har fryktelig dårlig hukommelse?? Anonymkode: 4a65e...268 Det er nok kjøttmangelen som gjør noe med hjernen. Kraftig vitaminmangel som går utover hjerneceller og hukommelse, antagelig. Til TS: Hvem er du til å sette deg over alle andre, og fortelle alle andre hva de skal gjøre? Skal du fortelle meg hva jeg burde gjøre og ikke? Den eneste personen du styrer her i verden, er deg selv. La alle andre være i fred. Hvis folk spør deg om råd, så kan du komme med veganer-religionen din, ikke ellers. Det er INGEN som er interessert. Anonymkode: 2a1fe...0eb
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #10 Skrevet 12. april 2020 husdyr som sau, geit og storfe har vi levd veldig tett sammen i tusenvis av år så stort sett alle sykdommer har allerede blitt overført og gjort sitt. Sannsynligheten for at en ny pandemi kommer fra disse klassiske husdyrene er veldig lav fordi vi allerede deler mange virus og bakterier. Anonymkode: a26cc...58d 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #11 Skrevet 12. april 2020 Får du den hjelpen du trenger? Anonymkode: 2e9f9...32d 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #12 Skrevet 12. april 2020 Orka rett og slett ikke å lese HI. Men for å svare på overskriften: Var det ikke i 1995 en greie med at noen mennesker fikk kugalskap fra storfe? Kjøttproduksjonen går som den suser sist jeg sjekka. Anonymkode: a769a...1c6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #13 Skrevet 12. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke startet noen tråder tidligere 😊 Men hvis vi bare skal spise norsk, da kan man ikke engang tilsette noe krydder på maten, som kanel, pepper og heller ikke tilsette noe sukker, fordi sukker er ikke norsk. Spiser du aldri sukker eller tilsetter noe med pepper? Isåfall, da spiser du ikke norsk. Så, hvorfor skriver du da "spis norsk". Du kan spise norsk du, men da bør du og se på deg selv og se på ditt matforbruk. Hvor kommer alt det du spiser fra? Husk på at fisken her i Norge blir sendt til kina for å bli tilbredt? Og det er ikke nok til alle, at vi alle kan spise norsk jakt-kjøtt og produksjons-kjøtt fra norske slakterier, her i Norge. I såfall da vil ikke dyrene bli behandlet bra. Se på dokumentaren griseindustriens hemmeligheter, og se hvordan det NORSKE kjøttet (dyrene) blir behandlet. https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2019/MDDP11000519/avspiller Anonymkode: cc196...8bc Og du, dersom du som veganer overhodet ikke skal utnytte dyr, er det ikke litt mye styr å finne grønnsaker som ikke er gjødslet med dyreavføring? Som kjøttspiser har vi ikke gitt avkall på grønnsaker og krydder. Noen krydderurter kan man dyrke hjemme. Anonymkode: a769a...1c6
Gjest Albbas Skrevet 12. april 2020 #14 Skrevet 12. april 2020 Jeg gadd ikke lese mer enn overskriften. Ja, hva så? Det er veldig lite sannsynlig, fordi lam/sau ikke er et dyr som typisk kan bære virus uten å bli syk, i tillegg til at de ikke puttes i små bur på marked der de kan miste kroppsvæsker på andre dyr og mennesker. Hvis et sånt virus oppstår er det altså ikke stor sannsynlighet for at det skjer igjen. Det er ville dyr som er den store faren, og spesielt dyr som er virusbærere som ikke blir syke (slik som flaggermus). Da får viruset god mulighet til å spre seg.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #15 Skrevet 12. april 2020 Kall meg bare dum, men jeg spurte bare retorisk 🤩 Jada jeg er dum mangler noen hjerneceller 😫 ufffja beklager for dumheten min men fortsett å spis kjøtt dere fortsett fortsett. jeg heier på dere Anonymkode: cc196...8bc
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #16 Skrevet 12. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: husdyr som sau, geit og storfe har vi levd veldig tett sammen i tusenvis av år så stort sett alle sykdommer har allerede blitt overført og gjort sitt. Sannsynligheten for at en ny pandemi kommer fra disse klassiske husdyrene er veldig lav fordi vi allerede deler mange virus og bakterier. Anonymkode: a26cc...58d Og fordi vi ikke lever så lett på dem nå som vi gjorde før, da vi gjerne delte hus. TS, du skriver bare tull. Det er helt fint at du er veganer, men la folk spise hva de vil. Og å komme med usammenhengende vås som ikke har noe med saken å gjøre er ikke akkurat måten man får flere til å velge å bli veganer på. Anonymkode: 47287...155 3
Anbefalte innlegg