Gå til innhold

Melde ifra når eget barns omsorg ikke er god nok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fem års erfaring viser at det er ikke mulig å få avtale mellom far og meg som ivaretar barnas omsorgsbehov og tilrettelegger ut fra behovet for å støtte til positiv utvikling. Dette er to foreldrestiler som sammen er vurdert som tilstrekkelig. Men nå er det ingen vei utenom fem års erfaring og enda er jeg den han kjemper mot. Så konflikten om en avtale mellom oss ender opp med at jeg ser ingen annen måte ennå melde om at vi sammen ikke gir god nok omsorg til barna. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men hva tenker du barnevernet kan bidra med her?

Hvis dere ikke kan ha omsorgen sammen, så vil du at barnevernet skal si at bare du skal ha omsorgen?

Eller at ingen av dere har omsorgen?

Anonymkode: b584b...a69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg heller oppsøkt familiesenteret der du bor. Søk opp PMTO der du bor, så finner du en familieterapeut. Dere er langt fra de eneste foreldrene som ikke klarer å samarbeide, men ville prøvd mye annet før jeg "meldte meg selv" til bv🙄

Anonymkode: 92ac8...e15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis konflikten går utover barna sin omsorg= bvtj rett instans 

hvis konflikten/ dårlig samarbeid «kun» er sv irritasjon for deg/ han.. så er familievernkontoret rett instans. 

primært har foreldre omsorgsplikt overfor barna - barneloven 

sekundært- det offentlige- barnevernloven

så, egentlig om du og far er oppegående foreldre og gir barne deres helhetlig omsorg, så er ikke dette en sak for bvtj. At du og far gjør/ har andre regler er ikke ensbetydende at barna lider under omsorgssvikt hos den andre. Men konflikten mellom dere foreldre kan være til skade for deres barn. 

Anonymkode: 2a606...fbb

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser dere nevner en del kurs og fint det, men pmto er ikke det rette for vårt barn. Jeg jobber med barn til daglig og har omfattende innsikt i å bistå barn med ulike behov i å utvikle seg. Foresten barnevernet Har vært inne før og er klar på hva barna trenger. Og sammen kan vi gi de det, men var og klar på mangler og etter så mange år r jeg involvert i barn som er redde gjentstte ganger, og oppdragervold, og trusler. Sist episode ble jeg involvert og hørte det hele, men ser ingen grunn til å endre noe. Selvsagt er det en fortvilet far som ikke klarer håndtere et barn m diagnose, men kastes ut . Så en lang historie kort er han tilbake igjen og har gått mye informasjon om meg slik han oppfatter det. Så her er det vært mekling uten hell. En desperat mann kamp mot den som vil få til et samarbeide. Baksnakkingen og måten jeg ikke ser et samarbeid er mulig. Jeg erkjenner å Ikke klare å få til en svtale om samarbeid til barnas beste. Vår versjon av virkeligheten er to steder. En avtale om samarbeid får jeg ikke til og gå rettens vei blir belastende på barna. Så det ser jeg ikke noen hensikt. Vet virkelig ikke om noe annet enn å se min rolle som omsorgsperson som umulig for barna. Det er mulig de ser at omsorgsovertakelse er best. Da kan vi være foreldre i helger ol. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du et annet morsmål? Jeg forstår ikke teksten. Føles ut som Google translate. Ikke lett å gi deg et svar når jeg ikke forstår hva du prøver å si. 

Anonymkode: e31ed...c8c

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg, eller er det veldig vanskelig å lese det som står her? 

Fryfry, bruker du google translate eller noe sånt?

5 minutter siden, Fryfry said:

Sist episode ble jeg involvert og hørte det hele, men ser ingen grunn til å endre noe.

Hva var det du hørte?

8 minutter siden, Fryfry said:

Selvsagt er det en fortvilet far som ikke klarer håndtere et barn m diagnose, men kastes ut .

Kastet du ut far, eller har faren kastet ut barnet med diagnose?

9 minutter siden, Fryfry said:

Det er mulig de ser at omsorgsovertakelse er best. Da kan vi være foreldre i helger ol. 

Tenker du at barnevernet kommer til å omplassere ungene på ukedagene, men la dem være hos dere i helgene?

Anonymkode: 9e587...304

• Liker 2
Skrevet

Forresten glemte å skrive at det er avtale om et samarbeid som utsetter barna for stadig negativ omtale og mistenksomhet rundt meg. Relasjonen til barna som ikke liker dette og eldstemann som blir tydelig preget og relasjonen vi hadde opparbeidet som bisto til å regulere han er ikke der lenger. Han blir stående i en situasjon som er skadelig og han går utrygg og er frustrert, men nå er det pappas ord som kommer ut, og jeg har øvd meg på å stå i det og forstå sorgen. Oh det triste er at jeg ønsker å avtale et samarbeid som er utviklende. Men nå er jeg rådvill

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg, eller er det veldig vanskelig å lese det som står her? 

Fryfry, bruker du google translate eller noe sånt?

Hva var det du hørte?

Kastet du ut far, eller har faren kastet ut barnet med diagnose?

Tenker du at barnevernet kommer til å omplassere ungene på ukedagene, men la dem være hos dere i helgene?

Anonymkode: 9e587...304

Vi er skilt, men hva de gjør er jeg usikker på. Frivillig plassering pga foreldrekonflikt. Hvorfor skulle de ikke det? Det er tidligere utredet og bistått meg til veiledning og er klar på konflikten som skadelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...