Mossa Skrevet 20. juni 2005 #1 Skrevet 20. juni 2005 Fikk en ny nabo for noen mnd. siden, og han har en nyderlig blandingshund. Eieren jobber fra 14-23...og noen ganger til langt utpå natta. Jeg foreslo for han at jeg kunne lufte hunden mens han var på jobb. Så nå henter jeg hunden utpå ettermiddagen så den kan være her sammen med Mossahunden. Men i helgene drar han på fisketur med kameratene. Han pakker bilen utpå dagen og kommer hjem tidlig neste morgen. Og da sitter hunden der i vinduet å ser på når vi går tur. Og det gjør altså vondt langt inni hjerterota!! Han har nå en ukes ferie, og er mer borte enn hjemme...og hunden blir overlatt til seg selv. Og så klager han over at hunden gjør fra seg inne Jeg spurte forsiktig om han ikke tar med hunden, men det ble visstnok for mye pes å ha han med. Hvordan kan jeg gi han noen små hint om at hunden hans ikke har det så bra som han burde? Jeg ønsker ikke å bli uvenner med han. Men jeg ønsker heller ikke å måtte ta ansvar for hunden hans!! Nå er hunden mer sammen med meg enn med han!! Og jeg har altså katt som ikke er sååå begeisteret for den nye vennen til Mossahunden.
Gjest Madam Felle Skrevet 20. juni 2005 #2 Skrevet 20. juni 2005 Hva med å ta kontakt med dyrebeskyttelsen? Så kan de gi deg tips om hva du bør gjøre i denne situajsonen. Kanskje de rett og slett må ta seg en tur, for hunden er for mye alene.
Quinden Skrevet 20. juni 2005 #3 Skrevet 20. juni 2005 Hei Hva skal han med hunden egentlig, den er visst bare et heft for ham likevel. Snakk med ham igjen og la hundens ve og vel komme første rekke. Den har ingen som kan tale sin sak. All ære til deg for at du bryr deg, hadde bare alle gjort det. Kan ikke forstå at det skal være noe bry at du tar den med på tur, når han ikke har tid til det selv.... Lykke til!
Cherie Skrevet 20. juni 2005 #4 Skrevet 20. juni 2005 Høres ut som den mannen ikke burde hatt hund i det hele tatt. Skjønner jo at du ikke vil bli uvenner med naboen din, men nok bør jo også være nok på en måte. Jeg hadde aldri klart å holde meg i skinnet om han hadde klaget til meg om at hundne hadde gjort fra seg inne...Herregud hva hadde han selv gjort om noen hadde plombert doen hans i 24 timer. Stakkar .. hvor opprådd må ikke hunden ha vært og være? Dersom han i tillegg straffer hunden for uhellet når han kommer hjem........ uff jeg sier ikke mer. Tror du får snakke til han rett fra levra. Han skal jo skjønne at han ikke skal ha en slikt hundehold...derfor er det tvilsomt om han tar evt hint du måtte gi uten å gå rett på sak.
Mossa Skrevet 22. juni 2005 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2005 Nå har jeg snakket med naboen. Han var helt enig i at hunden var for mye alene, men å ta han med på fisketur var uaktuelt fordi han maste så fælt. Han ble visst bilsyk også. Og jobben kunne han ikke gjøre noe med....Det skjønner jeg og! Men det burde han jo ha tenkt på FØR han anskaffet seg hund!!! Han skal nå gi bort hunden, men det er ingen som viser noen interesse. Så i mellomtiden står hunden der i vinduet da!!
Lillesøster Skrevet 22. juni 2005 #6 Skrevet 22. juni 2005 Så fint at du bryr deg. Det høres absolutt ut til at denne hunden trenger en ny og omsorgsfull eier. Hva med deg? Kan du ha hund? Kan du evt. hjelpe han å gi bort hunden til noen snille menneskser?
Mossa Skrevet 22. juni 2005 Forfatter #7 Skrevet 22. juni 2005 Så fint at du bryr deg. Det høres absolutt ut til at denne hunden trenger en ny og omsorgsfull eier. Hva med deg? Kan du ha hund? Kan du evt. hjelpe han å gi bort hunden til noen snille menneskser? Jeg har hund. Og katter som ikke vil synes noe om en ny adoptivbror. Jeg har spurt alle jeg vet om, og som jeg vet kan ta vare på en hund...men de fleste ønsker seg en hvalp, eller så passer det så dårlig akkurat nå i ferietiden. Og de i min omgangskrets har små barn og er litt redde for å ta på seg et slikt ansvar, og er bekymret for en voksen hund som ikke er vant med barn. Desverre har vi ikke omplassering her heller, så mulighetene begrenser seg mye. Og jeg ser ikke for meg at han kommer til å reise lang for å få hunden omlassert.
^me^ Skrevet 22. juni 2005 #8 Skrevet 22. juni 2005 kansje du kan sette ut en annonse på www.canis.no? eller andre internett sider? henge opp plakater med bilde på butikker, dyrleger og dyrebutikker? det er sikkert noen som ønsker seg hund.. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå