Gå til innhold

Gulvvask

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte vasker dere gulvene grundig? Altså, flytter alt av møbler og mopper det helt fullstendig skinnende. Har inntrykk av at folk gjør det veldig ulikt. Noen kjører fullstendig nedvask en eller flere ganger i uken imens andre vasker kun flekker og støvsuger etter behov? Jeg og min mann er litt ulike der. Han vasker de synlige gulvflatene, imens jeg synes det er greit å få vasket under sofaen og kommoder i tillegg. Hva gjør dere? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støvsuger og mopper støv/rusk med lett  fuktig mopp når det trengs. Flekkvasker hvis noe blir sølt. Ellers ser jeg ingen grunn til å vaske hele gulvet med vann og såpe. Det blir jo ikke skittent eller grisete.

AnonymBruker
Skrevet

Ser ingen grunn til å vaske under tepper og møbler. Eller å bruke såpe generelt. 

Vi drar over med dampvasker annenhver uke, er kun to voksne. Søl og flekker tas selvfølgelig med en gang. 

En gang i året hiver vi ut og banker alt av tepper, flytter møbler, og støvsuger godt. Men ser fortsatt ikke noen grunn til å vaske under tepper. 

Anonymkode: 13aef...133

AnonymBruker
Skrevet

Jeg støvsuger ukentlig, og tørker bort flekker når jeg søler/ når jeg ser dem. Mopper over gulvene når jeg ser at de er skitne, men det går i alle fall et par måneder mellom hver gang. Å trekke frem møbler for å komme til i alle kriker og kroker gjør jeg en gang i året.

Anonymkode: 697ab...fc6

Skrevet

Mopper gulvet hver uke, og vasker under møblene hver/annenhver måned. Også tørker jeg selvsagt opp flekker om vi skulle grise. 

AnonymBruker
Skrevet

Støvsuger daglig, enkelte rom blir støvsugd flere ganger daglig i perioder. Hunden drar med seg bøss inn, så nå før gatene ble feid var det helt krise og støvsugeren gikk flere ganger om dagen. Vasker flekker på gulv så fort de oppdages, og tar gulvet skikkelig ved behov. Hvor ofte det trengs, varierer også en del. Om vinteren trenger hunden vår å få potene smurt med fett pga. veisalt, og da må vi vaske oftere enn vi trenger nå som det er tørt og fint ute. Alt fra en gang i uka til en gang i måneden. Holder ofte å vaske med kun vann.

Vi har langhåret hund og bor i et hus som har vært behandlet mot skjeggkre, så vi må støvsuge ofte både pga. hunden og for å gjøre det utrivelig for skjeggkreene å komme tilbake igjen. :) 

Anonymkode: ce6f4...561

AnonymBruker
Skrevet
På 12.4.2020 den 14.29, Maridubedåre skrev:

Hvor ofte vasker dere gulvene grundig? Altså, flytter alt av møbler og mopper det helt fullstendig skinnende. Har inntrykk av at folk gjør det veldig ulikt. Noen kjører fullstendig nedvask en eller flere ganger i uken imens andre vasker kun flekker og støvsuger etter behov? Jeg og min mann er litt ulike der. Han vasker de synlige gulvflatene, imens jeg synes det er greit å få vasket under sofaen og kommoder i tillegg. Hva gjør dere? 

:klo: 

Når jeg flytter? Har bodd her 6 år, aldri hatt noe behov for å vaske bak og under alle møbler. Flytter jeg noe eller selger noe så vasker eller støvsuger jeg der før ting settes tilbake. Men ellers? :vetikke: Hva er verdien av å ha gullende rent gulv under TV-benken? For meg - intet. For deg? Du bestemmer. Ditt hus, dine regler. ;) 

Anonymkode: a639f...eb2

• Liker 1
Gjest Lily_88
Skrevet

2 ganger i året hiver jeg ut mattene og skyver fram møbler og vasker under. Ellers mopper jeg gulvene etter behov, kanskje to ganger i måneden. Bedre å bare koste opp. 

Skjønner ikke at folk skal vaske hele tiden hvis barna er ute av redet og ikke har pelsdyr.

Skrevet

Vi kjører en mellomting hos oss. Ettersom vi har småbarn blir det naturlig nok fort skittent. Mannen min har mest fritid og er derfor den som vasker gulvene oftest. Han vasker da kun den delen av gulvet som er synlig, flytter ikke engang på leker 😅 jeg vasker litt grundigere og flytter litt mer på møbler, men foretrekker å gjøre det når det ikke er noen hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet

Hver fredag ☺️

Anonymkode: 8a39d...f80

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker da ikke timesvis på å flytte, demontere og montere møbler for å kunne vaske under og bak særlig ofte. Noe flyttes en gang eller to i året, det meste kun når vi flytter. 

Anonymkode: 75f1d...e64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...