AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #61 Skrevet 12. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kommer ikke til å skje at jeg tar denne vaksinen. Da dør jeg heller. Stoler ikke på en kjapp vaksine etter skandalen med fhi og svineinfluensavaksinen. Anonymkode: 89d7c...889 Hvorfor ikke? Risikoen vil være en ennå mindre enn vanlig sykdomsforløp. Anonymkode: ec290...614 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #62 Skrevet 12. april 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg mener at det burde bli en lov om at alle må ta vaksinen når den kommer. Anonymkode: 8bafa...306 Jeg er ikke mot påbud men er for "merking" av anti-vaksine folk. Greit for meg hvis folk ikke vil vaksinere seg, så lenge de ikke blir smittespredere. Anonymkode: aed87...68a
Gjest Thoringen Skrevet 12. april 2020 #63 Skrevet 12. april 2020 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Til tross for at viruset er fullstendig ufarlug for de aller fleste? Anonymkode: 80f01...741 Tja, gitt det ikke muterer til noe mer spennende... 😈 Endret 12. april 2020 av Thoringen
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #64 Skrevet 12. april 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Risikoen vil være en ennå mindre enn vanlig sykdomsforløp. Anonymkode: ec290...614 Det vet man ikke. Og husker alt for godt hysteriet og skremselspropagandaen fra fhi ved svineinfluensaen. At alle måtte ta den og rett før det ble tvang for alle var influensaen over. Og det satt igjen mengder av folk som ble ødelagt av vaksinen. Anonymkode: 89d7c...889 5
Gjest snødråpe Skrevet 12. april 2020 #65 Skrevet 12. april 2020 (endret) 5 hours ago, AnonymBruker said: Så derfor vil du heller ha Covid-19, som faktisk gjør deg syk, og som har mye større fare for ettevirkninger. Eh, joda, det var jo smart. Anonymkode: 4c986...ec7 Er ikke sikkert jeg får corona i det hele tatt. Jobben gjør meg ikke utsatt for smitte, og jeg har generelt ikke hatt verken fokjølelse eller annet på årevis. Du har heller ingen data som tilsier at vaksinen er verre enn corona når det gjelder ettervirkninger. Hva som er verst vil vi se om 10 år når vi ser hvordan det har gått med de som var syke og/ eller tok vaksine Endret 12. april 2020 av snødråpe
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #66 Skrevet 12. april 2020 Jeg kan ikke ta vanlig influensavaksine pga allergi mot egg (den vaksinen dyrkes fram på egg, eller noe i den duren, så eggeallergikere får ikke lov til å ta den). Så for min del kommer det an på hva Coronavaksinen inneholder. Anonymkode: e58b3...7b8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #67 Skrevet 12. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at det burde bli en lov om at alle må ta vaksinen når den kommer. Anonymkode: 8bafa...306 Herregud nei! Anonymkode: c8848...f14 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #68 Skrevet 12. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke mot påbud men er for "merking" av anti-vaksine folk. Greit for meg hvis folk ikke vil vaksinere seg, så lenge de ikke blir smittespredere. Anonymkode: aed87...68a Hvordan vil du merke folk? Med en gul stjerne på brystet? Anonymkode: 126e0...c61 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #69 Skrevet 12. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at det burde bli en lov om at alle må ta vaksinen når den kommer. Anonymkode: 8bafa...306 Min sønn har vaksine nekt, skal han ta den? Vi Har tatt alle vaksiner i programmet, da bortsett fra eldste som slapp unna MMR. En hurtig vaksine tar ikke jeg heller, selv om jeg tar infulensa vaksine hvert år. Anonymkode: f3171...750 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #70 Skrevet 12. april 2020 Mitt søsken fikk narkolepsi etter svineinfluensavaksinen. Jeg vil nok ikke ta noen vaksine som er slengt sammen i all hast. Anonymkode: 5ac75...d0d 5
wintergirl Skrevet 12. april 2020 #71 Skrevet 12. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Bør bli påbudt for risikogruppene. Da skal vi nok se at alle med pollenallergi og lett astma som nå gjør alt de kan for å bli definert som risikogruppe, plutselig ikke lenger er like opptatt av akkurat det. Anonymkode: 34622...c12 Er pollenallergikere i risikogruppen? Det er jo omtrent alle om dagen.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #72 Skrevet 12. april 2020 Uenig. For Covid-19 er en influensalignende sykdom. Det er ikke påbudt å ta influensavaksinen. Den er fin og flott for de i risikosonen, ja, men for andre ellers friske så er det ikke nødvendig. Dersom vi ikke hadde hatt influensavaksinen, så hadde det vært slik hvert år. Men så hadde det blitt normen og da, at de over 70 mest sannsynligvis vil dø av en normal influensa. For det er mange som dør av influensa hvert år og det er når nye influensa sykdommer som covid-19, Sars og svineinfluensa. Altså vi har mange typer influensa virus iløpet av året, problemet oppstår når viruset ikke kan kontrolleres med vaksine. Sykehjemmene må ikke stenge hver vinter pga influensa, fordi det finnes vaksine som hjelper de gamle og syke til å overlevere "vanlige" influensasykdommer. Når det dukker opp virus som fører til lungebetennelse, så kan de utsatte få vaksine mot lungebetennelse for å minske risikoen og alvorligheten i lungebetennelsen når de blir syke. Nå har vi 0 vaksine, derfor er det kaos i verden. Tante ble tvunget til å ta svineinfluensavaksinen pga jobb, hun fikk narkolepsi av den og hele livet sitt ødelagt. Så nei, jeg skal ikke ta den vaksinen. Hadde jeg vært i risikosonen så er det noe helt annet. Friske mennesker trenger ikke influensavaksinen. Anonymkode: 56bed...209 3
stan Skrevet 12. april 2020 #73 Skrevet 12. april 2020 Hvis studiene om immunitet stemmer, så det ikke alle som blir immune selv om det har vært smittet. I tillegg tror forskerne at immunitet avtar og forsvinner helt etter 18 måneder. Begge disse tingene er det jo stor usikkerhet rundt, det er jo bare 4 måneder siden første pasienten med viruset i Wuhan. Tatt i betraktning hvor mye samfunnet nå har investert i å bekjempe viruset, blir det neppe aktuelt å la den enkelte bestemme om de vil vaksineres. Vaksine er foreløpig eneste løsning. Det er jo mulig at alt dette er anderledes om noen måneder.
Silva Pluvialis Skrevet 12. april 2020 #74 Skrevet 12. april 2020 Enig. Jeg kommer iallefall til å ta den selv.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #75 Skrevet 12. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det må i alle fall bli et krav at de som jobber i helsevesenet, være seg sykehus, sykehjem eller liknende skal være vaksinert. Det bør være krav om at barn som går i barnehage eller skole skal vaksineres. Lærere også. De som jobber i politiet bør ha krav om vaksinering. Tenker det er naturlig å kreve vaksinasjon for yrkesgrupper som har mye kontakt med folk. Butikkansatte, ansatte på serveringssteder, de som jobber innen offentlig transport, for eksempel. Klart at sitter på et kontor og jobber uten kontakt med annet enn en liten gruppe kolleger så synker viktigheten. Anonymkode: 9d51a...4a0 Nei. De i risikogruppen får vaksinere seg. Skulle trodd det var svartedøden som var kommet til lands jo. Anonymkode: 91f75...324 3
Krantz95 Skrevet 12. april 2020 #76 Skrevet 12. april 2020 2 minutter siden, stan skrev: Hvis studiene om immunitet stemmer, så det ikke alle som blir immune selv om det har vært smittet. I tillegg tror forskerne at immunitet avtar og forsvinner helt etter 18 måneder. Pussig sammentraff at forskere sier at immuniteten forsvinner etter 18 måneder samtidig som WHO sier vaksinen kommer om 18 måneder. 7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #77 Skrevet 12. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke mot påbud men er for "merking" av anti-vaksine folk. Greit for meg hvis folk ikke vil vaksinere seg, så lenge de ikke blir smittespredere. Anonymkode: aed87...68a Du er for merking av anti-vaksinere? Heil Hitler, herregud. Anonymkode: c8848...f14 10
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #78 Skrevet 12. april 2020 2 timer siden, PzMan skrev: Tja, gitt det ikke muterer til noe mer spennende... 😈 Da funker ikke vaksinen alikevel. Anonymkode: 91f75...324 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #79 Skrevet 12. april 2020 Kjenner noen som ble tvunget til å ta svineinfluensavaksinen og livet ble ødelagt. Kjenner også noen som nektet og mistet jobben, men de satt livet høyere. Anonymkode: 89d7c...889 7
stan Skrevet 12. april 2020 #80 Skrevet 12. april 2020 Akkurat nå, Krantz95 skrev: Pussig sammentraff at forskere sier at immuniteten forsvinner etter 18 måneder samtidig som WHO sier vaksinen kommer om 18 måneder. Vi får håpe at de første 18 egentlig er mye lenger. Og at de siste 18 er mye kortere. Begge er jo veldig usikre tall. Det er jo tross alt bare drøyt fire måneder siden første person ble innlagt på grunn av koronaviruset. Hvor vi er om 4 eller 18 måneder er vanskelig å si. 1
Fremhevede innlegg