AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #41 Skrevet 12. april 2020 1 minutt siden, Tamsi skrev: Det var den vaksinen, og det vet vi først nå etterpå. For alt vi vet er det 1, 10 eller 23% denne gangen. Eller 0. Du kan uansett ikke garantere noe. De slipper ikke en vaksine på markedet som er farligere enn sykdommen. Den blir ikke noen suksess for å si det slik, det kan jeg garantere. Anonymkode: c1628...774 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #42 Skrevet 12. april 2020 Det må i alle fall bli et krav at de som jobber i helsevesenet, være seg sykehus, sykehjem eller liknende skal være vaksinert. Det bør være krav om at barn som går i barnehage eller skole skal vaksineres. Lærere også. De som jobber i politiet bør ha krav om vaksinering. Tenker det er naturlig å kreve vaksinasjon for yrkesgrupper som har mye kontakt med folk. Butikkansatte, ansatte på serveringssteder, de som jobber innen offentlig transport, for eksempel. Klart at sitter på et kontor og jobber uten kontakt med annet enn en liten gruppe kolleger så synker viktigheten. Anonymkode: 9d51a...4a0
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #43 Skrevet 12. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kona di høres ut som en hypokonder, men hvis det skulle stemme er det jo nettopp for å beskytte de som ikke tåler vaksine at det bør bli påbudt. De som ikke tåler det vil selvsagt ikke bli untatt fra påbudet. Anonymkode: 4c986...ec7 Ikke alle tåler å ta vaksiner, for noen er det livsfarlig. Det er derfor lurt at flest mulig av oss andre vaksinerer oss for å beskytte de som ikke kan. Men jeg er ikke for å tvinge noen, det bør være frivillig til en viss grad. Anonymkode: e94b8...838 3
Maleficenta Skrevet 12. april 2020 #44 Skrevet 12. april 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal folk tvinges til å ta en forhastet vaksine med ukjente bivirkninger mot et virus som er ufarlig for dem? Anonymkode: 80f01...741 Hvordan vet du at coronavsksinen vil være forhastet? Den kommer jo ikke på lenge 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #45 Skrevet 12. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi vet ikke om det et ettervirkninger eller ikke. Det vi dog vet er at Corona er fullstendig ufarlig for de aller fleste. Hvorfor ta vaksine mot et virus som er ufarlig for meg? Anonymkode: 80f01...741 For å beskytte medmennesker som ikke bør vaksinere seg Anonymkode: e94b8...838 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #46 Skrevet 12. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: De slipper ikke en vaksine på markedet som er farligere enn sykdommen. Den blir ikke noen suksess for å si det slik, det kan jeg garantere. Anonymkode: c1628...774 Man vet ikke alt før det har gått noen år, og de første som tar den er de testpersoner uansett hvor mye den er testet før det. Anonymkode: 126e0...c61 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #47 Skrevet 12. april 2020 17 minutter siden, Maleficenta skrev: Hvordan vet du at coronavsksinen vil være forhastet? Den kommer jo ikke på lenge Vi vet ikke når den kommer. Men med tanke på hvor hausset opp dette viruset er, så er sjansene store for at vaksinen vil forhastes. Vi vil mest sannsynlug ikke vite bivirkningene til vaksinen, spesielt de langvarige, når den slippes på markedet. Coronaen vet vi er, i kortsiktig forstand, ufarlig for de fleste. De langsiktige ettervirkningene kjenner vi ikke til. Anonymkode: 80f01...741 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #48 Skrevet 12. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at det burde bli en lov om at alle må ta vaksinen når den kommer. Anonymkode: 8bafa...306 Så det bor en diktator i deg. Anonymkode: 89d7c...889 7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #49 Skrevet 12. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Så derfor vil du heller ha Covid-19, som faktisk gjør deg syk, og som har mye større fare for ettevirkninger. Eh, joda, det var jo smart. Anonymkode: 4c986...ec7 Hva er sjansene for å få covid-19? Fikk jeg svineinfluensa når det var? Nei, og jeg tok heller ikke noe vaksine. Hvilke ettervirkninger har covid19? Når en er frisk av det, hvilke ettervirkninger? Alle de som er bekreftet frisk av covid19 etter å ha vært smittet, har de noen ettervirkning? De fleste som får covid-19, får som regel milde symptomer. Det er alvorlig for noen, som de med underliggende sykdommer. Men det er jo med retriksjonene med å holde seg hjemme og avstand, at viriuset dør ut. Til daglig dør det enda flere av influensa... og enda flere til jakt og slakt som andre dyr, men det bryr ingen seg om. Alle bryr seg b are om covid19, som media har klart og blåst opp for å skremme folk vekk fra noe annet som FAKTISK SKJER ... Anonymkode: f8a9b...dd8 7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #50 Skrevet 12. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å beskytte medmennesker som ikke bør vaksinere seg Anonymkode: e94b8...838 Hva hvis vaksinen har bivirkninger som jeg ikke tåler, mens Coronaen tåler jeg, i likhet med de fleste andre, helt fint? De fleste som dør av Corona er over 80, ergo mennesker som er i sluttfasen av livet sitt. Om jeg lever å bli så gammel som de er nå, så har jeg over 40 år igjen av livet mitt. Hvorfor skal jeg sette min helse på spill for at disse menneskene skal få leve et eller to år til, når de allerede har levd mye lengre enn meg? Det er de over 80 som utgjør den største risikogruppen. Anonymkode: 80f01...741 5
Lisaaaaa Skrevet 12. april 2020 #51 Skrevet 12. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi vet ikke om det et ettervirkninger eller ikke. Det vi dog vet er at Corona er fullstendig ufarlig for de aller fleste. Hvorfor ta vaksine mot et virus som er ufarlig for meg? Anonymkode: 80f01...741 Fordi det er farlig for andre, og vaksiner skaper gruppeimmunitet. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #52 Skrevet 12. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis vaksinen har bivirkninger som jeg ikke tåler, mens Coronaen tåler jeg, i likhet med de fleste andre, helt fint? De fleste som dør av Corona er over 80, ergo mennesker som er i sluttfasen av livet sitt. Om jeg lever å bli så gammel som de er nå, så har jeg over 40 år igjen av livet mitt. Hvorfor skal jeg sette min helse på spill for at disse menneskene skal få leve et eller to år til, når de allerede har levd mye lengre enn meg? Det er de over 80 som utgjør den største risikogruppen. Anonymkode: 80f01...741 Dette Anonymkode: 126e0...c61 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #53 Skrevet 12. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man vet ikke alt før det har gått noen år Anonymkode: 126e0...c61 ...Og samme argument kan man bruke om å bli smittet av C19 også. Med dagens teknologi, all kunnskap vi har om vaksiner, og alle ressurser som nå brukes på C19 vaksine, så kan du være helt sikker på at vaksinen er et langt tryggere altnerativ enn å bli smittet av C19. Det er jo hele poenget med vaksinen! Hvis det er den minste mistanke til at den er farligere enn sykdomen blir den IKKE sluppet på markedet. Anonymkode: c1628...774 2
Gjest Den tredje Skrevet 12. april 2020 #54 Skrevet 12. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kona di høres ut som en hypokonder, men hvis det skulle stemme er det jo nettopp for å beskytte de som ikke tåler vaksine at det bør bli påbudt. De som ikke tåler det vil selvsagt ikke bli untatt fra påbudet. Anonymkode: 4c986...ec7 organtransplantert med tidligere komplikasjoner og hovedkjeltring er nok imundempende.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #55 Skrevet 12. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis vaksinen har bivirkninger som jeg ikke tåler, mens Coronaen tåler jeg, i likhet med de fleste andre, helt fint? De fleste som dør av Corona er over 80, ergo mennesker som er i sluttfasen av livet sitt. Om jeg lever å bli så gammel som de er nå, så har jeg over 40 år igjen av livet mitt. Hvorfor skal jeg sette min helse på spill for at disse menneskene skal få leve et eller to år til, når de allerede har levd mye lengre enn meg? Det er de over 80 som utgjør den største risikogruppen. Anonymkode: 80f01...741 Barn og voksne med kreftbehandling, feks tåler kanskje ikke å vaksinere seg. F.eks min 10 årige datter , tåler ikke vaksiner og derfor er det bra at flest mulig vaksinerer seg slik at hun ikke risikerer å få de sykdommene som kan ta livet hennes. Dette gjelder faktisk flere barn og unge i Norge i dag. Anonymkode: e94b8...838 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #56 Skrevet 12. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenkte det samme om vaksinemotstandere. Tenk så bra dere hadde fått det, kunne hatt et lykkelig samfunn med alternativt sykehus og uten strømmålere, høyspent og 4g master også! Kanskje dere kunne fått Østfold. Anonymkode: f4e0e...e04 STOR forskjell på å være vaksinemotstander og det å være for tvangsvaksinering. Jeg har tatt vaksiner i alle år, oppdatert stivkrampe og hepatitt i voksen alder (for det gjør du vel??). Men en coronavaksine som er hasteutviklet i konkurranse med andre legemiddelfirmaer, nei takk. Det er milliardindustri og alle med utdannelse innen medisin vet alle fallgruvene ifh medisiner. Bare å lese seg opp på rettsakene Glaxoklinesmith har vært igjennom siste årene. Anonymkode: 0cecc...a8f 11
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #57 Skrevet 12. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så derfor vil du heller ha Covid-19, som faktisk gjør deg syk, og som har mye større fare for ettevirkninger. Eh, joda, det var jo smart. Anonymkode: 4c986...ec7 Nei, 70-80% får ingen eller milde symptomer. Anonymkode: 0cecc...a8f 7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #58 Skrevet 12. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: ...Og samme argument kan man bruke om å bli smittet av C19 også. Med dagens teknologi, all kunnskap vi har om vaksiner, og alle ressurser som nå brukes på C19 vaksine, så kan du være helt sikker på at vaksinen er et langt tryggere altnerativ enn å bli smittet av C19. Det er jo hele poenget med vaksinen! Hvis det er den minste mistanke til at den er farligere enn sykdomen blir den IKKE sluppet på markedet. Anonymkode: c1628...774 Det vet man først når flere tusen mennesker har testet den. De kan prøve den ut så mye de vil i et laboratorium, det virkelige eksperimentet er på mennesker. Og alle vil vinne denne konkurransen, å være de første til å lansere en vaksine. Er man i risikogruppen har man lite å tape, men jeg tar ingen risiko da jeg ikke er redd korona. Anonymkode: 126e0...c61 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #59 Skrevet 12. april 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet man først når flere tusen mennesker har testet den. De kan prøve den ut så mye de vil i et laboratorium, det virkelige eksperimentet er på mennesker De tester den jo på flere tusen mennesker før den evt slippes på markedet: https://covid19vaccinetrial.co.uk/blog-how-long-will-it-take-get-oxford-vaccine-deployment Det står forresten også der hvorfor det kan gå så kjapt å lage denne vaksinen, og det er fordi de bruker en utprøvd og trygg vaksineplatform som bare blir tweaket litt. Anonymkode: c1628...774 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #60 Skrevet 12. april 2020 Kommer ikke til å skje at jeg tar denne vaksinen. Da dør jeg heller. Stoler ikke på en kjapp vaksine etter skandalen med fhi og svineinfluensavaksinen. Anonymkode: 89d7c...889 5
Fremhevede innlegg