Gå til innhold

Hvilke jobber kan man tjene mer en 300.000 i uten utdanning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, som det står skrevet over, vet noen om noen jobber hvor man kan tjene mer en 300 tusen i året 100% stilling? Uten utdannelse vel å merke. 

Begynner å bli sliten av å jobbe så mye ekstra for å få ting til å gå rundt, det hadde vært godt med en jobb i 100% stilling hvor en ikke trenger å ta alt av ekstra vakter uten å bekymre seg for økonomien. 

Husleie er dyrt, mat er dyrt, transport er dyrt

Anonymkode: 52d8f...c1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes vel knapt jobber hvor man tjener så lite i 100% stilling..

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Konduktør? En som fortalte meg at de tjener bra.

Du må nok på kurs først. 

Anonymkode: c3c99...784

Skrevet

Dette er vel en oppnåelig årslønn i de fleste 100% stillinger dersom du snakker om brutto lønn. 

Hva kan du og hvilken erfaring har du? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Butikkarbeidere (typ rema, kiwi, kjøpesenter) tjener over 400 000 i snitt ifølge utdanning.no

Anonymkode: decf0...645

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som regnskapsmedarbeider. Hadde noe tidligere erfaring, men lite utdanning. Har noen enkeltfag og et par relevante tidligere stillinger, men ingen grad i noe. Etter 10 år tjener jeg nærmere 500000, regner med startlønn i et privat firma ligger på 4-500000. Da slipper du kvelder/helger slik du må regne med i butikk. Det finnes vel noen kortere kurs innen lønn og regnskap du ev. kunne tatt via nett.

Anonymkode: 04fbe...3b7

AnonymBruker
Skrevet

Fabrikk. Ca 400.000 i året.

Anonymkode: e55fe...c39

Gjest Thoringen
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, som det står skrevet over, vet noen om noen jobber hvor man kan tjene mer en 300 tusen i året 100% stilling? Uten utdannelse vel å merke. 

Begynner å bli sliten av å jobbe så mye ekstra for å få ting til å gå rundt, det hadde vært godt med en jobb i 100% stilling hvor en ikke trenger å ta alt av ekstra vakter uten å bekymre seg for økonomien. 

Det er MANGE stillinger hvor man tjener mer enn det i året. Nesten alle service stillinger med ingen særlige krav til utdannelse gir over 300 K i året.

Bare for å nevne noen:

Brukersupport medarbeidere tjener nesten alle sammen langt høyere enn dette i Oslo området. Nullkrav til utdannelse med unntak for tech support hvor du uansett tjener langt mer.

Ordreprosessering (altså du tar imot bestillinger fra kunder, tredjeparter og behandler disse - ofte samme person utførerer faktureringsoppgaver men da har de en annen stilling enn OP) - alle starter over 400 000 i Oslo området og der er det null krav til utdannelse.

Backoffice stillinger er noen ganger forbehold litt mer rutinerte arbeidstakere med livserfaring men svart så ofte så ser arbeidsgivere mest på personlig egnethet og det er

AnonymBruker
Skrevet

Tror du vil nok slite med å finne yrker som har 300.000 i 100 % stilling. Kanskje bare provisjonsbaserte yrker som telefonselger.

Anonymkode: b64db...9f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fabrikk- og industriarbeid. 

Anonymkode: 75432...5d5

AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber du som nå da, om du tjener under 300.000 i full stilling? 

Anonymkode: 3b67a...556

AnonymBruker
Skrevet

343 590,- renholder jobb i privatsektor. Startlønn uten ansiennitet.

Anonymkode: 703e1...38d

Skrevet

Kan ikke tenke meg en eneste jobb som ligger under 300000! 

AnonymBruker
Skrevet

En venn av meg er lastebilsjåfør og tjener 500 000, men hun begynner på jobb kl 06 og slutter sent.

Anonymkode: f5410...d29

AnonymBruker
Skrevet

Er vel kanskje ikke like god lønn ute i ingenmannsland distriktet, hvor levekostader er noe lavere.

AnonymBruker
Skrevet
På 12.4.2020 den 14.58, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som regnskapsmedarbeider. Hadde noe tidligere erfaring, men lite utdanning. Har noen enkeltfag og et par relevante tidligere stillinger, men ingen grad i noe. Etter 10 år tjener jeg nærmere 500000, regner med startlønn i et privat firma ligger på 4-500000. Da slipper du kvelder/helger slik du må regne med i butikk. Det finnes vel noen kortere kurs innen lønn og regnskap du ev. kunne tatt via nett.

Anonymkode: 04fbe...3b7

Hvilke fag hadde du som gjorde at du fikk jobb som regnskapsmedarbeider?

Anonymkode: 7165e...504

AnonymBruker
Skrevet

Bussjåfør, 450. 000kr. 1helg per måned, lite kvelder

Anonymkode: 19c10...415

Skrevet
På 12.4.2020 den 14.13, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden jobber du som, når du må jobbe mer enn 100% for å tjene over 300K?

Jeg jobbet som i matbutikk og tjent 350K, på lager og tjent over 400K og som ufaglært miljøarbeider og tjent over 600K, dog med ENK slik at jeg kunne jobbe mye på rolige steder.

AnonymBruker
Skrevet
På 14.4.2020 den 10.55, poli10 skrev:

Hva i all verden jobber du som, når du må jobbe mer enn 100% for å tjene over 300K?

Jeg jobbet som i matbutikk og tjent 350K, på lager og tjent over 400K og som ufaglært miljøarbeider og tjent over 600K, dog med ENK slik at jeg kunne jobbe mye på rolige steder.

Ute på "bondelandet" er lønningene litt dårligere. Samtidig er boutgifter ofte halvparten ift. byen også da.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ute på "bondelandet" er lønningene litt dårligere. Samtidig er boutgifter ofte halvparten ift. byen også da.

Riktig, men man må ha bil og da går spinningen opp i vinningen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...