Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 32 år og bor fremdeles hjemme hos foreldrene - lettere sagt på "gutterommet". Er dette ett problem?

Først litt bakgrunnsinformasjon. Jeg har mastergrad i informatikk og arbeider som avdelingsleder i et privat bedrift. Jeg har ansvaret for å lede 6 systemutviklere og 2 testutviklere - i alt har jeg personalansvar for 8 personer alle med bachelorgrad/mastergrad. Lønnen min er 970.000 kroner før bonus og lignende.

Synes du dette er rart?

Anonymkode: 0314a...a3f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart. Hvorfor?

Anonymkode: ef6dc...ce1

• Liker 38
Skrevet

Ja, det er rart. Det er enda rarere siden du har en ok betalt jobb. 
hvorfor ønsker du ikke å bo for deg selv? Du er mer enn voksen nok. 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du er hjemme av en grunn, så er det ikke rart. Mange som bor hjemme for å spare til EK, istedenfor å leie.

Det er vel ikke bare-bare å bo hjemme heller som voksen😬

Anonymkode: c3cc1...02a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er veldig veldig rart. Ønsker du ikke å bo for deg selv? 

Anonymkode: da057...fbd

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart! Hadde styrt unna dersom jeg var på date med deg! 

Anonymkode: b5e67...2d2

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Hver sin lyst. Så lenge foreldrene dine synes det er OK, og du ikke utnytter dem, så er det jo greit. Jeg hadde aldri giddet, selv med 1/5 av lønna di. 

Anonymkode: 86ffd...f2e

• Liker 6
Skrevet

Heller en ufør mann som bor alene, enn en mann med god råd som bor hos mamma.....

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo. Vasker du sov, lager du mat selv? Ikke alle liker å bo alene. Foreldrene kommer man ofte godt overrens med. Men blir du dullet opp av foreldre, er det ikke bare rart, men ekkelt. Dog synes jeg litt synd på foreldrene dine. De fikk aldri blitt to noen gode år.

Anonymkode: 834c5...16e

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor bor du fremdeles hjemme? Ønsker du ikke å flytte for deg selv?

• Liker 5
Skrevet

Huff, det må være en trasig tilværelse.

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Veldig rart, hvorfor flytter du ikke hjemmefra ?

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke ha datet deg. Hvorfor i all verden vil du ikke flytte ut fra dine foreldre? 

Anonymkode: 5059c...1a4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ellers skulle du bodd? Alle bor vel hjemme. Aldri hørt om noen som bor borte.

Anonymkode: 15456...c1c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 28 og bor hjemme men jeg har ikke fast jobb da det ikke er lenge siden jeg ble ferdig med mastergraden min. Jeg kunne ha leid men jeg vil heller legge penger på bsu enn å betalte ned huslånet til noen andre. Meeeen så fort jeg får fast stilling er det bye bye og egen leilighet. Så ja, siden du har fast stilling og har sikkert en god inntekt, så er det rart at du bor hjemme. 

Anonymkode: 9edea...13a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette er en undelig ting, ts. Vi er mange som lurer på hvorfor du bor slik i en alder av godt voksen og har råd til å betale for deg? Er du ikke selvstendig som menneske? Har du ikke klippet navlestrengen til mor ennå? Jeg hadde styrt langt unna en slik person som partner. 

Anonymkode: aac8f...8c5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 32 år og bor fremdeles hjemme hos foreldrene - lettere sagt på "gutterommet". Er dette ett problem?

Først litt bakgrunnsinformasjon. Jeg har mastergrad i informatikk og arbeider som avdelingsleder i et privat bedrift. Jeg har ansvaret for å lede 6 systemutviklere og 2 testutviklere - i alt har jeg personalansvar for 8 personer alle med bachelorgrad/mastergrad. Lønnen min er 970.000 kroner før bonus og lignende.

Synes du dette er rart?

Anonymkode: 0314a...a3f

Ja, jeg synes det er rart. Men jeg tenker jo at det kan være grunner som gjør det langt mindre rart - for eksempel at foreldrene dine trenger mye hjelp i hverdagen og at det er derfor du bor der. Da er det jo veldig fint av deg å bo der og ta vare på dem. I mange kulturer er det helt vanlig. 

Men hvis du bor på gutterommet hos foreldrene dine, har inntekt langt over gjennomsnittet og god utdannelse - så vil man jo spørre «hvorfor». Det lurer jeg oppriktig på. Du har utvilsomt råd til å kjøpe deg noe eget (med mindre du har en enorm forbruksgjeld du betaler ned på da?), og de fleste har vel et ønske om å ha sitt eget hjem.Og hvis du får mor til å lage mat, vaske klærne dine og så videre for deg - og du lever som en forvokst tenåring - så er det ikke bare rart, men også litt skummelt. 

Du spør om det er et PROBLEM, men for meg er det selvsagt ikke et problem. Jeg kjenner deg ikke. Er det et problem for deg da? Eller tenker du i forhold til dating? For da tenker jeg at det kan være problematisk.

Fint om du tar vare på skrøpelige foreldre, men jeg hadde lurt på hvor jeg skulle passe inn i den planen. De færreste ønsker å bo med svigerforeldrene i deres hus. Skummelt om du ikke har lært å ta vare på deg selv - orker absolutt ikke en kjæreste som trenger en mamma til å passe på seg. Store økonomiske problem er en dealbreaker for meg. 

Anonymkode: 3bca2...9b4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det kan høres ganske rart ut. Er det noen grunn til at du fortsatt bor hos foreldrene dine? Og betaler du husleie og mat etc.? Skjønner det mer hvis foreldrene dine stadig trenger hjelp i hverdagen, men det kunne man gjort på avstand, også.

Anonymkode: ba68a...622

• Liker 3
Skrevet

Alt vi får vite er at du bor hjemme og har fast jobb med ok lønn. Det viktigste er jo hvorfor du bor hjemme. 

Når man møter noen på 32 år, så forventer en jo at de har vært selvstendige noen år. At de har hatt ansvar for sitt eget hjem og det som hører med. Det er jo det man ofte vil når man ihverfall bikker 20. Å få sitt eget liv og å kunne ta ansvar og egne uavhengige valg. Men det er jo grunner til at noen bor hos foreldre i flere år etter at de er voksne. Og det er jo grunnen til at det er sånn som avgjør om man syns det er greit eller ikke, for sin egen del mtp å gå inn i forhold...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...