Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av iskremm
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 16.4.2020 den 19.14, Belima skrev:

Ikke noe hårprodukt virker på 3 gangers vask. Du har vel heller ikke fått så tørr/flasseste hodebunn på 3 dager?

Du må følge bruksanvisningen på flaska og samtidig ha tålmodighet. Ting tar tid begge veier.

Hvor lenge er det anbefalt å bruke Fungoral i uka? Brukte den for første gang igår, og fikk en til å sjekke i  hodebunnen og sa det var klart bedre(var skorper), men fremdeles har jeg ganske mye flass.

Skrevet
14 timer siden, iskremm skrev:

Hvor lenge er det anbefalt å bruke Fungoral i uka? Brukte den for første gang igår, og fikk en til å sjekke i  hodebunnen og sa det var klart bedre(var skorper), men fremdeles har jeg ganske mye flass.

Hvis du ikke har blitt bedre etter 4 uker, så ta kontakt med lege. Det er jo ikke sikkert du har seborresisk eksem. Da kan en lege være smart å oppsøke for å få en forklaring/hjelp til problemet ditt.

Skrevet
6 timer siden, Belima skrev:

Hvis du ikke har blitt bedre etter 4 uker, så ta kontakt med lege. Det er jo ikke sikkert du har seborresisk eksem. Da kan en lege være smart å oppsøke for å få en forklaring/hjelp til problemet ditt.

Er åpenbart bedre etter den ene behandlingen med fungoral, men må jo fortsette :) Men vet du om jeg kan bruke fungoral hver dag? Eller 2-3 ganger i uka?

Skrevet
48 minutter siden, iskremm skrev:

Er åpenbart bedre etter den ene behandlingen med fungoral, men må jo fortsette :) Men vet du om jeg kan bruke fungoral hver dag? Eller 2-3 ganger i uka?

2 ganger i uka, ellers vanlig sjampo hvis du må vaske det oftere. 😀

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, iskremm skrev:

Jo oftere du vasker håret, jo verre gjør du det dersom det er tørr og irritert hodebunn som gjør at du flasser! 
Klør det? Da kan Cutrin sin bio+ hjelpe. 

Anonymkode: ebae5...fd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo oftere du vasker håret, jo verre gjør du det dersom det er tørr og irritert hodebunn som gjør at du flasser! 
Klør det? Da kan Cutrin sin bio+ hjelpe. 

Klør mindre, siden Fungoral virkr å ha hjulpet. Men fungoral gjør jo håret ganske tørt, så derfor jeg er usikker på hvor ofte det må vaskes.

Anonymkode: 28293...7f1

Skrevet

Oppdatering:

Brukt fungoral 2-3 ganger nå, og den skorpen jeg hadde i hodebunnen er så å si borte, kan ikke pelle vekk skorpen mer. Men fremdeles er det litt flass igjen?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, iskremm skrev:

Oppdatering:

Brukt fungoral 2-3 ganger nå, og den skorpen jeg hadde i hodebunnen er så å si borte, kan ikke pelle vekk skorpen mer. Men fremdeles er det litt flass igjen?

Åh, du plukket den opp av søpla ja? 
Balsam hjelper på tørt hår. 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh, du plukket den opp av søpla ja? 
Balsam hjelper på tørt hår. 

Ja, men hvorfor har jeg ennå litt flass? Selvom den skorpen har grodd nå. Som mest sannsynlig var psioaris eller noe.

Anonymkode: 28293...7f1

AnonymBruker
Skrevet
På 12.4.2020 den 13.30, AnonymBruker skrev:

Hei! En frisør sa til meg en gang at det er viktig å skille mellom tørr hodebunn og flass. Veldig mange har tørr hodebunn, når de tror de har flass. Man må bruke forskjellige shampoer til de to ulike problemene. Det er derfor ikke sikkert head and shoulder er det rette for deg. Det beste er nok å få en «diagnose» av en frisør

Anonymkode: 8f0aa...7fc

Oppgrader fra butikkshampo. De fungerer som regel for de med normalt hår ikke for andre med flass/tørt hår/fet hår etc. Forlite hjelpestoffer og mye psrfyme

Anonymkode: d641b...60d

AnonymBruker
Skrevet

Mulig du har irritert hodebunn. Prøv noe som kan hjelpe mot det.

Det tar ofte litt tid, må ha tålmodighet og go feks tre vask for å se om produktet hjelper, 

Anonymkode: d641b...60d

Skrevet

Har du kjempetykt hår kanskje? Flasser også skikkelig i hodebunnen om jeg lar det bli for langt...  Hjelper ikke uansett hva slags "hår-produkter" jeg bruker. Eneste som hjelper er luft! Klipp deg kort, og det blir bra på noen dager... Det er i alle fall min erfaring :opplyser:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker selukos eller fungoral når jeg har det. Funker for meg. Trikset er å følge veiledningen på pakka, og ikke vaske håret hver dag. Spesielt ikke med selve spesialsjampoen. Hvis du mener du bare har tørr hodebunn burde du bruke noe som gir fuktighet, ikke flassjampo.

Anonymkode: 4fad1...04f

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får kløende og flassete hodebunn dersom jeg utelukkende bruker shampo med natriumlaurylsulfat. Det er overflateaktive stoffer som er billig og lager skum, men som stripper hodebunnen for naturlige oljer. Reagerer ikke på dette i alle tilfeller, men virker som sterkere shampoer trigger kløe og flasse umiddelbart. Klør og flasser som en idiot frem til jeg dusjer med noe mildere og mer fuktighetsgivende. Head and shoulders er f. eks døden for meg.. 

Det er nok hensiktsmessig å prøve seg frem med mildere shampoer. Både når det kommer til overflateaktive stoffer og parfyme. For 10-15 år siden var slikt umulig å få tak i, så jeg bestilte i dyre dommer fra internett for å slippe flass og kløe. I dag får du tak i mildere shampoer overalt, bortsett fra små dagligvareforretninger. Se spesifikt etter shampoer som er "sulfate free". Det bør du finne på alt fra H&M, Vita, apoteker etc. 

Anonymkode: f2ae8...6cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...