Gå til innhold

Utendørs spabad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har overtatt et utendørs spabad av ukjent størrelse (liter vann). Det er for fire personer (en liggeplass) 

Kjørte en rens på det, tappet ut, fylte opp, byttet filter og tilsatte en klortablett samt water care fra Aqua Finesse tilsvarende ca 1200 liter. 
Kjøpte teststrimler og testet vannet i dag, alle verdiene var for lave? PH, TH, Alk og klor. 
Kan hende jeg holdt stripsen for lenge i vannet? 

Jeg startet det på onsdag og har brukt det kanskje fem timer siden, halve tiden med kun en person oppi. 

I følge selgeren som solgte meg Aqua Finesse-midlene var teststrimler helt unødvendig med den vannkvaliteten vi har her i byen. 

Klortabletten var nesten oppløst i går, skal jeg hive oppi en ny umiddelbart? 
Selger snakket vel om påfyll av både tablett og vannbehandlingsmiddel en gang i uken. 

Jeg synes vannstanden har minket litt. Har allerede byttet en pakning under der, hvor mye er akseptabelt? Jeg må dra slange fra badet via soverommet og ut et vindu for å fylle på, det er litt kronglete 🤪

Det henger en lapp med fabrikant, serienummer og byggeår (1999!) på skallet. Kanskje jeg kan finne ut mer om jeg henvender meg til produsenten? Det er amerikansk eller canadisk. 

Er en del dyser som skal rotere, som ikke gjør det skikkelig lenge. En av de større kom bare flytende forbi forleden dag, klikket den bare på plass igjen. Kan jeg bare vippe ut de som ikke virker helt som de skal og bytte de med noen andre? Er noen i nakkeregionen som ikke vil, mens de på beina går. 

Det står arcticspa med isbjørnlogo på displayet, men MSPA på den mest synlige pumpen inni der. 

Lyset får jeg på av og til, men ofte når jeg trykker på den knappen, raser temperaturinnstillingen nedover. Den er egentlig knappen under lyset. Regner med noe rusk i bryterpanelet, er det noe å gjøre med det? 

Anonymkode: 45344...5e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...