Gå til innhold

Tannlege i disse tider

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger en full puss av tennene (hos tannlegen), samt jeg skulle startet med tannregulering (er voksen). Har også ett barn som trenger stramming av sin regulering. Er tannleger oppe nå eller når åpner de evt? Eller vet vi ikke? Er jo ikke krise for meg, men sliter med tannkjøttet om jeg ikke får full rens snart.

Anonymkode: abbb9...b48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre kun for akutt. 

Anonymkode: f055a...231

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Takk for svar. Kan det hende de åpner når frisørene åpner? Barnet mitt har fått løsnet en streng i reguleringen, så skulle gjerne få sett på det, men det er jo ikke akutt.

AnonymBruker
Skrevet

Regjeringen har funnet ut at dette ikke er viktig lenger. Heller ikke psykisk helse. De driter en lang marsj i at folk får dårlig tannhelse og at barn og unge får et kraftig tilbakesteg i sin psykiske helse p.g.a. manglende oppfølging. Dette er nå plutselig ikke viktig lenger.

Kun akutt hos tannlege. Jeg kjenner en tannlege og spurte hva som defineres som "akutt". Da snakker vi stort sett om de som får slått ut tennene sine, eller så kraftig tannpine at smertestillende ikke fungerer. De vil først få beskjed om å ta smertestillende noen dager før de kontakter tannlege på nytt.

Anonymkode: 84513...3f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Forstår og respekterer. Kan jeg klippe av den løse strengen med tang selv?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok. Forstår og respekterer. Kan jeg klippe av den løse strengen med tang selv?

Ring tannlegen og spør.

Anonymkode: b7cb1...d08

AnonymBruker
Skrevet

Takk. Tenkte de kanskje var stengt, men da prøver jeg det tirsdag.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Regjeringen har funnet ut at dette ikke er viktig lenger. Heller ikke psykisk helse. De driter en lang marsj i at folk får dårlig tannhelse og at barn og unge får et kraftig tilbakesteg i sin psykiske helse p.g.a. manglende oppfølging. Dette er nå plutselig ikke viktig lenger.

Kun akutt hos tannlege. Jeg kjenner en tannlege og spurte hva som defineres som "akutt". Da snakker vi stort sett om de som får slått ut tennene sine, eller så kraftig tannpine at smertestillende ikke fungerer. De vil først få beskjed om å ta smertestillende noen dager før de kontakter tannlege på nytt.

Anonymkode: 84513...3f8

Nå må du gi deg. Jeg fikk selv akuttbehandling forrige uke. Det er opp til tannlegene å vurdere hvorvidt behandlingen kan utsettes eller ikke - så man ringer selvfølgelig direkte til dem når man er i tvil. Det er riktignok strenge restriksjoner på hva de får lov til å gjøre, så for min del ble det, i overført betydning, "satt på et plaster" og den videre behandlingen ble utsatt til de åpner opp igjen. Men jeg fikk beskjed om at jeg bare måtte ta kontakt hvis det f.eks. ble vondt, eller "plasteret løsna" og de kom til og med til å være tilgjengelige gjennom hele påsken. Det lønte seg uansett å ha tatt kontakt, for de får et enormt etterslep og en lang venteliste når de kommer igang...

Anonymkode: ec816...ed2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å ringe tirsdag. Nå har deler av strengen løsnet og to klosser detti av i dag. Håper hun kan få noe hjelp, selv om det ikke går under akutt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært hos tannlegen. Det tok lang tid før de ringte meg og ga meg tillatelse til å komme. Det måtte vurderes hvor akutt det var. Fikk bare en midlertidig løsning, men det var veldig akutt. Tannlegen sa det var svært strengt hvem som får behandling. Jeg var der en onsdag, da var jeg tredje pasient den uka! 

Anonymkode: 45275...1d5

• Liker 1
  • Opprett ny...