AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #1 Skrevet 12. april 2020 Fra NRKs artikkel: https://www.nrk.no/norge/kroppsaktivister-reagerer-pa-_tjukkasvitser_-1.14979410 Altså, er det virkelig noe å ta på vei for, at folk harselerer med egen kropp? Føler hele denne artikkelen var helt fjern. Er det rasistisk at trendene viser mer og mer solbrun hud på sommeren? Hva med vitser om løsning av belter på julaften? Folk blir feitere av mer stillesitting. Godteri og potetgull-salget har gått i taket. Treningssenteret er stengt. Jeg tror disse kroppsaktivistene pent må belage seg på flere memes, vitser om 'før og etter korona'-kropp. For det er engang slik svært, svært mange håndterer livet sitt. Med selvironi. Anonymkode: e9c46...cb8 27
LittDiva Skrevet 12. april 2020 #2 Skrevet 12. april 2020 Enig. Var virkelig over grensa å være hårsår. Lage en sak ut av absolutt ingenting. 14
Mezzosoprena Skrevet 12. april 2020 #3 Skrevet 12. april 2020 Hvis det er dette hun ser i sosiale medier, har hun rett og slett feil venner - jeg har ikke sett ett eneste slikt innlegg. Men når man er så opptatt av kropp (eller "anti-opptatt-av-kropp") så er det klart at man leter ekstra etter slike ting - spesielt som man kan klage på. Dette er selvfølgelig bare tull og tøys å henge seg opp i! 8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #4 Skrevet 12. april 2020 Ja, for all del. Stay krenka! Det er vel det vi trenger nå, at folk blir fornærmet, rammet og krenket... Heregud så hårsåre folk er. Anonymkode: d8ead...7ee 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #5 Skrevet 12. april 2020 Skjønner ikke behovet folk har for å verken legge ut slikt eller bry seg om andre som legger slikt ut. Synes kropp har en altfor stor plass i folks liv, enten det er den ene eller den andre veien - tull eller ei. Av og til tenker jeg at nordmenn/vestlige skulle hatt et opphold i et annet land med en annen kultur, for å få litt perspektiv på livet. Anonymkode: 44257...579 3
parmanoia Skrevet 12. april 2020 #6 Skrevet 12. april 2020 Jeg blir ikke krenka og synes artikkelen er teit, men jeg synes disse koronafeit-vitsene er idiotiske. Folk som bekymrer seg for at de blir feite. Jeg får bare lyst til å svare «jammen så spis som vanlig hverdag, gå en tur og dessuten er trening gram og kosthold kiloer». Mange er hjemmeværende i årevis uten at de blir feite av den grunn. 8
herzeleid Skrevet 12. april 2020 #7 Skrevet 12. april 2020 Så denne saken og kan ikke annet enn å riste på hodet over hvor hårsåre enkelte er, og "kroppsaktivister" har lenge fremstått som et litt absurd fenomen for meg, fordi så mange virker å "kjempe" for å fornekte virkeligheten og få samfunnet til å tilpasse seg dem heller enn å ta ansvar for egen helse. Når en går så langt som å "ta et oppgjør med" at en i nettaviser kan lese om tips for å holde seg i form under krisen tenker jeg en faktisk må gå i seg selv og jobbe for å ikke bli "trigget" av helt vanlig og dagligdags informasjon. Jeg er enig i at å henge ut andre for å være overvektig ikke er bra, men da er vi over på mobbing, som er en helt annen "kamp". Forøvrig artig med nyordet "tykkfobi". 8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #8 Skrevet 12. april 2020 Jeg syns egentlig det er litt befriende at folk kjøper masse godteri og tuller litt med overvekt. Anonymkode: 4bcc7...dc5 8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #9 Skrevet 12. april 2020 1 time siden, Teatrica skrev: Hvis det er dette hun ser i sosiale medier, har hun rett og slett feil venner - jeg har ikke sett ett eneste slikt innlegg. Men når man er så opptatt av kropp (eller "anti-opptatt-av-kropp") så er det klart at man leter ekstra etter slike ting - spesielt som man kan klage på. Dette er selvfølgelig bare tull og tøys å henge seg opp i! Jeg har heller ikke sett noe av det som refereres til her, memes osv. Har HØRT flere har tullet om sin egen kropp, da "koronakroppen" og "koronamagen". Har aldri tenkt på at det er noe noen kan ta seg nær av. Anonymkode: 3f183...822 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #10 Skrevet 12. april 2020 "Kroppsaktivist" 😮 Fatter virkelig ikke at å insistere på å holde seg i fedmekategorien er blitt en politisk kampsak. Helt utrolig. Anonymkode: 4ba63...17e 12
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #11 Skrevet 12. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke behovet folk har for å verken legge ut slikt eller bry seg om andre som legger slikt ut. Synes kropp har en altfor stor plass i folks liv, enten det er den ene eller den andre veien - tull eller ei. Av og til tenker jeg at nordmenn/vestlige skulle hatt et opphold i et annet land med en annen kultur, for å få litt perspektiv på livet. Anonymkode: 44257...579 Hvilken kultur da? Jeg har vært i flere asiatiske og afrikanske land, og de er da opptattav kropp og utseende de også. Anonymkode: cb200...f83
Tarmegenbolle Skrevet 12. april 2020 #12 Skrevet 12. april 2020 En ekstrem hårsårhet. Synd, for flere av de hårsåre som har uttalt seg virket å være fine folk, men det inntrykket endres kjapt når de uttaler seg slik. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #13 Skrevet 12. april 2020 Syns de er morsomme, jeg. Spesielt tiktokene😂 hilsen tjukk som er ennå tjukkere nå 🙈 Anonymkode: 4b1bc...878 5
Chiyo Skrevet 12. april 2020 #14 Skrevet 12. april 2020 (endret) Jeg skal ikke si noe om disse koronavitsene om at vi ligger på oss, fordi det er jo sant for mange av oss og det er ikke positivt, men jeg skjønner hvor kritikken kommer fra. Hele livet mitt har jeg hørt folk vitse om overvektige mennesker, og ord som "feit","tjukk", "fleskeberg" osv. blir slengt rundt på moro. På TV lager man humor ut av det å være overvektig, som for eksempel da vi var yngre og vi så på Friends og de spøkte om "Fat Monica". Av en eller annen grunn er det morsomt å vitse om at folk er overvektig, og det er klart at for overvektige mennesker så kan det være veldig sårende, spesielt når det er noe som skjer ofte. Man vitser ikke om tynne mennesker, for eksempel. Det er jo humor som går på bekostning av kroppen til noen andre, og selv om jeg ikke ønsker å sensurere noen, så tenker jeg at folk bør tenke seg godt om over hva de faktisk deltar i. Jeg syns at "fat shaming" er et ganske godt utrykk på akkurat hva dette er. Det er jo mobbing som i stor grad blir sosialt akseptert. Man gjør narr av kroppen til noen andre og validerer den følelsen mange overvektige har om at de ikke er bra nok eller pen nok. De skal liksom akseptere å bli mobbet, fordi man er jo bare hårsår hvis man ikke liker "tjukkasvitser." Jeg skriver ikke her som noe vitsepoliti som skal sensurere andre, men jeg kan understreke at det er ingen som får "brownie poeng" av meg hvis jeg hører dem vitse om utsende til andre mennesker. Jeg vet godt hvordan det er å ha et dårlig selvbildet, jeg som liten jente følte at jeg var tykk og stygg alle rede i en alder av 7-8 år på grunn av fokuset samfunnet vårt setter på å ha "fin" kropp og av å være tynn. Jeg var et normalvektig barn som følte meg stygg fordi jeg var større enn venninnen min. Jeg lærte tidlig å sammenligne meg med andre, og jeg var redd for at andre skulle syns jeg var "feit", fordi da kunne samfunnet gjøre narr av kroppen min. Selv om man ikke har slitt med vekten selv, så er det lov til å lete frem litt empati og forestille seg hvordan det er å være den personen som gang på gang latterliggjøres for sitt utsende, og som bare skal tåle denne type mobbing fordi det er jo "bare på gøy." *Går ned fra såpeboks* Endret 12. april 2020 av Chiyo 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #15 Skrevet 12. april 2020 Jeg har brukt #karantenekroppen flere ganger. Tar bilde av smågodtet mitt og kosedress i sofaen. Jeg vil ha meg frabedt at folk sensurerer meg og min humor. Jeg synes det er morsomt at jeg har lagt på meg litt. Det blir verre at det å legge på seg er tabu, skummelt og prates ikke om. Da oppleves det jo som at det er krise hvis det skjer. JA til mer avslappet holdning til kropp. Lagt på seg litt, ja da må man på butikken og kjøpe ny bukse, haha. Ikke noe problem! Det er litt fett, man dævver ikke av det. Slapp aaaav Anonymkode: 4f7e7...de6 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #16 Skrevet 12. april 2020 Men det er jo sant da. Vi kommer jo til å se ut som hvalrosser hele gjengen. Det er klart noen som holder seg aktive, men de snappene jeg får og sender er nesten bare mat og serier/film. Kanskje en hund eller katt innimellom. Anonymkode: 4613f...72f 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. april 2020 #18 Skrevet 12. april 2020 "Folk fotoshopper kroppen sin større i et forsøk på humor." Altså. Det er galt når folk photoshopper kroppen sin mindre. Nå er det galt at man photshopper den større også 😂 Noe skal man visst ha å irritere seg over...
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #19 Skrevet 12. april 2020 Oida. Jeg er feit og har ledd av disse vitsene. Tenkte ikke på at jeg burde blitt krenket, men skal huske på det heretter. 👍 Anonymkode: 8e5e7...8d4 7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #20 Skrevet 12. april 2020 "Det er ikke spesielt morsomt å se en venn, nabo og en onkel tulle om at de ikke vil se ut som deg, sier hun." Reagerte litt på dette utsagnet i artikkelen. Tror disse kroppsaktivistene at folk tuller om at de ikke vil se tjukke ut? Det er jo ikke tull, de færreste vil vel bli eller være feite? Anonymkode: 6039d...c4d 1
Anbefalte innlegg