AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #1 Skrevet 12. april 2020 Ved å signalisere oppheving av hytteforbudet, åpning av skoler og barnehager på tirsdag åpnet regjeringen Norge i påsken. Dette var en klok kommunikasjonsstrategi. Ved å si at ting ble åpnet senere fikk alle de bekymrede tid til å omstille seg, og resten av oss som tok hintet kunne leve som normalt igjen. Familier kunne endelig senke skuldrene og ha familiemiddag i påsken. Om noen i familien reagerte kunne man vise til justisministeren som sa at det var greit, og til at alt åpner likevel så hvorfor la være? Man ser det også i håndhevingen. Politiet deler ikke ut bøter, og handelssenter og annet var i gang som normalt hele ferien. Noen har sikkert våget seg på hytta også, uten å få noe reaksjon på dette om man er litt diskré. Noen av oss trenger litt tid for å føle seg klar for å komme i gang igjen, og her har regjeringen vært kloke. Ved å ikke åpne etter påske men la dem ha barnehagebarna hjemme i noen dager til med jobb og stengt barnehage vet vi at foreldra til de minste vil omtrent skrape på dørene til barnehagen og småskolen når de åpner. En god måte å gjøre alle klar på, og de mest bekymra blir mest utslitt fordi de sende ikke ungene til besteforeldre, onkler, tanter eller lar dem leke med kompiser. De som har tatt hintet klarer seg godt i påvente av åpning med lave skuldre. Vinn-vinn! Jeg er glad vi har en klok regjering som kommuniserer på en så god måte. Norge er åpent igjen, nå må vi bare vente på at alle innser det! Anonymkode: 7f033...8bb 4
Lass4r Skrevet 12. april 2020 #2 Skrevet 12. april 2020 Det var surmaga gitt. De har da signalisert klart og tydelig at jobben ikke er over? 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #3 Skrevet 12. april 2020 Smitten skal jo spre seg, bare ikke for raskt? Anonymkode: e6f50...2c5 4
Krantz95 Skrevet 12. april 2020 #4 Skrevet 12. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Smitten skal jo spre seg, bare ikke for raskt? Anonymkode: e6f50...2c5 Helt riktig. Smitten skal spre seg i et tempo som gir passe belegg på sykehusene. Sprer den seg for sakte tar pandemien lengre tid enn nødvendig, og sprer den seg for raskt blir sykehusene overbelastet. 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #6 Skrevet 12. april 2020 5 minutter siden, Bondo skrev: Bare jeg som leste HI ironisk? Nei? Var jo helt riktig det som stod der. Anonymkode: 235e9...d18 1
Kvinne30 Skrevet 12. april 2020 #7 Skrevet 12. april 2020 34 minutter siden, Bondo skrev: Bare jeg som leste HI ironisk? Jeg og leser det ironisk 1
Anbefalte innlegg