Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått diagnosen, men jeg er rimelig sikker på at jeg har det. Jeg har alltid slitt med enorme menssmerter, hvor jeg ligger i fosterstilling og virkelig tror at jeg skal dø. Jeg kaster opp, har diare, får feber, kaldsvetter osv. Hvis jeg rekker å ta smertestillende før jeg kaster opp, så fungerer smertestillende fint. 

Med tiden har smertene eskalert noe. Jeg får plutselig helt siiinnsykt vondt hvis jeg har sex uka før jeg får mensen. Altså at jeg har litt murringer i magen, og da har sex. De smertene er sykt intense, og dette gjelder kun uka før mensen kommer. 

jeg har lang syklus på ca 40 dager.. 
Har nå skjønt at p-piller vil være avgjørende ikke bare som smertelindring, men også fordi da stopper utviklingen av vevet. 

Men! Jeg ønsker meg jo egentlig barn etterhvert. Så jeg lurer på om det mest gunstige for meg ville vært å ikke gå på p-piller slik at jeg kan bli gravid nå, eller om jeg burde gå på p-piller til det er mest ideelt for oss å få barn, og da prøve «intenst»? 

Anonymkode: 1a61a...fe3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har endometriose, og har blitt gravid lett. Har vært gravid 2 ganger, 1 barn. Bruker ikke p-piller, men burde det pga smerter og store blødninger. Men jeg tåler ikke hormonene (sterk forverring av migrene) Ville brukt p-piller for å forebygge om du ikke skal bli gravid med det samme. 

Endret av lillehavfruen
Skrevet

Jeg har sterk endometriose. Type 10/10 som gynekologen min kaller det. Skulle ta kikkehull operasjon hvis vi ikkenoe gravide etter to år for utskrapning da MR ga tydelige bilder av mye endo... 

vi prøvde i 1 år og 4 mnd før spiren satt. Inni her hadde vi også en spontanabort i uke 11. 

men nå, sitter jeg å ammer en 4 uker liten gutt som er frisk og fin. 
hele svangerskapet var symptomfritt fra endometriosen. Jeg måtte ta keisersnitt av medisinsk årsak og kirurgen kunne meddele at endometriosen minhadde tørket ut😊 

så poenget er. Selvsagt kan du!! Men smør deg med tolmodighet og lukk ørene for de som sier «spira satt på første forsøk» «vi prøvde bare to mnd vi» da blir prøveperioden og nederlaget hver måned bare lenger og verre! Lykke til 😍

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har netopp fått påvist endometriose. Ho meg er endometriosen så mild at gynekologen mente at endometriose min ikke er årsaken til at jeg ikke har blitt gravid. Likevel har jeg prøvd i 5 år og gått gjennom 4 ivf forsøk.

Anonymkode: be00b...b42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...