AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #1 Skrevet 12. april 2020 Hvordan går det med dere andre? Får dere til rutiner og kjærestetid når begge er hjemme i karantene? Anonymkode: 3f6eb...782
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #2 Skrevet 12. april 2020 Jeg synes det er overraskende hvor mye folk «klager» over hvor slitsomt det er å ha ungene sine hjemme. Det er jo derfor dere har fått barn er det ikke, for å være foreldre? Tenk på folk før i tiden, hvor de hadde rundt åtte barn hjemme på samme tid. Aldri noen som klaget over lite kjærestetid. Jeg mener ikke å være sur og gretten, men jeg forstår ikke hva problemet er. 🙄 Kos dere sammen, nå har dere sjansen. Anonymkode: 46b6a...79c 16
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #3 Skrevet 12. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er overraskende hvor mye folk «klager» over hvor slitsomt det er å ha ungene sine hjemme. Det er jo derfor dere har fått barn er det ikke, for å være foreldre? Tenk på folk før i tiden, hvor de hadde rundt åtte barn hjemme på samme tid. Aldri noen som klaget over lite kjærestetid. Jeg mener ikke å være sur og gretten, men jeg forstår ikke hva problemet er. 🙄 Kos dere sammen, nå har dere sjansen. Anonymkode: 46b6a...79c Hvordan vet du at folk ikke klaget "før i tiden" over lite kjærestetid? Anonymkode: 2d210...1b3 8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #4 Skrevet 12. april 2020 Vi har holdt på rutiner, samboeren min er jo på jobb så jeg er mye alene med guttungen, og vi finner på litt sånn at det ikke skal bli veldig kjedelig for han 😊 Og vi har kjærestetid når han er lagt for kvelden 😊 Syns det er veldig koselig å gå hjemme med han tross omstendighetene nå😊 Anonymkode: 3daec...c53 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #5 Skrevet 12. april 2020 Hadde ikke noe kjærestetid før korona så ikke så mye forskjell nå 😂ingen av oss er i karantene da. Jeg er på jobb og mannen er hjemme med unger. Anonymkode: f1e1d...139 4
Mann3030 Skrevet 12. april 2020 #6 Skrevet 12. april 2020 Vi har 3 unger hjemme. En på 3 en på 6 og en på 10. Går veldig greit. Ikke noe problem. Kjærestetid er det masse av. Vi legger oss jo ikke så tidlig som dem. Gleder meg selvfølgelig til normale dager selvfølgelig. Men det er mest at de trenger det. Om man sliter etter et par uker med barn hjemme tror jeg man burde ventet med å få 😂 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #7 Skrevet 12. april 2020 Prøv en ettåring og en toåring 😂 Neida, men faktisk synes jeg det blir koseligere og koseligere. I starten var det grusomt, men da hadde jeg hjemmekontor også. Nå som det er påskeferie er det mindre stress i forhold, og så kos at jeg har begynt å glede meg til sommerferien. Anonymkode: d8e66...96e 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #8 Skrevet 12. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er overraskende hvor mye folk «klager» over hvor slitsomt det er å ha ungene sine hjemme. Det er jo derfor dere har fått barn er det ikke, for å være foreldre? Tenk på folk før i tiden, hvor de hadde rundt åtte barn hjemme på samme tid. Aldri noen som klaget over lite kjærestetid. Jeg mener ikke å være sur og gretten, men jeg forstår ikke hva problemet er. 🙄 Kos dere sammen, nå har dere sjansen. Anonymkode: 46b6a...79c Før i tiden var barna mer ute, de lekte med helt andre ting enn i 2020. Foreldrene brukte mer tid på å være ute med dem på en helt annen måte. De jobbet dessuten mindre og slapp barna mer fritt. Nå jobber vi mer, vi har teknologi som gjør at vi må være mer på og har rett og slett mer å gjøre. Så det handler ikke om å klage over ungene som går hjemme. Klart man velger å få barn, men det er stor forskjell på barna også. Noen er rolige og leker for seg selv, noen sover lengre dupper på dagtid og har fin søvnrutiner, mens andre har urolige barn som krever MYE mer. Og når barnet heller ikke sover om nettene er man rett og slett utslitt før klokken er 08. Anonymkode: 3f6eb...782 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #9 Skrevet 12. april 2020 Akkurat nå, Mann3030 skrev: Vi har 3 unger hjemme. En på 3 en på 6 og en på 10. Går veldig greit. Ikke noe problem. Kjærestetid er det masse av. Vi legger oss jo ikke så tidlig som dem. Gleder meg selvfølgelig til normale dager selvfølgelig. Men det er mest at de trenger det. Om man sliter etter et par uker med barn hjemme tror jeg man burde ventet med å få 😂 Mange vet ikke at de ikke er klare for å få barn likevel, før det er for sent. Er selv en av disse. Barnevernet burde grepet inn i maaange flere familier enn de gjør i dag. Anonymkode: 23cdc...7f2 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #10 Skrevet 12. april 2020 Syns det var lettere med ettåring før barnehageåret enn å nå ha en 2 åring som er vant til barnehagens tempo. Anonymkode: e473b...683 3
Snedig Skrevet 12. april 2020 #11 Skrevet 12. april 2020 Ja jeg synes det er slitsomt. Jeg var hjemme i permisjon med barnet til det var 2 år gammelt, så jeg er vant til å ha barnet hjemme. Men dette kan ikke sammenlignes. I permisjon var vi sosiale, i åpne barnehage, svømmehallen, kafé, lekeland. Fartet rundt i byen med kollektivtransport. Nå er det null sosial kontakt, hele dagene består av enten å være inne og leke i nærmiljøet på lekeplass/skogen. Og dersom jeg skal ha alenetid på kveldstid blir det enten hjemmetid eller skogen igjen.. ensformige dager.. 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #12 Skrevet 12. april 2020 Det var litt slitsomt før påske. To små barn og 100% hjemmekontor var tungt. Nå som det er påskeferie og man slipper å tenke jobb, er det bare kos. Har også tenkt at selv om det er slitsomt så må man nyte tiden man får med barna. Har tenkt mange ganger selv at jeg skulle hatt mer tid med barna. Med 8-16 jobb mandag til fredag, blir det lange dager for dem i bhg. Nå har jeg fått masse ekstra tid med dem😊 Anonymkode: 922a6...ce2 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #13 Skrevet 12. april 2020 Vi har en toåring og en på to måneder. Jeg syns det er mer slitsomt å være i full jobb med småbarn, men situasjonen er jo litt rar nå. Det er f.eks. kjipt å ikke kunne reise til besteforeldre i en annen landsdel i påska for å vise fram babyen, og kjipt at toåringen ikke får lekt noe med andre barn fordi vi har en skikkelig langvarig hoste hele gjengen. Sånn generelt går det bedre enn jeg hadde sett for meg. Jeg syns det har gått lettere og lettere utover i ukene med stengt barnehage, og det er koselig å ha denne tida sammen hjemme (jeg i foreldrepermisjon, mannen permittert). Men jeg skulle jo virkelig ønske det ikke var pga. et farlig virus. Anonymkode: d6f56...3d1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #14 Skrevet 12. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var litt slitsomt før påske. To små barn og 100% hjemmekontor var tungt. Nå som det er påskeferie og man slipper å tenke jobb, er det bare kos. Har også tenkt at selv om det er slitsomt så må man nyte tiden man får med barna. Har tenkt mange ganger selv at jeg skulle hatt mer tid med barna. Med 8-16 jobb mandag til fredag, blir det lange dager for dem i bhg. Nå har jeg fått masse ekstra tid med dem😊 Anonymkode: 922a6...ce2 Helt enig i denne! Synes man ikke det var slitsomt før påske, så nekter jeg å tro at man har prøvd å yte 80-100 % på jobb. Men nå i påsken er det super hyggelig! Burde ha jobbet litt, men skal kun kose meg med 1 åringen 😊 Anonymkode: 41c6b...815 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #15 Skrevet 12. april 2020 Ikke 1-åringen sin feil, snarere vi voksne som har havnet i en dårlig sirkel med hverandre fordi vi går oppå hverandre 24/7 (begge har hjemmekontor). Vi blir nok å gå ifra hverandre. Anonymkode: a6cc4...139
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #16 Skrevet 12. april 2020 Ja! Hjemme med 2-åring og 5-åring. Legger meg kl 20 om kvelden,helt gåen Anonymkode: 9185e...e92 1
Luckiness Skrevet 12. april 2020 #17 Skrevet 12. april 2020 Det kan bli litt lange dager. Men vi koser oss. Eneste jeg savner er at barnet mitt får være med jevnaldrende og å kunne finne på aktiviteter som svømmehall, en liten kafétur eller andre attraksjoner passende for barn. Men det er ikke annet å gjøre enn å finne på kreative ting selv. Vi holder på måltidsrutiner, morgen- og leggerutiner. Er ute minst en gang for dagen. Lekeplass (hvis det er ingen/få der), skog, mater fugler, lar barnet løpe rundt i en park, plaske i dammer. Inne blir det vanlig lek, litt TV, bøker, la barnet følge med/delta (med tom bolle og visp feks) når det lages mat. Har musikk på og danser. Nå har vi begge arbeid å gå til nå og lønn som normalt. Så vi er heldige å slippe økonomiske bekymringer mens vi er hjemme. Vi bytter på når vi er på arbeid, slik vi unngår hjemmekontor, fordi vi har muligheten. Dette hjelper oss sikkert så vi unngår å bli for sliten.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #18 Skrevet 12. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er overraskende hvor mye folk «klager» over hvor slitsomt det er å ha ungene sine hjemme. Det er jo derfor dere har fått barn er det ikke, for å være foreldre? Tenk på folk før i tiden, hvor de hadde rundt åtte barn hjemme på samme tid. Aldri noen som klaget over lite kjærestetid. Jeg mener ikke å være sur og gretten, men jeg forstår ikke hva problemet er. 🙄 Kos dere sammen, nå har dere sjansen. Anonymkode: 46b6a...79c 1. Man hadde ikke åtte unger INNE hele tiden, nei. Ungene var ute fra sola stod opp og til den gikk ned. Man så knapt ungene sine. 2. Åtte unger kan leke sammen, og de eldste kan passe på de yngste. Med en ettåring må man løpe etter konstant, og det ER slitsomt. 3. Hvorfor tror du at folk ikke klagde på kjærestetid før? Anonymkode: 679d6...93b 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #19 Skrevet 12. april 2020 Jeg har en ettåring hjemme, og ja, det er slitsomt 🐒 Småen har akkurat lært å gå, vel, løpe, og det gjør hun OVERALT. Uten å ta hensyn til ting som kan være farlig. Hun har blitt ganske flink til å leke alene den siste uka da, så det hjelper veldig. Godt å få en pust i bakken! Anonymkode: 679d6...93b
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #20 Skrevet 12. april 2020 Vår er nesten 2, og det tok noen dager å tilpasse oss, men så synes jeg det har gått fint. Måtte bare senke skuldrene, ambisjonsnivået og pedagogisk press på meg selv. Anonymkode: d6c56...89c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå