AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #1 Skrevet 12. april 2020 Enda en sjel har tapt kampen mot viruset. Vi kan ikke åpne skolene før til høsten! Alle liv som kan reddes må reddes!!! Fra Dagbladet nå: "En coronasmittet kvinne døde natt til fredag på Kongsvinger sykehus, skriver Glåmdalen. Den 88 år gamle kvinnen kom fra Ullensaker og ble syk dagen etter at hun kom hjem fra et ferieopphold i Spania, skriver avisa." Dette var noens mor og bestemor! Skjønner dere ikke at dette viruset er ekstremt farlig?!!! Anonymkode: 719ea...568 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #2 Skrevet 12. april 2020 Blir du like trist når folk dør av andre ting enn corona også ? Anonymkode: cf047...b61 23
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #3 Skrevet 12. april 2020 Det er færre som dør nå enn vanlig. Dødstallene har stupt da man ikke er eksponert for andre infeksjoner, influensa, trafikkulykker, arbeidsuhell, med mer. På grunn av begrensningene. Du lar mediene og alt snakket om dette gå til hodet ditt. Media presenterer enkelthistorier. Sannheten er at mange titusener dør i Norge hvert år, mange hundre hver dag. Stort sett av årsaker som kunne vært unngått. Anonymkode: 625dc...08a 24
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #4 Skrevet 12. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Enda en sjel har tapt kampen mot viruset. Vi kan ikke åpne skolene før til høsten! Alle liv som kan reddes må reddes!!! Fra Dagbladet nå: "En coronasmittet kvinne døde natt til fredag på Kongsvinger sykehus, skriver Glåmdalen. Den 88 år gamle kvinnen kom fra Ullensaker og ble syk dagen etter at hun kom hjem fra et ferieopphold i Spania, skriver avisa." Dette var noens mor og bestemor! Skjønner dere ikke at dette viruset er ekstremt farlig?!!! Anonymkode: 719ea...568 Er du klar over at det dør rundt 110 mennesker hver eneste dag i Norge? Det dør LANGT flere av for eksempel kreft, og andre sykdommer. Ja, det er trist atm ennesker dør, men det er en del av livet, og det skjedde hver eneste dag også for et par måneder tilbake. Brydde du deg like mye da også? Anonymkode: 6cb4c...697 17
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #5 Skrevet 12. april 2020 Eksempelvis dør det mange yngre mennesker av selvmord. Hver dag blir det begått to selvdrap i normale tider, og nå om dagen er det svært sannsynlig at det dør flere. Så det er relativt trygt å anta at det hittil i denne tiltaksperioden har dødd flere av selvmord enn av corona. Og snittalderen hos de som begår selvdrap er langt lavere enn hos de som dør av corona. Dette er en klar følge av at veldig mye av psykiatritilbudet er borte fra de som trenger det. Bare ett av mange eksempeler på at det dør unge mennesker hver eneste dag i Norge. Det er mer enn vi kan si om corona. Anonymkode: 6cb4c...697 15
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #6 Skrevet 12. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enda en sjel har tapt kampen mot viruset. Vi kan ikke åpne skolene før til høsten! Alle liv som kan reddes må reddes!!! Fra Dagbladet nå: "En coronasmittet kvinne døde natt til fredag på Kongsvinger sykehus, skriver Glåmdalen. Den 88 år gamle kvinnen kom fra Ullensaker og ble syk dagen etter at hun kom hjem fra et ferieopphold i Spania, skriver avisa." Dette var noens mor og bestemor! Skjønner dere ikke at dette viruset er ekstremt farlig?!!! Anonymkode: 719ea...568 Du trenger litt realitetsorientering. Gå inn på Worldometers og se på antall mennesker som fødes hver dag, opp mot antallet som dør. Se på hvor mange som dør av f eks tobakk, kreft, malaria, sesonginfluensa osv osv. Det som er trost, er mennesker som lever med skylapper og som har mediaoverskrifter som sin eneste virkelighet. At noen på 88 år dør, er ikke trist. Tenk så fantastisk å få leve til du er 88 år! Allerede i år, har over 2 millioner barn under 5 år dødd! Over 86 000 kvinner har dødd i forbindelse med fødsel. Det er trist! Anonymkode: 66def...2b3 15
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #7 Skrevet 12. april 2020 Den eldste av mine besteforeldre ble 83 år, og da samtlige av disse døde følte jeg en "god" sorg. Sorg av egoistiske årsaker som at jeg selv ikke fikk ha dem i livet mitt lenger, "god sorg" fordi de hadde levd gode og lange liv. At en 88-åring er død er trist for de nærmeste, men det kan godt hende at også de føler den "gode" sorgen. For andre er det ikke videre dramatisk at vedkommende gikk bort. Da min fetter ble påkjørt og drept som 3-åring, var sorgen noe helt, helt annet. Sorgen strakte seg også langt utover familien og nærsamfunnet, og satte spor i alle og enhver. Anonymkode: 5a457...8c3 12
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #8 Skrevet 12. april 2020 Jeg anbefaler deg å ikke lese statistikken om korona på vg.no, tror ikke det er bra for deg. Så anbefaler jeg og at du lar ekspertene styre hva vi skal gjøre Anonymkode: 1cafd...8e5 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #9 Skrevet 12. april 2020 Folk dør av sykdommer hele tiden, tror du bør innse at folk ikke lever evig og at døden er en naturlig del av livet. Anonymkode: 0140e...461 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #10 Skrevet 12. april 2020 Skal vi nå la oss sjokkere oss over at 88 åringer dør? TS, du forstår at livet ikke varer evig? Blir man gammel nok så dør man. Har vært slik så lenge menneske har eksistert. Anonymkode: e7066...614 9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #11 Skrevet 12. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner dere ikke at dette viruset er ekstremt farlig?!!! Jo, men i tillegg forstår vi at tiltakene er ekstremt farlig! Om det gjelder økningen av barnemishandling/færre barn til sykehus for undersøkelser, eller de mange psykiatripasienter som nå lever et veldig usikkert liv. Det gjelder de som venter operasjoner, som kanskje ikke er livsviktige, men som drastisk reduserer livsstandarden deres, med mye smerter. Enkelte av disse tingene fører direkte til død, mens andre fører til ødelagt liv for alltid. Vi vet ikke senvirkningene av disse tiltakene, men det ser veldig dystert ut. Anonymkode: 6cb4c...697 7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #12 Skrevet 12. april 2020 Les her, og få deg en overraskelse om hvordan verden fungerer: https://www.fhi.no/hn/helseregistre-og-registre/dodsarsaksregisteret/ Anonymkode: 6cb4c...697 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #13 Skrevet 12. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Folk dør av sykdommer hele tiden, tror du bør innse at folk ikke lever evig og at døden er en naturlig del av livet. Anonymkode: 0140e...461 Det tragikomiske over de som lager ståhei over at eldre dør er jo at eldre i Norge blir nedprioritert av de pårørende i Norge. Det er en kjensgjerning at de fleste eldre i Norge lever ensomme liv. Folk flest prioriterer fritidsreiser, jakten på tilfeldig sex med ukjente mennesker, karriere, "frihet", fyll og rølp med venner og bortimot alt annet enn sine eldre i Norge. Anonymkode: e7066...614 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #14 Skrevet 12. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: Det tragikomiske over de som lager ståhei over at eldre dør er jo at eldre i Norge blir nedprioritert av de pårørende i Norge. Det er en kjensgjerning at de fleste eldre i Norge lever ensomme liv. Folk flest prioriterer fritidsreiser, jakten på tilfeldig sex med ukjente mennesker, karriere, "frihet", fyll og rølp med venner og bortimot alt annet enn sine eldre i Norge. Anonymkode: e7066...614 Men nå som korona har gjort entre i landet, så bryr vi oss plutselig veldig mye. Hykleriske greier. Anonymkode: 6cb4c...697 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #15 Skrevet 12. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men nå som korona har gjort entre i landet, så bryr vi oss plutselig veldig mye. Hykleriske greier. Anonymkode: 6cb4c...697 Det er omtrent som hver jul, i et par uker bryr man seg fryktelig mye om alt og alle. Anonymkode: 0140e...461 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #16 Skrevet 12. april 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tragikomiske over de som lager ståhei over at eldre dør er jo at eldre i Norge blir nedprioritert av de pårørende i Norge. Det er en kjensgjerning at de fleste eldre i Norge lever ensomme liv. Folk flest prioriterer fritidsreiser, jakten på tilfeldig sex med ukjente mennesker, karriere, "frihet", fyll og rølp med venner og bortimot alt annet enn sine eldre i Norge. Anonymkode: e7066...614 Det var en voldsom generalisering. Tror de fleste følger opp sine foreldre når de blir eldre og mer "krevende". Men, det finnes absolutt eksempler på folk som anser foreldre som en bør. Helt i begynnelsen av koronatiden, leste jeg en kommentar under en avisartikkel på nettet om eldre som ble sendt hjem fra korttidsopphold på sykehjem pga smittefaren. Der kommenterte en sønn (fritt sitert etter hukommelsen):"Nå hadde vi endelig fått min far inn på sykehjem, og så sendes han hjem og vi barna må ta oss av han". Altså, om et av mine barn hadde gitt uttrykk for noe slikt, hadde jeg virkelig følt meg lite elsket! Anonymkode: 66def...2b3
Mannisinbestealder Skrevet 12. april 2020 #17 Skrevet 12. april 2020 Trist og tragisk, men røyking er faktisk verre som dødsårsak. Den burde vært lettere å unngå. Det er mange som betaler 5000 i måned for å få full dødsrisiko. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #18 Skrevet 12. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enda en sjel har tapt kampen mot viruset. Vi kan ikke åpne skolene før til høsten! Alle liv som kan reddes må reddes!!! Fra Dagbladet nå: "En coronasmittet kvinne døde natt til fredag på Kongsvinger sykehus, skriver Glåmdalen. Den 88 år gamle kvinnen kom fra Ullensaker og ble syk dagen etter at hun kom hjem fra et ferieopphold i Spania, skriver avisa." Dette var noens mor og bestemor! Skjønner dere ikke at dette viruset er ekstremt farlig?!!! Anonymkode: 719ea...568 Ja, det er trist når folk dør. Var veldig trist da min mormor døde også, hun ble 81 år og døde ikke av corona. Anonymkode: 8069c...cee 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #19 Skrevet 12. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Enda en sjel har tapt kampen mot viruset. Vi kan ikke åpne skolene før til høsten! Alle liv som kan reddes må reddes!!! Fra Dagbladet nå: "En coronasmittet kvinne døde natt til fredag på Kongsvinger sykehus, skriver Glåmdalen. Den 88 år gamle kvinnen kom fra Ullensaker og ble syk dagen etter at hun kom hjem fra et ferieopphold i Spania, skriver avisa." Dette var noens mor og bestemor! Skjønner dere ikke at dette viruset er ekstremt farlig?!!! Anonymkode: 719ea...568 Da vil jeg tro du går rundt og er trist hele tiden da mange dør daglig rundt om i verden. Velger du ut hvilke kriser som sørger for dødsfall slik at du ikke er trist 364 dager i året 24/7? Anonymkode: 246a9...31d 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #20 Skrevet 12. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da vil jeg tro du går rundt og er trist hele tiden da mange dør daglig rundt om i verden. Velger du ut hvilke kriser som sørger for dødsfall slik at du ikke er trist 364 dager i året 24/7? Anonymkode: 246a9...31d Ca 1,5 millioner dør i trafikken årlig, det er en person hvert 24 sekund. Regner med ts er like trist hele tiden da. Anonymkode: 0140e...461 3
Anbefalte innlegg