Gå til innhold

vil Røykelukten forsvinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal overta et hus der det har blitt røykt inne i 30/40 år. Det lukter også innestengt fukt og gammelt i resten av huset. Vil dette forsvinne når vi bytter ut hele 1. Etg der stue og kjøkken er og røykingen Har foregått?  2. Etg vil få nye gulv og veggene og tak maling.

Anonymkode: e6d43...42f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om alt skal byttes så er det mulig røyklukten forsvinner, det sitter i vegger og tak, det eneste som fjerner lukten er å fjerne vegg/takplater 

Anonymkode: 598c0...f23

AnonymBruker
Skrevet

Ja hvis det gjøres på rette måten. Jeg røyka inne før og har hatt oppussing. Leide maler fra firma. Han malte først vegger og tak med en spesiell maling som skulle forhindre lukt, deretter grunning så maling. Nå er dette et par år siden og ingen kjenner røykelukt inne. Jeg slutta og røyke inne.

Anonymkode: 12c3a...db1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Maling fjerner lukten, vask vinduer og ventiler godt :) bytt ut vegg til vegg tepper.

Anonymkode: f6eab...1ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om alt skal byttes så er det mulig røyklukten forsvinner, det sitter i vegger og tak, det eneste som fjerner lukten er å fjerne vegg/takplater 

Dette er tull. Man trenger ikke å bytte ut alt. Jeg røkte som en svamp inne  tidligere, og det hadde bodd røykere her før meg. Likevel ble lukten borte etter at jeg sluttet å røyke, samt etter nedvask og noen strøk med maling. Folk skal alltid overdrive så voldsomt...

Anonymkode: e65e0...795

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på med skikkelig sperregrunn beregnet for formålet så funker det ganske bra. To lag med det før ny maling. Dette er både for lukt, men også for å hindre gule gjennomslag av nikotin gjennom malingen. 

Anonymkode: 8417c...2cf

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er tull. Man trenger ikke å bytte ut alt. Jeg røkte som en svamp inne  tidligere, og det hadde bodd røykere her før meg. Likevel ble lukten borte etter at jeg sluttet å røyke, samt etter nedvask og noen strøk med maling. Folk skal alltid overdrive så voldsomt...

Å jeg kjenner noen som gjorde som deg, jo det lukter fortsatt. 

AnonymBruker
Skrevet

Det skal være mulig å fjerne lukt med ozon, uten at jeg har prøvd det.

Anonymkode: dc657...eac

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk «overdriver ikke så voldsomt». Dette med at røyk setter seg i veggene er godt vitenskapelig dokumentert. Vitenskap vs synsing fra en exrøyker? Vitenskap vinner, hver gang.

ikke syns om ting man vet. Len deg på viten.

Ts: du må påregne å sanere mesteparten av boligen. Les deg opp på studier foretatt og fjern det som er nødvendig nå i første omgang. Og, du? Husk å legge inn gulvvarme og borre etter jordvarme nå du først tar gulvene. 

Anonymkode: 2d30f...26d

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes også luftrensere som skal fjerne lukt ved bruk av kullfilter. Sønnen min har overtatt leilighet der det er noe matlukt til tider fra nabo under. Dette fikset vi ved å kjøpe en sluk luftrenser.

Utover det høres det jo ut som om dere skal gjøre en god del i huset, og det luftes sikkert godt mens dere holder på, så da vil nok lukten dempe seg betraktelig.

Anonymkode: 62b2d...4e4

AnonymBruker
Skrevet

Det holder lenge å male med lukthemmende maling. Vi overtok en liten innrøkt leilighet en gang, og lukten gikk helt fint ut. Alle tekstiler som tepper og slikt bør nok kastes...

Anonymkode: 8a7ea...250

AnonymBruker
Skrevet
På 12.4.2020 den 8.46, AnonymBruker skrev:

Jeg røyker selv, dog aldri røyket inne, men jeg kan nesten garantere deg at røyklukta fortsatt kjennes i huset ditt. Man kjenner ikke lukta i sitt eget hus. 

Anonymkode: 4e24d...72c

Skrevet

Jeg flytta inn i ei leilighet som lukta en blanding av røkelse,røyklukt og jallamat lukt.Vasking hjalp ikke og snakket med en maler som mente at det satt i veggene og at det eneste som hjalp var å rive av tapet/platene og sette opp nytt eller ozonmaskin.

Jeg leide en ozonmaskin på finn.no til 2-300 kr og etter 1-2 døgn var lukten borte.Enkelt og billig!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dette har noe med tidligere renhold å gjøre også. Hus med god ventilering og jevnlig godt renhold ligger bedre an. Jeg har solgt hus som har vært røkt i i 50 år og som det ikke går an å kjenne røyklukt i, men dette er hus som ble grundig vasket ned hvert år på den gode, gammeldagse måten. Jeg hadde folk i huset som aldri har røkt og som virkelig har "nese for røyklukt" og de kjente ingenting, selv ikke i skap og kott. Så det går an, men det krever godt renhold. Andre hus har måttet gjennomgå full renovering for å få bort røyklukten. Ubehandlet panel er det aller verste. 

Anonymkode: 64166...972

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...