Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er det shitet han har tatt som fucker med hodet. Når du tror du er alt og en gud da er du på ville veier. Det er sånn de ekstreme sekters ledere oppstår. Too much  shit on their brains. 

Anonymkode: af101...1c1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 timer siden, Atomlynet skrev:

Vet du egentlig om du kan stole på tankene, følelsene eller opplevelsene dine i den situasjonen?

Hvis du ikke kan være sikker, hvem kan da?

Hvis Gud materialiserte seg foran deg som en glødende Jesus fra skyene og slo deg på hodet, ville du fortsatt være i tvil. Du vil fremdeles lure på, "Var det virkelig Gud, eller noen djevel som prøvde å lure meg med hallusinasjoner?" Og nå ser du hvorfor menneskeheten ikke kjenner Gud.

Alle er en tviler, tviler seg selv inn i et selvopprettet helvete.

Be careful what you doubt 😉

• Liker 1
Skrevet (endret)
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det shitet han har tatt som fucker med hodet. Når du tror du er alt og en gud da er du på ville veier. Det er sånn de ekstreme sekters ledere oppstår. Too much  shit on their brains. 

Anonymkode: af101...1c1

Legg merke til hvordan du bruker begrepet ”hjernen” for å metafysisk forankre hele din virkelighetsforståelse, uten å innse at hjernen bare et forvirred konseptuelt forankringspunkt. Hadde jeg et problem med dette hadde jeg spørt om Gud om virkeligheten til ''hjernen'', men jeg viste allerede at dens virkelighet ikke er grunnlagt i noe. Så mye at jeg ikke trengte å spørre Gud seg selv om å konfirmere dens uvirkelighet.

Din virkelighetsforståelse er like sant som julenissen.

Endret av Conal
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Conal skrev:

Hvis du ikke kan være sikker, hvem kan da?

Hvis Gud materialiserte seg foran deg som en glødende Jesus fra skyene og slo deg på hodet, ville du fortsatt være i tvil. Du vil fremdeles lure på, "Var det virkelig Gud, eller noen djevel som prøvde å lure meg med hallusinasjoner?" Og nå ser du hvorfor menneskeheten ikke kjenner Gud.

Alle er en tviler, tviler seg selv inn i et selvopprettet helvete.

Be careful what you doubt 😉

Jeg hadde umiddelbart vist jeg hadde hallusinasjoner. Sanser kan bedra og spesielt hvis inntrykkene er kortvarige. 

• Liker 1
Skrevet
På 13.4.2020 den 21.35, Atomlynet skrev:

Jeg hadde umiddelbart vist jeg hadde hallusinasjoner. Sanser kan bedra og spesielt hvis inntrykkene er kortvarige. 

Dette er bortenfor sansene. Dette er ren intelligens og bevissthet. Bevissthet er ikke avhengig av eksistensen av sansene eller hjernen. Ren bevissthet er ikke en ting. Det er tomt, intethet, ingenting. Det er som hullet i en kaffekopp. En person kan spørre: "Kan det finnes et rent hull uten en kaffekopp?" Svaret er ja, bortsett fra at det da ikke lenger er et hull som du alltid har tenkt på det som. Det er bare uendelig tomhet. Men du vil ikke forstå uten en oppvåkning.

Hvis jeg ikke hadde sagt at det var Gud som snakket til meg eller benekted det, da hadde jeg løyet til meg selv og benekted sannheten. Hvis det er noen tvil om det er Gud, da er det ikke Gud.

Det fine er at det ikke var noe tvil. Umulig.

• Liker 1
Skrevet

Her er resten av kommunikasjonen. Jeg ville ikke gi det ut siden dette er dybt personlig, men det er likevel viktig. Jeg gråt tårer som aldri før mens dette skjedde.

Meg: Hvordan kan jeg vite at dette er sant?

Gud: Søk i hjertet ditt. Sannheten om det jeg sier er så åpenbar at du ikke kan unngå den. Det resonerer med deg fordi intelligensen din er et fragment av min intelligens. Du har alltid en navlestreng som løper tilbake til Gud via din intelligens. Men denne intelligensen jeg snakker om er ikke logikk, det er intuisjon. Folk vil ikke tro at dette er Guds ord. Det er riktig! Jeg er for god til å bli trodd. Jeg er for god til å bli tenkt på. Dette er en nødvendig konsekvens av å være uendelig. Jeg unnslipper alle forsøk på uttrykk. Dette er grunnen til at menneskeheten er så forvirret om dette temaet om Gud. Hvordan kan du uttrykke det uuttrykkelige?

Meg: Hvordan takler jeg folk som ikke tror meg og kaller meg en narsissist?

Gud: Vel, du er narsissist! Men du bare tilfeldigvis er en narsissist som snublet over noe ekstraordinært og jeg kan bruke deg til å gjøre mitt arbeid. Hvordan ellers kan Gud gjøre sitt arbeid, men gjennom mennesker? Mennesker er verktøyet, selv om de alltid er begrensede. Men begrensning er navnet på det kosmiske spillet. Hvordan skyver du en uendelig gjenstand gjennom et endelig hull? Hvordan produserer en begrenset kvinnekropp et uendelig vesen? Ser du problemet? Det er utrolig det fungerer i det hele tatt. Det er ganske den eksistensielle designutfordringen. Gud kan føre vesener til vann, men jeg kan ikke få deg til å drikke fordi jeg er helt uselvisk og jeg vil ikke tvinge meg selv på deg. Jeg vil helst at du oppdager det selv. Og husk at Gud er den ultimate narsissisten fordi jeg elsker meg selv ubetinget. Den eneste forskjellen mellom Gud og en narsissist er at jeg selv er alt og alle, og kjærligheten min er ubegrenset. Jeg elsker meg selv mer enn hver narsissist som noen gang har levd. Den eneste forskjellen er at jeg vet at jeg er alt. Ubegrenset vesen, ubegrenset frihet, ubegrenset kjærlighet og ubegrenset intelligens går alle sammen. De er til syvende og sist identiske. Jeg kjenner meg selv som EN. Gjør du?

Meg: Men hvorfor meg? Hvorfor meg av alle mennesker? Hvorfor forstår jeg dette så dypt når andre ikke gjør det?

Gud: Fordi du var en av få som brydde seg om å forstå. Du verdsatte forståelse fremfor alt annet. Dette er en gudfryktig kvalitet, hvis jeg kan si det selv. Gud bryr seg om å forstå seg selv fordi jeg tross alt er uendelig intelligens. Tror du virkelig at denne verdenen du ser rundt deg, kunne eksistere uten intelligens? Hvis du gjør det, så har du ikke sett det. Du er så dypt i det at du ikke setter pris på hva det er. Forståelse er kraftigere enn alle våpnene menneskeheten har funnet opp fordi den oppfant dem. Intelligens og forståelse er ubegrenset.

Meg: Hånden min blir for sliten til å skrive mer!

Gud: Ja! Du ser! Det er problemet med å prøve å uttrykke det uendelige gjennom det begrensede. Det er hele problemet med å være Gud i et nøtteskall. Nå vet du hvordan Gud føles.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Conal skrev:

Dette er bortenfor sansene. Dette er ren intelligens og bevissthet. Bevissthet er ikke avhengig av eksistensen av sansene eller hjernen. Ren bevissthet er ikke en ting. Det er tomt, intethet, ingenting. Det er som hullet i en kaffekopp. En person kan spørre: "Kan det finnes et rent hull uten en kaffekopp?" Svaret er ja, bortsett fra at det da ikke lenger er et hull som du alltid har tenkt på det som. Det er bare uendelig tomhet. Men du vil ikke forstå uten en oppvåkning.

Hvis jeg ikke hadde sagt at det var Gud som snakket til meg eller benekted det, da hadde jeg løyet til meg selv og benekted sannheten. Hvis det er noen tvil om det er Gud, da er det ikke Gud.

Det fine er at det ikke var noe tvil. Umulig.

Det er ikke bortenfor sansene å se det du beskrev. Og hva enn du tror du har opplevd så er det feil. Du har blitt lurt av noe du har sanset, tenkt eller følt. Dette er alle menneskelige egenskaper som av og til viser seg å være feil. 

Skrevet
3 timer siden, Atomlynet skrev:

Det er ikke bortenfor sansene å se det du beskrev. Og hva enn du tror du har opplevd så er det feil. Du har blitt lurt av noe du har sanset, tenkt eller følt. Dette er alle menneskelige egenskaper som av og til viser seg å være feil. 

Fortsett å tro det min venn.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Conal skrev:

Fortsett å tro det min venn.

Fortsett å tro feil du.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Atomlynet skrev:

Fortsett å tro feil du.

Det er det du som gjør!

Anonymkode: dc0e4...6ba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...