AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 Heiehi! Jeg har ei veldig god venninne som jeg blant annet jobber med, og gjør mye annet med på fritiden som å feste og bare henge. Vi er også i en felles gjeng hvor vi begge kjenner alle godt. Hun er en veldig god person og jeg kunne nesten ikke spurt om en bedre venninne. Litt av problemet er det at hun av og til får mer oppmerksomhet av andre enn jeg gjør. Både i gjengen og av typ gutter. Jeg føler rett og slett jeg lever litt i skyggen hennes. Hun er en veldig "life og the party" type pers, noe jeg også egentlig også er. Hun er veldig pen og har bra kropp og får mye komplimenter på det. Jeg får det delvis jeg og men hun får merkbart mer, og jeg føler ikke typ venninne i vennegjengen legger skjul på det. Hun får også mye oppmerksomhet fra gutter på byen, og det har vært ett tilfelle hvor en gutt jeg var interessert i dodget meg og gikk for henne istedetfor. Jeg får en del oppmerksomhet selv, men når jeg er med henne så føler jeg meg alltid som andre valget hos alle. Jeg blir grønn av sjalusi og sliter med å se det bra i megselv når jeg er med ho, jeg bare sammenlikner meg og klarer ikke unne henne noe. Jeg føler meg rett og slett som en "second character" når jeg er med ho, og det er devlis pga mitt eget hodet og pga hvordan andre rundt på en måte gir ho mer oppmerksomhet enn meg når vi er i grupper. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Hun er veldig god å ha og jeg er kjempe glad i å være med ho når vi bare henger oss to, men jeg føler meg dritt når det plutselig blir i større grupper. Vi er så nære, men dette er ikke sunt for meg og mitt eget selvbilde. Noen råd til jeg kan håndtere dette? Det går skikkelig inn på meg... Jeg syns sjalusi er skikkelig teit egt, men av en eller annen grunn så bare gnager dette fryktelig på meg og jeg klarer ikke blir kvitt det. Anonymkode: 5c1f5...190
Cinnamondiva Skrevet 12. april 2020 #2 Skrevet 12. april 2020 Vel, har du snakket med henne om det? Kanskje dere skal treffes helst når dere er to eller ta med flere av venninnene deres
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #3 Skrevet 12. april 2020 Jeg leste forkortelsen "egt" og skjønte jeg er for gammel for å svare på dette... Anonymkode: 80d20...c85 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #4 Skrevet 12. april 2020 Synd selvbildet ditt skal påvirkes av hvem som får mest oppmerksomhet av gutter.... Du fikser jo det lett ved å ha størst utringning neste gang dere er ute 😛 Det lyser jo at dere er unge, når "life of the party" er viktigst. Her må du nok bare gro deg litt eldre, og evt ikke møte venninna di annet enn bare dere to sammen. Anonymkode: db93f...40d 1
Bondo Skrevet 12. april 2020 #5 Skrevet 12. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste forkortelsen "egt" og skjønte jeg er for gammel for å svare på dette... Anonymkode: 80d20...c85 Jeg leste «dodget», og tenkte kun på bil. Jeg er for gammel🤣 Derfor TS, ta det fra en «oldis», du må ikke sammenligne deg med noen andre. Menn liker damer som er smarte og selvsikre. Mener jeg da🙈 1
Rosatoast Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 Det er jo ingen andre sin skyld, foruten din egen - at du blir sjalu. Du får heller holde deg unna hvis du ikke takler at noen andre får mer oppmerksomhet enn deg, tenker jeg. Du får jobbe med selvtilliten din, jeg ville ikke sagt noe til venninnen min - for det er ingenting hun kan gjøre noe med. Det er verken hennes feil, eller noen andre sin feil. Det er bare du som kan endre på deg selv 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 Jeg tenker at du må finne noen egenskaper ved deg selv som du kan like, som ikke er typisk for din venninne. F.eks. om du er flink til å spille piano, mens din venninne ikke spiller eller synger. Om du er flink med barn, og din venninne ikke er det. Og utseendemessig kan det være lurt å ha en stil som ikke samsvarer helt med din venninnes. Ikke ha samme hårfarge/frisyre eller klær. Fokuser på og fremhev det som er ulikt henne, så kanskje vil du ikke føle deg som en annenrangs utgave av henne. Anonymkode: 0a503...7f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå