AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 Hei, Mannen og jeg krangla. Han slår meg, ikke så hardt men fortsatt vondt. Han sa" gå ut" . Det er kl 12 midnatt. Jeg har ikke familie her, så jeg kan ikke fyltte ut med en gang. Det er huset hans som han kjøpte før jeg flyttet hit i Norge over 3 år siden. Har ett barn på to år. Jeg må ta med mitt barn hvis jeg må flytte ut. Jeg er voksen elev i videregående. Har ingen intekt bortsett fra studielånn og barnetrygd. Har lappen, men ikke bil. Jeg Har søkt en del studier og søkt studentbolig men tror ikke at jeg kommer til å få det før sommeren. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: c286c...1ad
dida Skrevet 11. april 2020 #2 Skrevet 11. april 2020 Kjære deg! ❤️ Så vondt å høre. Det finnes kanskje et krisesenter i nærheten av der du bor? Dit kan du ta med deg barnet og få god hjelp! Pass på deg selv! 8
GammelKaktus Skrevet 11. april 2020 #3 Skrevet 11. april 2020 Krisesenter er fortsatt åpne, ta med deg barnet ditt og dra. De vil hjelpe deg videre. 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #4 Skrevet 12. april 2020 Krisesenter er til for akkurat slike situasjoner. Søk på nett for å finne nærmeste, ta med deg en koffert og barnet dit. Der får du bo, og får hjelp og støtte til de neste stegene. Du trenger ikke bo med en mann som slår. Anonymkode: 7d4ea...8a3 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #5 Skrevet 12. april 2020 Er redd for at barnevern eller politi kommer til å involvere. Jeg vil bare bo alene med barnet mitt i fred uten å se mannen igjen. Hva kommer til å skje hvis jeg ta kontakt med de? Må jeg fortelle probleme mine med mannen i detalert? Anonymkode: 0bcea...451 1
Belima Skrevet 12. april 2020 #6 Skrevet 12. april 2020 Hvis du trenger hjelp fra barnevernet, så må du være ærlig å fortelle alt. Det samme også hvis det går så langt at du må ringe til politiet på grunn av vold i hjemmet. Jeg forstår at du bare vil bo alene, men uten jobb og inntekt går ikke det uten hjelp fra det offentlige. I Norge er det blitt ganske vanlig at foreldre har delt omsorg for barna, men ikke før barnet ditt er noe eldre. Barn har krav på å ha kontakt med begge foreldrene selv om foreldrene ikke klarer å bo sammen.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #7 Skrevet 12. april 2020 Husk at barnevernet ikke er der for å ta barn fra folk. De er her for å hjelpe barn. Når din mann slår deg bør du kunne si til barnevernet at du ikke ønsker barnet skal ha kontakt med ham, men at det må skje under tilsyn mens folk fra barnevernet passer på. Dette for at du ikke skal bli slått igjen. I mellomtiden vil jeg tipse deg om å ringe sentralbordet i din kommune (Google ordene Rådhus sammen med navnet på din kommune). Når du kommer inn på Internettsiden til din kommune, så blar du helt ned på sida til du finner telefonnummeret til sentralbordet. Det ringer du i morgen kl. 08.00 for å spørre om å få tlf. nr. til krisesenteret, for du skal ikke finne deg i å leve med en som slår deg! Du må ha hjelp. Lykke til! Anonymkode: 1ae15...b55 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #8 Skrevet 12. april 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at barnevernet ikke er der for å ta barn fra folk. De er her for å hjelpe barn. Når din mann slår deg bør du kunne si til barnevernet at du ikke ønsker barnet skal ha kontakt med ham, men at det må skje under tilsyn mens folk fra barnevernet passer på. Dette for at du ikke skal bli slått igjen. I mellomtiden vil jeg tipse deg om å ringe sentralbordet i din kommune (Google ordene Rådhus sammen med navnet på din kommune). Når du kommer inn på Internettsiden til din kommune, så blar du helt ned på sida til du finner telefonnummeret til sentralbordet. Det ringer du i morgen kl. 08.00 for å spørre om å få tlf. nr. til krisesenteret, for du skal ikke finne deg i å leve med en som slår deg! Du må ha hjelp. Lykke til! Anonymkode: 1ae15...b55 Det er helligdag i morgen også. De har vel ikke åpent i kommunen da! Anonymkode: 042cc...7ac
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #9 Skrevet 12. april 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er helligdag i morgen også. De har vel ikke åpent i kommunen da! Anonymkode: 042cc...7ac Sorry, jeg tenkte bare at det er mandag i morgen. Men da bør ts virkelig ringe dem på tirsdag! Anonymkode: 1ae15...b55 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #10 Skrevet 12. april 2020 Krisesentrene har døgnåpen tlf, også i helligdager. Anonymkode: 7f780...ba9 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #11 Skrevet 12. april 2020 Krisenter er døgnåpent. Taxisjåfører har adressen.. Anonymkode: a66bd...172
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå