Gå til innhold

Folk her jeg bor har begynt å leve mer som før

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser naboene har en del besøk, ser bekjente på Facebook legge ut bilder av store familiemiddager, grilling og skogsturer. Folk er i det hele tatt ganske så sosiale. 

Hvordan er det der du bor? 

Anonymkode: c097b...fcb

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Ikke noe vi kan gjøre med det bortsett fra å håpe at de bruker sunn fornuft. Nå bor jeg i en kommune med lite smitte, hadde nok reagert sterkere om jeg bodde i Oslo feks.

Anonymkode: 05c6f...414

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her og. Blir skikkelig frustrert. Det er folk overalt og tett oppi hverandre o store grupper

Anonymkode: 068bd...39e

• Liker 4
Skrevet

Her har det heldigvis også begynt å normalisere seg.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, så plutselig fremmed bil hos naboen og flere folk rundt bordet i kveld.... Aner jo ikke noe om hvem osv, men de er ikke her daglig ellers, for å si det sånn.

Var stappfullt i butikkene i dag også. Jeg skulle bare ha to ting....

Tror folk begynner å slippe opp litt. Blir sikkert ikke bedre når ting begynner å åpne. I tillegg har jeg et yrke som medfører at jeg skal være prøvekanin når vi såvidt begynner å åpne igjen, sammen med barn som ofte ikke har symptomer i det hele tatt...

Anonymkode: d80e7...833

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så plutselig fremmed bil hos naboen og flere folk rundt bordet i kveld.... Aner jo ikke noe om hvem osv, men de er ikke her daglig ellers, for å si det sånn.

Tror folk begynner å slippe opp litt. Blir sikkert ikke bedre når ting begynner å åpne. I tillegg har jeg et yrke som medfører at jeg skal være prøvekanin når vi såvidt begynner å åpne igjen, sammen med barn som ofte ikke har symptomer i det hele tatt...

Alle andre skulle også bare ha "noe" for alt du vet. Så mange trekker pekefingeren mot alle andre, se på deg selv heller!

Anonymkode: ac322...944

• Liker 34
Gjest Albbas
Skrevet

Har ikke merket at folk lever mer som før, nei. Ingen fester eller store samlinger av folk. Mye folk i turområdet her i nærheten men folk holder fint avstand 

AnonymBruker
Skrevet

Hele Oslo er slik du beskriver.

Anonymkode: 89cef...7ba

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis folk drar på butikken for å kjøpe bare to ting er det jo ikke rart det blir folksomt.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Her har det heldigvis også begynt å normalisere seg.

Heldigvis? Det er ikke meningen det skal normalisere seg. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle andre skulle også bare ha "noe" for alt du vet. Så mange trekker pekefingeren mot alle andre, se på deg selv heller!

Anonymkode: ac322...944

Tenkte på det i det jeg sendte det.... Tar poenget ditt! Men jfr annen tråd om kjøpesenter osv her er det litt forskjell på å gå rett inn i en butikk, hente to ting, betale og rett ut igjen, kontra å sveve rundt på måfå på et shoppingsenter for å fordrive tiden. Men ja, jeg er ikke uenig i poenget!

• Liker 3
Skrevet

Fint at det begynner å normalisere seg. Håper næringslivet begynner litt igjen, folk får igjen jobb og inntekt. Blir deilig. 

Hvis man er redd for spredning får man holde seg hjemme

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Morten1 skrev:

Fint at det begynner å normalisere seg. Håper næringslivet begynner litt igjen, folk får igjen jobb og inntekt. Blir deilig. 

Hvis man er redd for spredning får man holde seg hjemme

Det hjelper lite at noen tar støyten og holder seg hjemme når mange synes det er «deilig» å leve som normalt. 

• Liker 15
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis? Det er ikke meningen det skal normalisere seg. 

Ja, heldigvis. 

• Liker 4
Skrevet

Det jeg ser og leser skremmer meg. Det var akkurat det Erna advarte om, at man ikke skal senke skuldrene for tidlig. Jeg er spent på å se om det blir ny smitteboom de neste ukene. Litt redd vi ikke ser økningen før om noen uker før innleggelsene begynner å stige igjen, dersom det er slik at man fortsetter å teste få. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

De som er hysteriske får holde seg hjemme, så kan vi andre leve litt mer normalt. 

Anonymkode: 73c4a...14e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, missmcbeal skrev:

Det jeg ser og leser skremmer meg. Det var akkurat det Erna advarte om, at man ikke skal senke skuldrene for tidlig. Jeg er spent på å se om det blir ny smitteboom de neste ukene. Litt redd vi ikke ser økningen før om noen uker før innleggelsene begynner å stige igjen, dersom det er slik at man fortsetter å teste få. 

Nettopp. Det er disse «å så deilig at det normaliserer seg» som kommer til å ødelegge for alle. Så er det to skritt tilbake. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever som normalt og. På tide å ta livet tilbake. Gidde ikke sitte inne meir! 

Anonymkode: b5a99...1f6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper lite at noen tar støyten og holder seg hjemme når mange synes det er «deilig» å leve som normalt. 

Jo, det hjelper at mennesker i risikogrupper holder seg hjemme. Hele samfunnet kan ikke stoppe opp; da har vi ingenting å leve av. 

Anonymkode: 9e129...e12

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Det er disse «å så deilig at det normaliserer seg» som kommer til å ødelegge for alle. Så er det to skritt tilbake. 

Ja, om en måned blir det strengere lockdown enn nå. Blir vel til at vi må sitte inne alle mann og bare får kjøpe mat og medisiner en gang i uken.

Anonymkode: d5fd0...c6e

• Liker 9
  • Opprett ny...