Gå til innhold

Skuffet over voksne venner og familie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i de siste dagene nær familie, godt voksne (50+) og gode venner i 30-åra som tydeligvis ikke tar coronaviruset på alvor. De treffes, både ute og inne og fester som om det skulle vært en hvilken som helst lørdag. 
Selv er jeg ikke hysterisk i det hele tatt, har vært med nær familie fler ganger og hatt hjelp med ungene men da treffes vi få av gangen.

Jeg blir bare overgitt og synes det er respektløst overfor mennesker som befinner seg i risikogrupper. De vennene mine det gjelder har jeg sagt jeg ikke vil ha besøk av, men vi kan treffes å gå tur. Det vanskelige er en av mine foreldre som har vært i samlinger med flere mennesker, jeg vet de har vær ute men synes det er unødvendig. 
En av mine venninner har spurt om å komme på besøk, (inne), gjorde vel ikke noe om vi ikke satt så nærme. 
Jeg sa nei, men jeg ønsker jo selvfølgelig å være med våre foreldre da vi har god hjelp av de med barna. Jeg synes det er vanskelig å forholde meg til, jeg vil ikke være en bitch men jeg synes det er egoistisk å drive å samles i store grupper nå. Kan det virkelig ikke vente noen uker til, noen måneder til liksom? Vi kan feste resten av livet. 

Ville dere sagt i fra til dem om hva du mener? Hvordan? Jeg vet jo hva lovverket sier men plutselig føler jo jeg meg som den som er «unormal». 

Anonymkode: 479b8...79f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De tenker vel at viruset har svært lav dødelighet for alle de som er under 70 år, og lever derfor livet som tilnærmet normalt. 

Anonymkode: 4ebc0...5ae

• Opprett ny...