AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #21 Skrevet 11. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt du ikke bestemmer her i landet for da hadde mesteparten av helsepersonell vært hjemme å ikke på jobb. Anonymkode: e539a...0b5 Helsepersonellet skal likevel på jobb! Barna får klare seg selv, evt må foreldrene ordne med barnepass. Det beste hadde vært om helsepersonellet ble pliktig til å være på arbeidsplassen 24/7. Anonymkode: d5b5c...da1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #22 Skrevet 11. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helsepersonellet skal likevel på jobb! Barna får klare seg selv, evt må foreldrene ordne med barnepass. Det beste hadde vært om helsepersonellet ble pliktig til å være på arbeidsplassen 24/7. Anonymkode: d5b5c...da1 Nei men huff da. Jeg har tre små under 4 år og de skal da ikke måtte greie seg selv. Skulle vi bodd på arbeidsplassen mener du? 😂👍 Anonymkode: e539a...0b5 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #23 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei men huff da. Jeg har tre små under 4 år og de skal da ikke måtte greie seg selv. Skulle vi bodd på arbeidsplassen mener du? 😂👍 Anonymkode: e539a...0b5 Ja, skaff barnevakt! Anonymkode: d5b5c...da1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #24 Skrevet 11. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, skaff barnevakt! Anonymkode: d5b5c...da1 Ingen som vil være barnevakt nå I disse dager Anonymkode: e539a...0b5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #25 Skrevet 11. april 2020 Så barn av oss helsepersonell skal bli sosialt isolert og skadelidende? Det er vel ingen som er så påpasselig med hygiene og smittevern som oss helsearbeidere. Så er faren fremdeles så mye større for at vi bidrar til smittespredning vs personer i ikke-helsepersonell yrker som ikke er like pinlig nøyaktig med hygiene og smittevern som oss?! Anonymkode: c885b...4cf 3
Hotwife Skrevet 11. april 2020 #26 Skrevet 11. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, skaff barnevakt! Anonymkode: d5b5c...da1 Hvem skal være barnevakt da? Noen som kun passer disse barna da, og ellers lever fullstendig isolert? Dette var tåpelig sagt. Vennligst forlat diskusjonen 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #27 Skrevet 11. april 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, skaff barnevakt! Anonymkode: d5b5c...da1 Dette er jo åpenbart for å provosere. 😌 Uansett, allmennheten skal være takknemlig for at det er et helsevesen, før dere vet ordet av det ligger autorisasjonene våre på bordet, og oppsigelsene i kø. Barna våre har like rettigheter som alle andre; de får følge kollektiv atferd. Blir de skadelidende- slutter jeg. Anonymkode: 2784e...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #28 Skrevet 11. april 2020 3 minutter siden, Hotwife skrev: Hvem skal være barnevakt da? Noen som kun passer disse barna da, og ellers lever fullstendig isolert? Dette var tåpelig sagt. Vennligst forlat diskusjonen Ja, for eksempel. Dersom dere/du ikke finner noen egnet person, er sikkert barnevernet behjelpelige. Anonymkode: d5b5c...da1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #29 Skrevet 11. april 2020 Nå er riktignok jeg godt voksen, men jeg er fortsatt et «barn av helsepersonell» og føler dette er litt relevant for denne tråden. Jeg har en forelder som er lege, og jeg har en forelder som nylig har blitt friskmeldt fra korona(smittet her i Norge). De to er gift og bor sammen, vi barna er voksne og har flyttet ut, men vi er to familiemedlemmer som bor ett steinkast unna dem og vi er begge i risikogruppen. RE har vært på 0 i familien vår, den forelderen min som har vært syk med korona har faktisk ikke smittet noen andre. Legekontoret her har også innført mange nye strenge rutiner for å hindre smittespredning, og det er mye der som ikke er kjent for allmennheten. Det er generelt sett mye som skjer på bakrommet på legekontoret som aldri blir kjent for allmennheten uavhengig av Koronasituasjonen vi er i nå. Legeforelderen min har jo vært hjemme i karantene sammen med den koronasyke i flere uker nå, men det er jo ikke kjent for pasientene at det er sånn det henger sammen. Det har jo ikke vært noe fare for smittespredning blant pasientene og da blir det plutselig en privatsak og man har personvern å ta hensyn til. Helsepersonell er jo veldig drilla i smittevernhåndtering, men mtp hvor smittsomt dette er så er det nok ikke alltid like lett å sette en helt stopper for smittespredningen. Men jeg lurer også litt på om man ser litt de samme tendensene som ved barnevernssaker i media, at man hører oftest om skrekkhistorier og sjeldnere om vellykkede historiene for de drar ikke like mange lesere? Jeg stoler mer på helsepersonell enn på butikkansatte akkurat nå. Opplevde feks for noen dager siden at en butikkansatt i matbutikken hostet ut i luften uten å dekke til munnen med albuen/lommetørkle eller hva som helst, og så gikk hun rundt og hostet for seg selv rett ut i luften. Det var mye mer ubehagelig å forholde seg til enn den koronasyke vi har hatt her hjemme i det siste. Anonymkode: 406f1...cb7 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #30 Skrevet 12. april 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, nå får det stå sin prøve. Jeg er lei av å «låse oss inn» når dere andre lar barna deres dra på besøk og løpe fritt. Tror du ikke mine barn også vil? De påvirkes av deres barn. Jeg er lei av at mine skolebarn skal ta støyten, føle seg utenfor og avskåret fra samfunnet. Min jobb skal ikke lenger være deres problem. Dere bryr dere ikke lenger om smittefare (dere flyr rundt på ikea, kjøpesenter, overfylte busser og parker)- da bryr ikke jeg meg heller. Anonymkode: 2784e...e1f Men dette er jo litt av problemet. Det er barna av helsepersonell som løper rundt og leker med flest og nærmest her. Er det fordi foreldrene er så redde for at barna sine skal bli utenfor? Og problemet er jo også at vi andre tenker at helsepersonell foreldre gjør rett så det føles som at viruset er ferdig/ikke så farlig/ikke så smittsomt når de som har greie på dette slipper barna helt fritt løst. Anonymkode: f1fcc...45f 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #31 Skrevet 12. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men dette er jo litt av problemet. Det er barna av helsepersonell som løper rundt og leker med flest og nærmest her. Er det fordi foreldrene er så redde for at barna sine skal bli utenfor? Og problemet er jo også at vi andre tenker at helsepersonell foreldre gjør rett så det føles som at viruset er ferdig/ikke så farlig/ikke så smittsomt når de som har greie på dette slipper barna helt fritt løst. Anonymkode: f1fcc...45f Dette viser hvor viktig det er å hindre at barn av helsepersonell får være ute og leke. Dersom låsing ikke er tilstrekkelig, bør dørene barrikaderes fysisk. Anonymkode: d5b5c...da1
Fremhevede innlegg