AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 Nabobarn av helsepersonell med foreldre som jobber på legevakten. Barna får løpe fritt rundt, begge leker med mange flere enn anbefalt, og de bytter sykler (tar på samme håndtak) og leker nærme. Burde ikke barn av helsepersonell være ekstra nøye med å overholde reglene? Både for at ikke barna skal bli smittet og smitte foreldrene som er viktige nå, men ikke minst for at barna kan være smittebærere og dra smitten rundt til mange familier med den kontakten de har??? Anonymkode: f1fcc...45f 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #2 Skrevet 11. april 2020 Jeg er helt enig! Ser her at helsepersonell bruker besteforeldre i risikogruppen som barnevakt også. Skjønner at de sikkert er slitne, men herregud, må gå an å roe seg litt ned denne perioden. Min søster som er helsepersonell med barn i barnehagen får ikke vært med oss, ei heller barna Anonymkode: f8254...8fd 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #3 Skrevet 11. april 2020 Barn av butikkansatte er mye mer utsatt. Selv er jeg godt beskyttet på jobb så skal mye til å bli smittet. Men de som jobber i butikk er virkelig utsatt. Anonymkode: e539a...0b5 7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #4 Skrevet 11. april 2020 Jeg jobber på sykehus og tett på intensiv. Har 3 barn, eldste har er klassekamerat som er her ofte. De to andre møter sine over nett. Vi har flere nære i risikogruppen rundt oss. Yngste ville ha en klassekamerat som lekevenn,jeg sa nei da han lekte med så mange. Denne lille gutten har nå påvist korona. Lekekameratene møtes som før. Anonymkode: 76e42...895 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #5 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barn av butikkansatte er mye mer utsatt. Selv er jeg godt beskyttet på jobb så skal mye til å bli smittet. Men de som jobber i butikk er virkelig utsatt. Anonymkode: e539a...0b5 Rimelig mange helsepersonell som har blitt smittet av det her. Barna til helsepersonell er også i barnehagen, gjerne med barn som har foreldre som jobber i butikk og. Anonymkode: f8254...8fd 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #6 Skrevet 11. april 2020 Jeg er helt enig! Jeg er sykepleier med barnehagebarn, og er veldig bekymret nå som barnehagen skal åpne. Jeg føler jeg er helt maktesløs med tanke på smitten jeg potensielt kan dra med meg på jobb. Anonymkode: 1bcd6...d83 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #7 Skrevet 11. april 2020 Nei, nå får det stå sin prøve. Jeg er lei av å «låse oss inn» når dere andre lar barna deres dra på besøk og løpe fritt. Tror du ikke mine barn også vil? De påvirkes av deres barn. Jeg er lei av at mine skolebarn skal ta støyten, føle seg utenfor og avskåret fra samfunnet. Min jobb skal ikke lenger være deres problem. Dere bryr dere ikke lenger om smittefare (dere flyr rundt på ikea, kjøpesenter, overfylte busser og parker)- da bryr ikke jeg meg heller. Anonymkode: 2784e...e1f 12
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #8 Skrevet 11. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rimelig mange helsepersonell som har blitt smittet av det her. Barna til helsepersonell er også i barnehagen, gjerne med barn som har foreldre som jobber i butikk og. Anonymkode: f8254...8fd Det er fordi helsepersonell testes. Derfor er disse tallene høye i denne yrkesgruppen. Mine tre barn er hjemme med far og det er kun en av mine kolleager som har ungene i bhg(vi er rundt 80 stk på min avd) Anonymkode: e539a...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #9 Skrevet 11. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, nå får det stå sin prøve. Jeg er lei av å «låse oss inn» når dere andre lar barna deres dra på besøk og løpe fritt. Tror du ikke mine barn også vil? De påvirkes av deres barn. Jeg er lei av at mine skolebarn skal ta støyten, føle seg utenfor og avskåret fra samfunnet. Min jobb skal ikke lenger være deres problem. Dere bryr dere ikke lenger om smittefare (dere flyr rundt på ikea, kjøpesenter, overfylte busser og parker)- da bryr ikke jeg meg heller. Anonymkode: 2784e...e1f Jeg jobber ikke i helsevesenet, jeg drar ingen steder, ungene leker ikke med andre. Synes det er kjipt at så mange driter i retningslinjer. Det blir ikke bedre av at du også gjør det. Anonymkode: 0afc3...6b5 7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #10 Skrevet 11. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, nå får det stå sin prøve. Jeg er lei av å «låse oss inn» når dere andre lar barna deres dra på besøk og løpe fritt. Tror du ikke mine barn også vil? De påvirkes av deres barn. Jeg er lei av at mine skolebarn skal ta støyten, føle seg utenfor og avskåret fra samfunnet. Min jobb skal ikke lenger være deres problem. Dere bryr dere ikke lenger om smittefare (dere flyr rundt på ikea, kjøpesenter, overfylte busser og parker)- da bryr ikke jeg meg heller. Anonymkode: 2784e...e1f Den holdningen her er skremmende og spesielt om du faktisk er helsepersonell. Jeg er i høy-risikogruppen og mitt barn på seks år, synes ikke det er fantastisk å se alle som er ute samtidig som han må holde seg inne. Det har gått greit npr jeg har kunnet sagt «det her er ikke bare oss, *** er også inne», nå blir det verre og verre og stakkars gutten blir jo kjempe fortvila. Og ja, jeg innser jo at han må vende seg til det når skolen starter igjen, men folk skal jo holde avstand og være mest for seg selv selv om barn er i skole/SFO. Anonymkode: f8254...8fd 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #11 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den holdningen her er skremmende og spesielt om du faktisk er helsepersonell. Jeg er i høy-risikogruppen og mitt barn på seks år, synes ikke det er fantastisk å se alle som er ute samtidig som han må holde seg inne. Det har gått greit npr jeg har kunnet sagt «det her er ikke bare oss, *** er også inne», nå blir det verre og verre og stakkars gutten blir jo kjempe fortvila. Og ja, jeg innser jo at han må vende seg til det når skolen starter igjen, men folk skal jo holde avstand og være mest for seg selv selv om barn er i skole/SFO. Anonymkode: f8254...8fd Du vet at man i teorien skal holde barna hjemme når noen i husstanden tilhører risikogruppen... Anonymkode: 618fb...14d 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #12 Skrevet 11. april 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn av butikkansatte er mye mer utsatt. Selv er jeg godt beskyttet på jobb så skal mye til å bli smittet. Men de som jobber i butikk er virkelig utsatt. Anonymkode: e539a...0b5 Hva har det med saken å gjøre? Poenget her var vel faren ved at helsepersonell kan dra med seg smitten på jobb og smitte de syke? Anonymkode: e759a...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #13 Skrevet 11. april 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn av butikkansatte er mye mer utsatt. Selv er jeg godt beskyttet på jobb så skal mye til å bli smittet. Men de som jobber i butikk er virkelig utsatt. Anonymkode: e539a...0b5 Godt poeng. Men helsepersonell på feks sykehjem er mer utsatt, mer korona der før de vet om det og har på beskyttelsesdrakt. Anonymkode: f1fcc...45f 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #14 Skrevet 11. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet at man i teorien skal holde barna hjemme når noen i husstanden tilhører risikogruppen... Anonymkode: 618fb...14d Ja, og barnet er jo inne, men veldig lite gøy å måtte forklare hvorfor når alle barna i gaten er ute og leker i store klynger. Det var lettere i starten når alle holdt seg for seg selv. Det skjener mer og mer ut for hver dag som går og gruppene blir bare større. Var alle i hver sin hage var jo det lettere. For ikke å snakke om hvordan smitten vil spre seg i skole/barnehage når foreldre gir faen allerede nå. »heldigvis» må mitt barn være hjemme fremover uansett Anonymkode: f8254...8fd 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #15 Skrevet 11. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt poeng. Men helsepersonell på feks sykehjem er mer utsatt, mer korona der før de vet om det og har på beskyttelsesdrakt. Anonymkode: f1fcc...45f Og hjemmesykepleien, vet jo ikke hvem brukerne har hatt på besøk tidligere. Man er jo selvfølgelig nøye på hygiene, men fullt smittervernsustyr er det jo ikke før mistanke Anonymkode: f8254...8fd 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #16 Skrevet 11. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, og barnet er jo inne, men veldig lite gøy å måtte forklare hvorfor når alle barna i gaten er ute og leker i store klynger. Det var lettere i starten når alle holdt seg for seg selv. Det skjener mer og mer ut for hver dag som går og gruppene blir bare større. Var alle i hver sin hage var jo det lettere. For ikke å snakke om hvordan smitten vil spre seg i skole/barnehage når foreldre gir faen allerede nå. »heldigvis» må mitt barn være hjemme fremover uansett Anonymkode: f8254...8fd Ja, barn av helsepersonell er utsatt og bør derfor holdes hjemme og innendørs så lenge viruset kan påvises i befolkningen. Barna bør holdes hjemme mest for hindre videresmitte. Anonymkode: d5b5c...da1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #17 Skrevet 11. april 2020 Irriterende corona polti!! Anonymkode: 825f8...e6d 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #18 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Irriterende corona polti!! Anonymkode: 825f8...e6d Det heter politi Anonymkode: f1fcc...45f 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #19 Skrevet 11. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Irriterende corona polti!! Anonymkode: 825f8...e6d Dersom er irriterende, er når politiet ikke gjør jobben sin og arresterer en hver som anmeldes for overtredelse av smittevernreglene. Anonymkode: d5b5c...da1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #20 Skrevet 11. april 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, barn av helsepersonell er utsatt og bør derfor holdes hjemme og innendørs så lenge viruset kan påvises i befolkningen. Barna bør holdes hjemme mest for hindre videresmitte. Anonymkode: d5b5c...da1 Godt du ikke bestemmer her i landet for da hadde mesteparten av helsepersonell vært hjemme å ikke på jobb. Anonymkode: e539a...0b5 1
Anbefalte innlegg