Gå til innhold

Dåpsgave

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Personlig har jeg ikke så sansen for disse sølvtingene man får kjøpt, bortsett fra evt sølvtøy, men vet ikke hvor vanlig det er for gutter.

Da jeg var i fadderbarnet mitt sin dåp ga jeg han penger. Dette + penger fra andre ble satt inn på en konto han får disponere når han har nådd en viss alder. Lurer på om min venninne satte en høyere alder enn 18 tilogmed, for å unngå at han bruker det opp på russetiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Eg er ikkje så glad i desse sølv-tingene eg heller, så dersom nokon har originale tips, blir eg veldig glad!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de har flotte fotoalbum med sølv på utsiden, de passer til båda han og henne liksom.

Eller så kan dere gi penger hvis de har opprettet konto til barnet!

Noen forslag ihvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Smykke med stjernetegnet eller med navnet på.

Asbjørnsen og Moe's samlede eventyr.

Gips-sett så foreldrene kan ta avtrykk av hånden og foten. Eller at du låner barnet og får gjort det før dagen.

hylse til å ha dåpsrullen i ( men den er i sølv tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten

Jeg har heller ikke sans for alt dette sølvplettsøppelet som "alle" kjøper. Her er noen ideer: Asbjørnsen og Moes samlede, andre eventyrbøker/ tusen og en natt/ brødrene Grim/ andre store sang/ rim og regler- bøker, kunst (maleri, trykk etc), penger (aksje/pengefond), gullkors (hos oss tradisjon at fadder kjøper uansett gutt eller jente).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Om de bor i/nær en stor by, hva med å gi medlemskap i boligbyggelag (OBOS, BOB osv)? Da har poden et nummer med høyere forkjøpsrang hvis han en gang skal kjøpe seg en leilighet.

Hørte også noen en gang som gav en slags liten kiste/skrin i A4 str. Der kan foreldrene samle alle kort, tegninger og annet som kan være kjekt for gutten å få når han blir voksen og flytter ut, gode minner fra barndommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt badehåndkle med brodert navn på både til slekt og venner, og vår egen sønn, til dåpen.

Det har vi fått mange positive tilbakemeldinger på.

www.monogramservice.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk redningsvest til tulla vår. Nå er det jo snart sommer og da kommer den veldig godt med.

Ellers er barnebibel en fin ting og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med penger på en konto.

Da våre ble døpt,fikk vi en hel haug med smykker.

De var kjempefine så klart.Men de kan jo ikke brukes så lenge da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillesøster fikk globus og en eske hun får åpne når hun konfirmeres (skal fylles med diverse), på kortet til globusen hadde jeg skrevet et dikt som begynte med:

"Skulle så gjerne gitt deg verden, men her kommer inspirasjon til ferden...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Takk for tips alle sammen! Må diskutere litt med mannen min, så får vi sjå kva vi finn på.. Er vanskeleg dette, syns eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en dobbel bilde ramme, denne i børstet stål , på den ene siden var det plass til et bilde og på den andre siden av rammen kunne man ta avtrykk av barnets hender eller føtter.

Etter avtrykket brant man det i ovnen slik at det ble herdet..........søt gave synes jeg. Den kostet rundt 200 kroner, noen som skjønte hva jeg mente?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns disse tingene som man kan lage avtrykk av fot/hånd er en kjempefin gave. Det er et minne for livet, også for den det gjelder :) Ellers er jo ideen om penger sperret inne på en konto, heller ikke dum. Da kan man jo bare fortsette å gi penger til den kontoen til jul og konfirmasjon. Da blir det en del penger etterhvert som kommer godt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Likte godt den ideen om å gi en kiste/stor boks (pen selvsagt) som man kan samle minner om barnet i. Søsteren min sluttet akkurat i syvende, og det hadde vært gøy å ha noe skikkelig å legge alle minnene hennes fra barneskolen i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

http://www.malurten.no/stoler.html

Uvanlige og spennende ting :wink:

Trur vi går for ein barneslagbenk med Ole Brum-motiv frå Malurten. :) Tusen takk for tipset, Madame Felle!! Takk for tips alle de andre også! Håpar berre det går i orden med denne benken no, dåpen er jo om 12 dagar. Men har vore i kontakt med ho som måler på desse tinga, og ho trudde ho skulle greie det. Skal snakke med henne i morgon. Hååååååpar det går bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...